{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.038 visninger | Oprettet:

Kloge ord/citat {{forumTopicSubject}}

Hej alle Heste glade mennesker!
Ville høre om i kunne hjælpe mig med at finde på nogle gode citater, kloge ord eller tekster, der omhandler heste, eller som man kan referere til hesten?

har tænkt mig noget lignende:
- Selvom vejen til dit mål er lang, vil vejen dertil være en belønning i sig selv.
- Alt er i konstant udvikling, også dit forhold til hesten.

Alle kloge ord/citater er velkomne! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kloge ord/citat
  • #1   24. nov 2013 Jeg har en masse, men ingen af dem referere direkte til heste eller ridning, og de er alle på engelsk. Man kan fortolke nogen af dem så de måske kan ses, som en reference til heste.

  • #2   24. nov 2013 alt er velkommen! vil meget gerne høre dem alligevel!:D

  • #3   24. nov 2013 Så skriver jeg dem da ind om lidt, har over 3, hvis jeg husker rigtigt.

  • #4   24. nov 2013 Lige ved og næsten, slå ingen mand af hesten smiley
    Har flere, men skriver dem ind, når jeg er på min egen pc igen smiley


  • #5   24. nov 2013 Det sker altid for naboen.. Det gør det også, men man er også selv nabo til nogen.
    I can contro lbetter a 600kg crazy stallion than you can your boyfriend.
    Whoever said ''Diamonds are a girl's best friend'' never met af rider.
    A horse is your best friend. You can tell them anything and no one will ever know.
    horses aren't my whole life... They make my life whole.
    he's not just my horse, he's my therapist. Sanity. Pride. Happiness. My best friend.
    Always try your best. You never know if there's a little girl wathing and thinking: ''I wanna be just like her!''
    I love you not only for what you are but for what i am when i am with you.


  • #6   24. nov 2013 Man diskutere med hingst
    Kommentere med en vallak
    Og skal spøger en hoppe om lov

    Citat kyra kyrklund

    Vi siger at vi har temmet dig, men det har vi ikke, alt vi har er en aftale

    Citat mig smiley


  • #7   24. nov 2013 "Husk hvis du vil se fejl, så brug ikke en kikkert, men et spejl"

    Min grundholdning/citat:
    "Glæden ved ridning handler ikke om hvad man når, men hvordan man når til det, man ønsker med sin hest. Samarbejde og positivt samspil er den eneste farbare vej til en smuk og afspændt ridning."

    Citat Lis Kristiansen:
    "Der hvor teknikken slutter begynder ridekunsten.
    Ridekunst opstår først i øjeblikke med den totale harmoni."


  • #8   24. nov 2013 indtil videre har jeg skrevet:
    Alt i universet er i konstant udvikling, vinden, vandet, planeterne, endda den jord vi står på. Selvom vi er meget små, kan noget så småt have en stor betydning for den enkelte.
    "Horses aren't my whole life..
    They make my life whole."
    Din træning og dit forhold til hesten vil være i konstant udvikling, et uendeligt kunstværk, en rejse der for altid vil ændre dig.

    Feel free to join! Har i ideer, nogle forbedringer, eller kan bygge videre på teksten, ville det være lækkert! smiley


  • #9   24. nov 2013 Tak til jer allesammen!!
    Team Hjortkjær, dette var præcis hvad jeg ledte efter:
    "Glæden ved ridning handler ikke om hvad man når, men hvordan man når til det, man ønsker med sin hest. Samarbejde og positivt samspil er den eneste farbare vej til en smuk og afspændt ridning."
    1000 tak, det er helt perfekt! ;D


  • #10   24. nov 2013 Det du leger ind i hesten, vil den frivilligt gøre igen. Det du tvinger ind i den, skal du tvinge den til at gøre igen

    Hælene nede, hovedet op

    hænderne nede, modet op

    knæene ind til hestens side

    ellers lærer du aldrig at ride


    Du kan tvinge en hest til brønden men ikke til at drikke.


    En god hestetræner kan få hesten til at gøre alt,

    en fremragende hestetræner kan få hesten til selv at ønske det.


  • #11   24. nov 2013 ”Hvis du virkeligt værdsætter glæden ved at have hest, så vil ridning altid kun være en bonus”.

    ”Det tager os år at lære hestens krops sprog at kende, men heste kan tyde os på få sekunder... Alligevel kalder vi os den kloge race?”

    ”Hvad der gør alle gode hestetrænere gode, er at vi er trygge ved ikke altid at vide hvad vi laver”.

    ”Hvis du går til en hest som om du har ti minutter så vil det tage hele dagen, men hvis du går til en hest som om du har hele dage, så vil det tage ti minutter”.

    ”Hvis man kun kan stole 95% på en hest, hvor mange procent kan hesten på stole på sine mennesker?”

    ”Hemmeligheden bag at have et godt forhold til hesten er at du holder op med at være et væsen der kan tillade sig at bringe andre sorg, at tilføre andre smerte og at tage andres liv”.

    ”En hest uden rytter er stadig en hest, men en rytter uden en hest er bare et menneske”.

    ”Det du leger ind i hesten vil den frivilligt gøre igen. Det du tvinger ind i hesten, skal du tvinge den til at gøre igen”.

    ”En dygtig hestetræner kan få hesten til at gøre hvad han eller hun beder den om, men en fantastisk hestetræner kan få hesten til at ønske at gøre det”.

    ”Det er okay at sige til sin hest hvad du ønsker han skal gøre for dig. Det der ikke er okay, er at tvinge sin hest til at gøre det”.

