2.212 visninger
|
Oprettet:
Størrelse på fold, stald og ridebane tilsammen! {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Min familie og jeg har snakket om at tage hesten hjem og stå, men som I selvfølgelig kan regne ud behøver det plads.
Der er en mark uden ved siden af, der hvor mine forældre bor, men vi tror ikke vi skal låne hele marken, så vi ville lige undersøge hvor mange m2 jeres fold-, stald(lille stald til store og små heste, maks 3 styk)- og ridebane-område(20*60) ca. i det hele taget fylder.
Jeg vil bede jer komme med seriøse svar som omhandler dette spørgsmål.
PFT,
Mollie
jan 2006
Følger: 53 Følgere: 79 Heste: 5 Emner: 20 Svar: 431
I loven står der jo hvor mange kvadratmeter fold der skal være pr hest og det samme med stalden. Ridebanen siger sig selv; 20 x 60 er lige med 1200 kvadratmeter.
Du kan ikke regne med hvad andre har, da der er forskellige regler for nyetableret stalde og så gamle stalde der har stået der før loven kom til.
Min gamle stald med plads til 3 heste, udstyr og foder er ca 100 kvadratmeter. Men der lever boksene heller ikke op til lovkravene, men vi bruger dem så heller ikke til andet end når de skal ind og spise. Folden er ca 2 tønderland, men det er ikke nok til at de kan leve af det om sommeren så der kommer de på Sommergræs andet sted.
Held og lykke med at få hestene hjem. Det er så hyggeligt.
jan 2012
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 1.935
Så alt i alt ca. 2200kvm hvilket svarer til 0,22 Hektar eller ca 1/2 tønde land... Dertil skal du beregne plads til veje/stier rundt om tingene og plads til mødding samt opbevaring...
Jeg har selv 1 Hektar i alt, og har slet ikke plads endnu til at anlægge ridebane for eks da det ikke skal gå ud over foldplads.
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Heste: 1 Svar: 95
jun 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 978
Vi har selvfølgelig tænkt os at følge loven til punkt og prikke. Vi var dog bare nysgerrige efter at vide hvilke "løsninger" i havde.
Størrelse på fold, stald og ridebane tilsammen!