{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
468 visninger | Oprettet:

Hvornår godbid? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg gået og funderet over det i et stykke tid smiley

Men hvornår er de i bruger godbidder og hvornår gør i ikke?

Det jeg mener med det er at når jeg træner med min pony ting som, stå bakke, vige for pres osv. altså de basale ting fra jorden for at man kan håndtere hesten nogenlunde. Der bruger jeg ikke godbidder, for jeg mener ikke at hesten skal være afhængig af godbidder i potentielt farlige situationer (hvis den bliver forskrækket eller noget), selvfølglig roser jeg hende, men det er verbalt eller ved et klap. smiley
Når det så kommer til tricks og hygge og samværet med hesten på den måse, så får hun også en masse godbidder smiley

Så ja, hvornår bruger i godbidder? smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår godbid?
  • #1   12. nov 2013 Når jeg har nogen på mig smiley

• #3   12. nov 2013 Jeg bruger dem på mit føller når hun gør noget godt. Feks. ligenu træner vi benløft, og hvergang hun løfter benet pænt og ikke sparker ud/går rundt, får hun en godbid. Sparker eller går hun rundt, holder jeg benet indtil hun står stille igen og så får hun først en godbid der. Ligeledes har jeg lært hende, ved hjælp af godbidder, at lade være med at grave i ens fingre med mulen, hvilket føl tit har tendens til. Hun er den eneste af de føl hun går sammen med, der stille og roligt tager godbidden fra hånden, de andre napper og graver osv. Skide træls smiley
    Fodre hende sjældent med hånden bare for hyggens skyld, for så tror jeg at problemerne opstår xD

• #4   12. nov 2013 Jeg bruger godbidder til når hesten skal have ros.
    Dvs. jeg bruger dem i den daglige træning (longering, ridning, skovtur osv.), men også til ros, når hesten står stille, løfter hove uden problemer og sådan.
    Jeg bruger dem ikke til den generelle omgang med hesten, så når hesten overskrider mit personlige rum eller skal flytte sig eller gå pænt ved min side, får den ikke godbidder.

• #5   12. nov 2013 Jeg bruger dem når jeg har nogen eller når jeg har lyst. Min hest er ikke afhængig af dem, og kan sagtens trænes uden selvom jeg sommetider træner med.
    Jeg synes hverken det bør være nødvendigt at lade være med at give godbidder, eller at give godbidder. Begge dele bør være en løsning man kan bruge uden at det giver problemer, ellers synes jeg det signalere at der mangler noget i træningen.

• #6   12. nov 2013 Dixie - Jeg kan også være helt forkert på den smiley

Jeg tænker bare at man skal kunne håndtere sådan et stort dyr på alle tænkelige tidspunkter, også når den er bange og man ikke lige har en guffer på sig.
    Jeg tænker at noget så basalt som et stopsignal skal ikke roses ved en godbid, da den jo skal kunne det på alle tænkelige tidspunkter, ikke kun når man har en guffer smiley

• #8   12. nov 2013 Det kan min også, den er bare ikke så motiveret til at lave lige netop de øvelser når jeg har indlært dem med godbidder smiley

• #10   12. nov 2013 En gang imellem bruger jeg den i normal basis jordtræning vis hn fx. har problemer med stop så for at få trænet stop hurtigt i ham så bruger jeg godbidder

godbidder bruger jeg også i trick træning dog kræver jeg at ALLE tricks kan udføres uden godbid selvom de ikke er 100% indlært endnu

Jeg bruger dem også i agility vis han er nervøs for en ting (dog kun oplevet 2 gange)

Vis jeg bruger dem oftere så sparker han til en for at få godbidder derfor er godbidder for mig IKKE hygge

• #11   12. nov 2013 Det er netop det jeg mener, så når hesten bliver bange så bruger jeg ikke godbidder til at stoppe og berolige. Det er noget jeg har trænet helt uden brug af disse, og de signaler sidder lige i skabet. Til gengæld bruger jeg godbidder ved trickstræningen. smiley

• #12   12. nov 2013 Jeg bruger dem UDELUKKENDE i forbindelse med klikkertræning. Har ingen anelse om jeg gør det rigtigt, men nu har jeg da fundet en metode, der virker. smiley Ellers får hun ingen da hun er noget af en tigger-prinsesse. smiley

• #13   12. nov 2013 Nu det ungeheste jeg kun har med at gøre.. men jeg bruger dem når de har gjort noget godt og noget rigtigt som at stå stille, løfte hove, bakke osv. samt til HMS & longering

• #14   12. nov 2013 Jeg brugte godbidder en overgang, men det fungerede ikke optimalt for os. I dag bruger jeg kun godbidder som en ekstra belønning, hvis vi øver noget særligt svært eller farligt. smiley
    Jeg har det bedre med at vide at min pony er interesseret i det vi laver og ikke i maden;-)

• #15   12. nov 2013
    Når jeg syntes :o). Både af underlige grunde fordi.. det syntes jeg lige.
    Og fordi at dyret har lavet et tricks eller fordi jeg vil lære hende noget. En overgang fik hun en godbid for at stå stille når jeg steg op, så stod hun ret hurtigt bom stille.

Godbidder kan bruges til alverdens ting i forskellige forbindelser, men altid til at indlære noget - om det så er noget vi syntes er så fedt at få indlært eller ej.

• #16   12. nov 2013 Margete: En hest kan ikke være intrasseret i det man laver (ifølge mig smiley ) dne er bare intrasseret i rosen

• #17   12. nov 2013 Hmm. Det tror jeg godt den kan.:-) Men det er bare sådan jeg har det med min pony:-)

• #18   12. nov 2013 Jeg bruger godbider når jeg vil have rosen ekstra forstærket, oftest i forbindelse med indøvning af tricks, eller til at genopfriske dem :P! Bruger dem sjældent i ridningen, medmindre han har gjort noget helt exceptionelt godt, som han skal belønnes for. Men basistingene, bak, stop, igangsæt, indparkering, vending, yiou-name-it foregår uden godbidder ^^

• #20   13. nov 2013 Tja, min hest får en når jeg henter ham fra folden, og en når han bliver lukket ud. De fleste heste har det nemlig med ikke at ville ind fra græsset i starten af sommeren, men meget gerne ville ud smiley
    Men nu venter han fint på in godbid før han går, og løfter glad hovedet til grimen, så han kan få en godbid når den er kommet på.

Derudover har han haft lidt problemer med noget forkølelse, og inden vi så det., var han begyndt at ligge øærer når vi spændte gjorde (forståeligt nok), så lige i den her periode får han 2-3 guffer når vi spænder gjord, men self. kun når han er afslappet smiley

Kommentér på:
Hvornår godbid?

Annonce