    ”Din hest er dit spejl, som uforfalsket vil gengive dine gode såvel som dårlige sider”.

    ”Se din hest i øjnene, og lad dig ikke skræmme af sandheden”.

    ”Det er svært at indse at det man hele tiden selv har gjort er forkert, så er det langt nemmere at antage at de andre blot er dumme”.

    ”Ridekunst burde bygge på filosofien om at ridning er til for hesten, og ikke for rytteren”.

    ”Uden min hest ville mit hus være rent, min pengepung ville være fyldt, men mit liv ville være tomt”.

    ”Man kan købe en hest og derved tvinge den til at være sammen med en. Men man kan ikke tvinge sin hest til at elske en. For kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjeneste at have denne tålmodighed for at opnå den kærlighed der vil gavne jer begge”.

    ”En fremragende træner kan høre sin hest hvisker, en god træner kan høre sin hest tale og en dårlig hestetræner lukker ørerne selvom hesten råber”.

    ”Når en voldelig handling tager fat, så stopper kunsten lige så brat”.

    ”Hvis hesten ikke gør som du ønsker, så har du enten stilt det forkerte spørgsmål eller stilt spørgsmålet forkert”.

    ”Hesten er den samme fra den dag den bliver født til den dag den dør, det er blot vores behandling af dem der bestemmer hvordan de mellemliggende år skal være”.

    ”Hvis du giver din hest frihed og tålmodighed, vil han komme løbende tilbage til dig og altid være omkring dig, hvis du tvinger din hest til at være omkring dig, vil du få en robot der ikke tør andet end følge...”


  • #12   24. nov 2013 waw 1000 tak SSC! Det er klart noget jeg kan bruge! smiley

  • #13   24. nov 2013 Dejligt at kunne hjælpe smiley

  • #14   24. nov 2013 Hesten er terapi for sjælen, balsam for sindet og en lindring af alt der gør ondt i verden.

    Det blødeste i verden, tror jeg nok er hestens mule, når den kilder mig i hånden fylder den mit sind med fugle.

    Hvad mener du med at jeg er dårlig til at danse? Jeg danser med min hest hver dag, og vi holder altid takten.

    Det første jeg så var dyret, det næste jeg så var mulighederne, det tredje var en genspejling af min sjæl. Dér faldt jeg, og har været liggende lige siden. Jeg elsker min hest.

    Hvis du vil vide hvilket humør du er i, så sæt dig op på en hest, og den skal fortælle dig det. Dit humør er nemlig spejlet i dens adfærd.

    Det sidste er fra en sød, mentalt handicappet pige jeg har undervist, og nok det jeg synes bedst om:

    Hesten er i virkeligheden en engel, sendt hertil af Gud for at lære os om kærlighed og tålmodighed. For hesten er ren kærlighed, og giver ren kærlighed, men kun hvis vi er tålmodige og vil vente på den.


  • #15   24. nov 2013 Jeg har 46 citater.

    "Everything will be okay in the end, if it's not okay, it's not the end."
    "Carpe Diem - Lev i nuet"
    "It's okay"
    "You can't stop the waves, but you can learn to surf"
    "Never say never"
    "Nobody can go back and make a new beginning, but everyone can start today, and make a new ending."
    "The best things in life are unseen. That's why we close our eyes when we kiss, laugh and dream."
    "Move on with life, before life moves on without you."
    "Love is like the wind. You can't see it, but you can feel it."
    "The hardest part of moving forward, is looking backwards"
    "YOLO - you only live once"
    "Nobody is perfect - well, then I'm Nobody."
    "Never give up on something you really want. It's difficult to wait, but more difficult to regret"
    "You have to learn the rules of the game, and then you have to play better than anyone else."
    "Don't fall in love, rise with it"
    "Life is like a box of chocolate, you never know what you gonna get"
    "Live when your young, think back when your old"
    "If you can dream it, you can do it"
    "I hope karma smash you in your face before I do"
    "Life is like a drawing, but without an eraser"
    "When life gives you lemons, make orange juice, and leave the world wondering how the hell you did it"
    "Be yourself, everybody else is already taken."
    "If I could give you one thing in life, I would give you the ability to see yourself through my eyes, only then you could realize how special you are to me"
    "I didn't fall, I attacked the floor"
    "You can close your eyes to things, you don't want to see, but cpyou can't close your heart to things you don't want to feel"
    "Friendship is born at that moment when one person says to another; What you too? I thought I was the only one"
    "You can only reach your dreams, if your fight for them"
    "The sky is the limit, when your heart is in it"
    "Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today"
    "Endings are hard, but then again, nothing really ends, does it?"
    "Too young to die, to old to cry, to much in love to say goodbye"
    "Count your age by friends, not years.
    Count your life by smiles, not tears"
    "People often say that motivation doesn't last. Well neither does bathing, that's why why recommend it daily"
    "Maybe life sucks right now, but in a little time I might be perfect."
    "If you love some one, set them free, if they come back to you, they're yours, if not, the never was."
    "Live like there's no tomorrow"
    "Don't look back"
    "Everything is a fairy tale to me"
    "Trust is like a mirror, you can fix it if it's broken, but you can still se the cracks in it"
    "The best way to cheer yourself, is to cheer someone else up"
    "When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand to smile"
    "Remember that the most beautiful things in this world are the most useless"
    "Sick of crying tired of trying. Yes I'm smiling, but inside I'm dying"
    "Be who you want to be, not who others want to see"
    "You can do anything, but not everything"
    "The shit you here about me, might be true, but then again it can be as fake as the bitch who told you"

    Det jeg har stående på min væg.


Kommentér på:
Kloge ord/citat

Annonce