{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.950 visninger | Oprettet:

Stald/afløb {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg er ved at købe en hesteejendom....eller rettere; en ejendom hvor jeg gerne vil holde heste/have en lille hestepension.

Det vil sige at der skal anlægges en stald. I den forbindelse er jeg stødt på husdyrgødningsbekendtgørelsen, hvori der står;

"Der skal etableres et hensigtsmæssigt afløbssystem til opsamling af flydende husdyrgødning og restvand i overensstemmelse med bestemmelserne i §§ 22 og 23.

Stk. 2. Husdyrgødning fra anlæg omfattet af stk. 1 skal

1) føres til opsamlingsanlæg,

2) føres til mødding eller anden lovlig indretning til opbevaring af fast gødning"

Hvordan har I gjort?

Jeg planlægger beton og spåner, så der bliver jo ingen flydende gødning, så er det nødvendigt at have et opsamlingsanlæg? (skal naturligvis have en container til mødding, og så bliver det spredt på marken bagefter).

Stalden kommer naturligvis også til at leve op til hesteloven smiley

Gode råd og input modtages meget gerne smiley

-Camilla smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stald/afløb
  • #1   21. nov 2013 Hvad med når du skal skylle boksene, eller de tisser rigtig meget, så kommer der væske. Jeg vil syntes det er smartest at der er afløb.

• #2   21. nov 2013 De står på spåner, så der er ikke flydende gødning smiley
    Mht. at skylle boksene, så ville det ske om sommeren, og der ville jeg bare vaske dem som normalt, og feje vandet ud.
    Er der nogen der har erfaringer med løsdriftsstald/afløb ift. lovgivning?

• #3   21. nov 2013 Bruger også spåner på beton og hestemåtter i front af boksen...
    Spåner suger fantastisk, har ikke afløb men skraber også bare vandet ud af stalden på gårdsplads, hvor det så kan løbe videre i en ale beholder vi har til vores køer...
    Mødding stak i mark skal bare overdækkes, så er det ok...
    Og spåner er jo komposterbar, det tager 14 dage så er det trukken ned i jorden, hvis man spreder det...

Dette er reglement ved lille dyrehold, højst 4 heste med føl...
    Ellers er det andre reglement og tilladelse til dyreholdet ved kommunen, hvis man har flere dyre enheder.

• #4   21. nov 2013 Ja, kommunen, lokalplanen og fredningsnævnet er inde over, da det er en meget vanskelig og beskyttet ejendom smiley
    Jeg tænker også mere; er det et lovkrav at der skal være et opsamlingsanlæg?
    Når der nu ikke er flydende gødning, og der selvfølgelig er en container til det "faste"?

• #5   22. nov 2013 Det kommer an på ens dyrehold,du kan lure din kommunes hjemmeside hvad der kræves...lille dyrehold eller som erhverv, så er der ændre regler..det kommer an på hvor mange dyr man har og så om ens ejendom er nedlagt eller et landbrug smiley

• #6   22. nov 2013 Skougaarden: Tak for svar smiley Jeg er i ugentlig kontakt med kommunen smiley , så må huske at få flettet det ind imellem de andre ting jeg skal tage stilling til og spørge om smiley

• #8   22. nov 2013 Camilla...

God ide....godt at være på det rene
    Vi blev rådet til at finde et status landbrug ved kommunen, da man bygningsmæssigt så at sige intet må bygge på nedlagte ejendom, da man har mindre jord...
    Ved landbrug har du langt større muligheder og kan nemmere få lov at lave ændringer....samt mulighed for et større dyrehold, evt.erhverv smiley
    Held og lykke med det...
    Det er så skønt at have sine dejlige heste hjemme, samt lave det hele som man selv planlægger smiley :P smiley

Kommentér på:
Stald/afløb

Annonce