{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

Moderløst føl {{forumTopicSubject}}

Min 1 mrd gamle appalosa / shetlæn´der føl er desværre blevet moderløs da hans mor fik hypertermi og trods intensiv behandling måtte aflives, inden da havde han fået lidt tilskud af esqusana breeder + druesukker og lidt gulerødder og han nipper også hø samt græs nu er han jo så sat på Unika med druesukker men han vil ikke have det hverkan på flaske eller i spand han drikker dog vand nogen som har et godt råd eller tip til sådan en lille størrelse ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Moderløst føl
  • #1   12. nov 2013 Snak med dyrlæge om modermælks erstatning

  • #2   12. nov 2013 tror du skal give noget erstatningsmælk til den. men det kan være svært at få den til det i starten det kan tage tid og tålmodighed. han skal jo have næring ellers går han til

  • #3   12. nov 2013 mælkeerstatning fra dyrlægen er det første du gør.. Det næste du gør er at finde en hoppe der allerede har føl og kører ham ud til hende..

  • #4   12. nov 2013 Unika er mælke erstatning. Jeg vil gerne hjælpe dig det jeg kan... jeg ville gøre mælken lidr sødete til start. Men du er velkommen til at skrive en pb for råd
    Hilsen nina


  • #5   12. nov 2013 Og så vil jeg sige at en amme hoppe er det bedste men langt fra alle hopper vil tage føl til sig og endnu sjældnere hvis den i forvejen har føl ved siden.

  • #6   12. nov 2013 det er min dyrlæge der har doseret og anbefalet Unika modermælkserstatningen og ja jeg tror nok at ideen med ekstra sukker måske er et fif som måske virker ... håber jeg min dyrlæge kommer igen imorgen men uff hvor føler man sig hjælpeløs når han slt ikke vil være med og ja tålmodighed men nu er det snart 24 timer sien han har fået mæl så bliver man jo lidt desperat men det er svært at finde en amme/ pleje hoppe men hvis nogen kender en må I endelig srive

  • #7   12. nov 2013 Og tak for jeres svar man bliver altså lidt desperat efter et langt sygdomsforløb at stå med en bette fyr så alle råd modtages med tak

  • #8   12. nov 2013 håber det bedste for den lille pus da. lidt øvøv du bor så langt væk jeg har en pony hvis føl skal vænnes fra nu og hun er ved at sprænges af mælk....

  • #9   12. nov 2013 Jeg brugte salvana følmælk - det tog lidt tid inden min følle basse ville drikke det, men hun tog imod til sidst.

    Har du en rigtig sutteflask til den, med et stort suttehoved på?
    Prøv evt. at giv mælken i en gennemsigtig skål, el. i en hvid lave opvaske balje, det er ikke altid de vil stikke hovedet ned i en spand nemlig.

    Ellers så sørg for at tilbyde den hø hele tiden og begynd evt. at give den lidt krybbefoder.
    Min var ikke særlig gammel før hun spiste hø og åd krybbefoder.

    Pøj Pøj - min plag er selv flasket op - uden ammemor, så giv ikke op.


  • #10   12. nov 2013 Jeg giver iKke op og han vil gerne spise af spand men ikke mælkeerstatningen suttehovedet er til str Kalv men jeg må bare blive ved med at prøve... nu prøver jeg med ekstra suker i og tak for buddet men sydsjælland er meget langt væk

  • #11   12. nov 2013 Ellers må du evt. prøve at skifte mærke af følmælken.

  • #12   12. nov 2013 Giv ham mælk af en spand eller med engangs sprøjte

  • #13   12. nov 2013 Har du prøvet at kontakte ammehoppe dk

  • #14   12. nov 2013 Spand eller flasklige meget hvad dubbruger. Bare han vil drikke... prøv med lidt sukker i. Også evt en skål i stedet for spand så hovedet ikke skal ned i spanden. Vores ammeføl lærte det hurtig. Han var fire dage da det han mistede hans mor. Hvor bor du??

  • #15   12. nov 2013 Hvis den lille nægter at drikke mælkeerstatning så kunne en løsning måske være at blande det i krybbefoderet,hvis han gider at spise det..så får han det trods alt indenbords?

  • #16   9. dec 2013 Vil lige sige tak for alle de gode råd smiley :-)
    Og det har været en god støtte nu drikker han af hjertets lyst af en spand altså... han er en lille bestemt herre men noget så dejlig og han trives Så godt og vokser. Nu har han klaret sig uden mor i en måned næsten. men jeg fulgte rådet om at putte mælkeblandingspulveret i hans krybbefoder for flaske VILLE han altså ikke stille og roligt tilsatte jeg lidt revet gulerod og vand og vupti nu drikker han mælkeerstatning med druesukker kraftfoder og reven gulerod til den store guldmedalje. Tak for de gode råd og hvis DU kommer i samme situation så giv ikke op


Kommentér på:
Moderløst føl

Annonce