{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

Paddock Paradise {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Vil lige høre om i har prøvet paddock paradise eller bare hørt om hvordan det fungerer i praksis?

Jeg drømmer om selv at skabe et sted der opfylder alle krav for at være paddock paradise..

Jeg er med på hvordan man bygger det op, og at det netop er godt for hestene at skulle bevæge sig meget for at skaffe føde og vand, og at det naturligt er med til at hesten spiser mindre mængder af gangen, men til gengæld har adgang til stråfoder hele dagen lang!

Nogen der har erfaringer med det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Paddock Paradise
  • #2   14. okt 2013 Jeg har aldrig hørt om det, men det lyder fedt! smiley Jeg følger lige med. smiley

• #3   14. okt 2013 http://www.heste-nettet.dk/forum/5/594039/594039/

Måske dette kan give lidt inspiration?

Vil også gerne selv lave noget lignende, men jeg mangler også lidt inspiration, samt min fold er ikke så stor, så jeg har ikke så meget at gøre med, hvis jeg også skal have et stykke de kan løbe på.

• #4   14. okt 2013 Ja jeg synes jo også det lyder fantastisk! Og så er der jo det med at det græs vi oftest sår til vores heste er alt for fed og der er alt for meget fruktan i, som jo slet ikke er godt for de kære heste. Tørt græs (herunder hø), blade og grene er derimod bedre for deres mavser! Og så kan man så specielt græs med urter, men der skal ikke være fri adgang til græs, da heste slet ikke er skabt til at æde frisk græs! (og jeg der troede at græs var det sundeste.. altså i tilpassede mængder!) På den måde behøver man ikke have en kæmpe fold med mulighed for masser af græs til hele sommersæsonen - da det jo slet ikke er godt for dem! Så jeg ville nok vælge at fodre med hø året rundt, og så lade hestene nippe af det der titter frem rundt omkring (og sørge for at udrydde giftige planter naturligvis) smiley

• #5   14. okt 2013 Tak Jeanette smiley

• #6   14. okt 2013 Har hørt om mange der laver vandrefolde i den udstrækning de nu kan.. og der er en Aktiv Stald i Herlev på Sjælland, med alle de fancy systemer med chip-halsbånd så hestene får udmålt foder og hø.
    Har dog ikke hørt om noget der decideret blev kaldt Paddock Paradise her i DK. Det er jo et kæmpe projekt at lave - og dyrt! Så de fleste gør hvad de kan for at integrere elementerne som fx stier, træstammer på stierne, hønet fordelt rundt på folden osv.

Her er der en video med en norsk version som er super lækker! men det er jo et sindsygt projekt som ejer at skulle ud med hø hver dag. Jeg ville ihvertfald ikke kunne klare det fysisk
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Y1-NdQnvFqA

• #7   14. okt 2013 jeg mener også der et et ride sted i dk, hvor de har paddocks og automatisk fodring...men jeg kan ikke finde det..det skulle være et ret stort sted..nogen der ved noget??

• #8   14. okt 2013 kamera.thminde.net:8001/appletvid.html
    Så fandt jeg stedet...linket er til stedets Web camera...stedet hedder thommysminde... Der er gode billeder og forklaringer, de har haft paddocks i mange år..

• #9   19. nov 2013 Jeg er også i gang med at skabe en Paradise Paddock og tænker meget på om der er nogen der kender til gode urter, blomster, buske og træer som kan plantes og må spises af hestene? Jeg tænker at det også kunne være med til at stimulere deres sanser og dermed flowet i PP'en..

Men kan simpelthen ikke finde nogle steder med tekst om noget af dette.. De fleste hjemmesider handler om tørret planter som tilsættes foder eller græsblandinger med et par urter i.. Jeg vil bare gerne have mere end lige det der er i græsblandingerne.

Tænker også i forhold til træer at det kunne være fedt hvis de både kunne give læ/skygge, kløsted og evt nedfaldsfrugter/nødder.

Nogle ideer :D????

Mvh Jane

• #10   19. nov 2013 Hvis jeg havde min egen fold, ville jeg plante hyben smiley

• #11   27. nov 2013 Hyben ja det var en god ide smiley den skriver jeg på smiley

Kommentér på:
Paddock Paradise

Annonce