{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.984 visninger | Oprettet:

Dressursadel med STOR skuldrefrihed {{forumTopicSubject}}

Vi går og leder efter sadel til en fin DV'er smiley

Jeg har brug for tips om sadler med god plads til skulderne da han er meget sensitiv i skulderområdet og hans skulder skal være HELT fri..
(han er ikke sensitiv pga smerter, han er kontrolleret af kiropraktor og får jævnligt massør..)

Hvis sadlen samtidig har en kort anlægsflade vil det være et hit, men dette er ikke et must..

Hvad har i af tips? smiley

(sadelmager kommer indover når vi har nogle forslag, da vi ikke vil have tilpasset en sadel som rytteren ikke kan sidde i..)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dressursadel med STOR skuldrefrihed
  • #1   5. nov 2013 Jeg synes du skal tage et kig på min sadel.. Den er 100 % fleksibel og søger du skulderfrihed, så er den et godt bud på det

• #2   5. nov 2013 Hintermayer har kæmpe skulderfrihed men også masse af plads i kammeret så hesten kan bruge sig smiley

• #4   5. nov 2013 Fryso sadel - den er specialt fremstillet til frieser som pga deres gang også nyder godt af total skulder frihed - jeg har en du kan se hvis du bor i nærheden af holstebro - ikke til salg men en mulighed for at se hvad det er for en sadel og om den kunne bruges til din :0)

• #5   5. nov 2013 Kommer lidt and på hvad ville give smiley
    Jeg er også på udkig efter nogle nye sadler til mine ungdyr da de er voskede ud af sine gammel smiley
    Fik en sadelmager ud og han anbefalede mig disse mærker.
    Passier, Amerigo & Albion der var nogle flere men det var 50.000+ smiley
    Men disse 3 var ok i prisen passieren holder længe og kan lægge på næsten alle heste smiley
    og de 2 andre koster lidt mere men er også håndlavet til din hest så det er kun den ene hest der kan bruge den.

Snakkede så med min underviser igår og vi valgte at en Passier ville være det bedste for mig at ride i og ville passe godt på mine dyr smiley

• #7   5. nov 2013 dem jeg fik vist og fortalt om af sadelmager og min underviser af Amerigo og Albion var 25.000+ men nøj de sad også bare på hesten smiley og de var en rytters drøm smiley
    Men min underviser siger så at tror det var Amerigo sidder man lidt væk fra hesten syntes han så han valgte den fra.

• #10   5. nov 2013 Han har også lige solgt sine for at købe Passier for som han siger '' de sadler lægger på næsten alle heste, og hesten går meget bedre og mere fri i kammeret, og så er det bare en skøn sadel at sidde i fordi den er så smal i sædet'' smiley

• #11   5. nov 2013 Vi har lige købt denne saddel
    http://www.tattersall.dk/product/os-dynamic-sf-dressursadel/

Vi havde før en Passier Grand Gilbert

• #12   5. nov 2013 Du kan se på dette billede hestens skulder
    http://www.edoras.dk/uploads/6/7/4/7/6747910/663414.jpg
    Det øverste af hestens skulder er næsten helt oppe ved lansemærket du skal have en sadel som ikke lægger på skulden på midten men sådan at den lige så nemt kan glide under, og så skal du være sikker på at oppe ved lansemærket at den har friheden der oppe da det er der skulderen ''kommer ud'' når du rider f.eks. Hvis skulderen rammer et stykke jern der oppe så får hesten ond,t så det er vigtigt at toppen af sadel ægger sådan at hesten kan løfte sine ben/skulder så den rigtigt kan strække sig og det få man bedst ved en sadel som f.eks. denne http://www.hobsonschoicesaddlery.com/images/preowned_saddles/amerigo_cervia_17-5_mw.jpg
    F.eks. smiley

• #13   5. nov 2013 Kan anbefale Sensation G4 . har den til vores hest som med andre sadler har haft problemer medskulderfrihed. Der er intet der trykker hende.

