{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

Spasmodisk kolik - bændelorm {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Må lige dele min frustration, og forhåbentligt få nogle råd tilbage.

Min hest har ondt i maven når jeg rider på ham.
Hvis jeg lægger pres på med mine ben så stopper han op og synker sammen i bagparten, fjerner jeg presset går han frem som han plejer.
Jeg er bange for at han har bændelorm, og det er derfor han har ondt i maven smiley

For to år siden havde han bændelorm, men opdagede det desværre forsent.. Der var han, ligesom nu, utilpas under ridning, og efterfølgende fik han et tilfælde af spasmodisk kolik, som kommer på grund af et massivt antal bændelorm.
En bændelormekur bliver bare ikke givet med mindre en hest er testet positiv, og en test tager omkring 2 uger at få svar på...

Jeg havde dyrlæge ude igår, og forklarede ham at jeg var sikker på at det var bændelorm - han tog så en blodprøve, men jeg får først kuren om 2 uger, når svaret er kommet!

Så.... i de næste 14 dage skal jeg gå og være bekymret for at min stakkels hest får spasmodisk kolik ligesom forrige år, og jeg kan hverken gøre fra eller til, andet end at vente på det POKKERS svar :´( smiley

Kender i noget til hvad man gør for at forebygge en hver form for kolik?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spasmodisk kolik - bændelorm
  • #2   12. nov 2013 Problemet er jo netop at prøven skal sendes til Tyskland og så er det op til dem hvor hurtigt de sender svaret tilbage smiley

Men hvem er denne tyske dyrlæge? Og hvordan får jeg fat i en sådan kur?

Kommentér på:
Spasmodisk kolik - bændelorm

Annonce