{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

halt hest {{forumTopicSubject}}

Min hoppe på 9 blev sparket i foråret på folden på højre has.Dyrlægen fandt at hun havde betændelse i hasens glideled og iøvrigt ingen forandringer i røngten. Siden har hun været i genoptræningen, først gåture a 15 min/ uge 30 min pr. uge osv..skridtture m rytter på hård bund samt korte travintervaller a 5 min osv. Hun havde aldirg gået med sko før med har nu sko på alle fire ben og special beslag på bagbenene (bred / small gren alu sko) Desuden har jeg fodret hende med hybentilskud, 369 omega olie samt brugt BOT på haserne.Over sommeren har haltheden aftaget.

Desværre var hun ikke rentgående ved sidste eftersyn hos dyrlægen, faktisk var hun ½ grad halt på begge bagben. Dyrlægen synes dog at hun er så meget i bedring at jeg skal fortsætte med at ride hende med øget intensitet frem til jul hvor hun så skal ses efter igen, kiropraktikeren mener det samme og hestefysioterapeuten synes dog hun virker mere stiv og ubalanceret (hoppen er tilredet sent, stået stille i lange perioder og har været dårligt redet ved tidligere ejer) end halt..desuden havde fandt hun at hoppens ryg var låst og at brystbenet var skævt.

Er der nogen her inde som har været noget lignende igennem med deres hest, eller nogen der kan give nogen gode råd mht til træning, tilskudsfoder eller behandling.

MVH Musses mor

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
halt hest

Annonce