{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Lamme sadel
  • #2   27. okt 2013
    Nej, det behøves der ikke eftersom man ikke må ride med stigbøjler i den :o).
    Jeg plejer ikke og bruge et underlag under, men det kan man godt for ikke at gøre lammet beskidt.


  • #3   27. okt 2013 Brug ikke stigebøjler i en lammeskindssadel, og det er - i mine øjne - en god idé at bruge trykfordelene. Ikke et must, men en god idé smiley

  • #4   27. okt 2013 Hvis du vil ride i den hver gang, er det en SUPER god ide at købe et trykfordelende, da du ellers vil sidde et meget præcist sted på ryggen af hesten, som kan medføre ømheder og spændte rygmuskler og i værste tilfælde betændelse/inflammation.
    Hvis du rider i den en sjælden gang imellem i den, behøver du ikke, men det vil stadig være en god ide smiley
    Jeg citerer: "Brug ikke stigebøjler i en lammeskindssadel" - medmindre du har et super trykfordelende underlag under (som fx. barefoot phsyio underlag) eller flere trykfordelende på én gang + du ikke vejer særlig meget, da lammesadlen ingen puder har, som kan fordele trykket uden at trykke på torntappene, og bøjleophænget i lammesadlen går hen over torntappende på hesten, så når du rejser dig i bøjlerne eller lægger vægt i dem, vil det lægge et pres på torntappene af hesten - og det er ikke rart for den smiley


  • #5   27. okt 2013 Ville facits bruge et lammeskinssaddle som "daglig sadle" du sidder faktisk på på hestens rygrade og laver det meget svært for hesten til at loft og bære rytters vægt, en gang imellem er ok, men hvis du vil have hesten til at arbejde med dig vil jeg brug en normal saddel eller en bomloss.

Kommentér på:
Lamme sadel

Annonce