{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

Lagde sig ned {{forumTopicSubject}}

Hej
Idag var jeg hos min part.. Han virkede meget sløv fra starten af, så tog jeg ha op på banen og skridtede rundt på ham med omkring 2 runder trav da vi så skridtede af lagde han sig ned. Det har han aldrig gjort med mig eller andre parter og jeg har ikke været igang med at lære ham at ligge....

Har selfølgelig sagt det til Ejer som også syntes det var meget underligt..
Han har virket sløv.. han kom i boks bagefter hvor han også stod helt stille hvor han plejer at stå mere uroligt..

Hvad tror i det kan være?
Nogen der har oplevet noget lignende med jeres? Hvad gjorde i?
Kunne det være kolik?

Skriv hvis i har brug for at vide mere smiley

Tak på forhånd
-Mie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lagde sig ned
  • #2   3. dec 2013 en pony jeg passer havde en dag virket rigtig sløv da han var ude og skridte tur. da han så kom tilbage og rytteren ville give ham sliksten ville han ikke have den. jeg hentede så min sliksten og prøvede at se om han ville have den men det nægtede han. i boksen stod han bare og hang. der blev så tilkaldt dyrlæge og han havde kolik. Her blev han behandlet, men det kom igen i løbet af aftenen hvor han blev behandlet igen og fik han det værre skulle han en tur på dyrehospitalet. dette gjorde han heldigvis ikke smiley de næste dage måtte han kun få græs og intet andet end det smiley

• #3   3. dec 2013 Okay tusind tak for hurtige svar smiley

• #4   3. dec 2013 Mavepine, eller hvis den vil rulle sig.
    Det behøver ikke at være kolik. Min hoppe har gjort det, men hun havde det fint næste morgen.

• #5   3. dec 2013 Jeg har prøvet det flere gange, de plejer at gøre det hvis de er trætte smiley
    - MEN det er meget vigtigt at være opmærksom på om hesten har kolik eller andet, som de andre også skriver! smiley

• #6   3. dec 2013 Optakt til kolik som allerede sagt.
    Har også oplevet at vores hyp pludselig lagde sig ned MED rytter på..........det var for at rulle, vi råbte og skreg og hev i bidet og fik ham op igen. Da vi tog sadlen af lukkede vi ham på ridebanen og der blev godt nok rullet smiley
    Glad hyp igen efter rulleturen smiley

• #7   3. dec 2013 Kolik er ikke noget man spøger med..
    Kontakt da en dyrlæge når hesten viser så megen ubehag!

• #8   3. dec 2013 Min fasteres hest Lucky havde været forfangen så han blev genoptrænet...Af en ung pige der hedder Nanna....Da jeg var med ude virkede han ikke sløv men han lagde sig med Nanna sadel og det hele...Eller han nået det ikk da Nanna puffede til ham....

• #9   3. dec 2013 min unghest var meget sløv og virkede træt sidste vinter. hun havde en infektion og kom i behandling i 5 dage ca. hun rullede ikke og lagde sig ik ned ,men hang bare og ville ikke spise eller drikke.
    prøv at tage dens temperatur.

• #13   4. dec 2013 kan ikke komme derud i dag men har fået af vide af ejer han har det bedere.. men sveder som en gris hvilket han ikke plejer

• #14   4. dec 2013 Jeg ville få en dyrelæge ud, og straks få ham undersøgt for kolik. Hvis hesten sveder uden at have lavet noget, og udenvidere vil smide sig ned på jorden, så virke det som tegn på kolik.

• #15   4. dec 2013 Har hesten normal afføring?

Hvis hesten står stille og sveder, kan det være et tegn på, at den har feber, har ondt og har det dårligt. Det kan være mange ting, der er galt med den.

Min ene hoppe lagde sig engang end, da jeg var ude at ride. Det var fordi, hun havde kolik.
    En vintermorgen for et par år siden, stod hun og hang i boksen og svedte. Hun havde fået betændelse i bugspytkirtlen, og var derfor meget syg.

Så der kan være mange årsager til at hesten har det sådan. Så få fat i en dyrlæge med det samme

Kommentér på:
Lagde sig ned

Annonce