{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Sidepull - erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Hej igen smiley

Jeg er meget glad for at ride bidløst på min 11 års vallak, men da alt jeg ejer er en rebgrime, og så naturligvis en almindelig grime, er det aldrig blevet til mere end det.

Nu vil jeg så rigtig gerne investerer i en såkaldt 'sidepull' for at prøve hvordan det ville fungere på ham.

Er der nogen - som har prøvet det - der kan fortælle mig, hvor stor forskel der er på at ride med en grime/rebgrime, og så på at ride med en sidepull?

Evt. om der er nogen der er bedre end andre?

- Karoline smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sidepull - erfaringer?
  • #2   14. okt 2013 jeg rider med sidepull og er rigtig glad for det

• #4   14. okt 2013 Jeg havde en til min, men syntes ikke jeg kunne holde hende tilstrækkeligt med den

• #5   14. okt 2013 Jeg har selv redet med det, og det har jeg rigtig gode erfaringer med.
    Jeg startede med grime, og har for nysgerrigheds skyld også prøvet både rebgrime, bosal og cordeo. Det hele fungerede fint, hesten var meget følsom og derfor kunne jeg ride ham med det meste uden problemer, men jeg tror at alle heste kan rides fint med det hvis man er tålmodig og giver dem tid til at vænne sig til det, så de forstår hvad signalerne betyder ordentligt fra starten.

Hvis du skal ud at investere i en, skal du være opmærksom på at de sidepulls der krydser under kæben, kan have svært ved at give efter og derfor kan de komme til at stramme på hesten så den har sværere ved at få luft. Det er bedre med en, der ikke krydser, men hvor der er trepunkts-stykke på siden smiley

• #7   14. okt 2013 Jeg rider med alle de forskellige bidløse muligheder, men er blevet specielt begejstret for sidepullen:)

• #8   14. okt 2013 En sidepull er rigtig god!

Og forskellen på sådanen og en rebgrime er, at sidepullen minder mere om en almindelig trense når man bruger den, end en rebgrime.

• #9   14. okt 2013 Kan kun anbefale at ride med sidepull. Synes trykkene ligger bedre end med en rebgrime. smiley

• #10   14. okt 2013 Hvis det bare er hygge en gang i mellem er en rebgrime god, men hvis man gerne vil mere er sidepull bedre synes jeg:-) Jeg føler hvis jeg tager fat i rebgrimen fra ryggen bare en smule at jeg river hårene af min pony...:-)

• #11   14. okt 2013 En sidepull er mere præcis i signalerne. Husk at en sidepull skal bruges som navnet siger smiley . Dvs. signal i tøjlen laves ikke ved en bagud bevægelse men i stedet for ved en sidelæns bevægelse - - deraf navnet smiley

• #12   15. okt 2013 Hej! Jeg kopierer lige min kommentar, fra et tidligere indlæg. Hun søgte dog anbefalinger af bidløse trenser, men jeg tænkte det kunne være du kunne bruge det til noget alligevel! :-)))

Det kommer virkelig meget an på din hest.
    Jeg har nu selv reddet bidløst i 3 (snart 4) år, og det er så forskelligt fra hest til hest. For det første har de forskellige bidløse trenser forskellige funktioner.
    En kapsun løfter hesten (den er god, hvis din hest har tildens til at gå under lod)
    En hackamore er frem og ned (god til en hest, der korter sin hals meget under ridning) En rebgrime er til hyggebrug, da den ikke har nogen effekt. Sidepullen har samme effekt som en trense med bid, altså lige ned. Dog er signalet i tøjlen anderledes, da det kommer fra et sidelæns "ryk" i stedet.
    Jeg vil anbefale en hackamore, med MEGET KORTE stænger. Den har jeg bedst erfaring med. Altså, den korteste du overhovedet kan finde. Hvis du er villig til at ofre nogle flere penge, vil jeg dog allerhelst anbefale dig LG hjulet. Alle de bidløse trensers effekt i et hjul. Mere information på http://ridudenbid.dk/side8.html :-)))

Kommentér på:
Sidepull - erfaringer?

Annonce