• #14   5. nov 2013 Jeg har døjet rigtig meget med skulderfrihed ved min 5 års.

Han er kun redet i knap et år, men allerede efter 3,5 - 4 måneders ridning var den gal. Han skal have utrolig meget skulderfrihed og det havde min tidligere sadel ikke..
    Derfor fik jeg en sadelmager ud og tjekke hesten og sadlen, og det eneste mærke som passede min hest var Stübben.. Jeg har aldrig ejet en Stübben sadel før, da jeg ikke synes der har særlig meget sæde. Men men, jeg måtte gå på kompromis med min hest, da det trods alt er hans ryg og skulder det går udover.. Den dag i dag kan jeg slet ikke forstå jeg ville have en sadel med mere sæde... Hehe..

Men kan varmt anbefale Stübben. Eneste svaghed ved Stübben er, at den ikke kan tilpasses særlig meget, så hvis ikke den passer 100 % i første hug, kommer den nok aldrig til det smiley

Pøj pøj smiley

• #15   5. nov 2013 Der var da bestemt noget st kigge efter smiley

Vi er ikke interesseret i bomløse..

Hintermayer havde jeg slet ikke tænkt på, dem må vi lige have set nærmere på! smiley

De fleste af de andre har vi haft talt om, nu er der flere plusser ved nogle af dem som vi ikke tidligere havde overvejet.. smiley

Stubben bliver det desværre ikke, jeg ELSKER stubben, men de ligger ikke på krikken smiley

• #16   5. nov 2013 Jeg vil i hvert fald ikke anbefale en islændersadel. Synes de er så "flade", og der er ikke ret meget støtte i sådan en :3
    (taler af erfaring, for min part har sådan en --')

• #17   5. nov 2013 Jeg har bestemt helle ingen planer om at bruge en islænder sadel i stedet for en dressursadel..

• #18   6. nov 2013 OS Dynamic Profi er skåret så den tilgodeser behovet for ekstra skulderfrihed. Og de er ganske udmærket at sidde i smiley

• #19   6. nov 2013 Efter et flere måneder langt forløb med sadel søgning til min meget problematisk hest fandt jeg endelig sadlen.

Min hest har lige som din brug for ENORM og helt og aldeles skulder frihed, samtidlig med at han er ekstrem kort i ryggen og en smule svej.

Valget faldt p en Kieffer Inzel, med max skulderfirhed, kort anlægsflad, og som kunne stoppe så den lå precis på min hest smiley

• #20   6. nov 2013 Jeg skrev det mest, fordi der var en længere oppe, som anbefalede det smiley

• #21   6. nov 2013 Jeg ville anbefale en bomløs, fordi hesten har en utrolig stor frihed, og det er muligt at mærke ALLE musklerne i ryggen når de bevæger sig. Den jeg rider i er der ingen knæstøtter, og jeg sidder helt korrekt, fordi jeg har fundet ud af at hvis der er et sædeben på hver side af rygsøjlen sidder man automatisk med knæene bøjet rigtigt.
    Men jeg vil anbefale en bomløs. Men har godt læst du ikke er interesseret i sådan en.

• #22   6. nov 2013 Hvad med en panel sadel ?

• #23   6. nov 2013 Stald Mato, den vil jeg se på, det er faktisk den eneste kieffer jeg ikke har haft undersøgt, for ville gerne det kunne blive en kieffer smiley

Lippizaner rytteren: er ikke interesseret i en bomløs. vi er flere der rider hesten og alle skal tages med ind over og derfor bliver det ikke en bomløs i denne omgang.. smiley kender alle fordelene ved dem, men en af os er meget inkarneret dressurrytter af "den gamle skole", så vi skal have rn "rigtig" sadel.. smiley

Kommentér på:
Dressursadel med STOR skuldrefrihed

Annonce