{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

Hvad er det folk vilhave {{forumTopicSubject}}

Siden 2005 har vi drevet en lille hestepension i Kolding. Hidtil har der aldrig været problemer med at have stalden fyldt, men det seneste år har der været stor udskiftning og lange perioder med meget få opstaldere.

Dette er ikke en annonce, men jeg kunne godt tænke jeres syn på det vi tilbyder, og evt. konstruktiv kritik ift at gøre det mere attraktivt.

Lige nu foregår det på følgende måde
- hestene står på træpiller og man skal selv muge
- der fodres med strå tre gange om dagen og krybbefoder to gange
- hestene går på fold alle døgnets lyse timer. Vi lukker ind og ud i hverdagene. Weekendvagter deles af opstalderne. Der er adgang til halm på foldene om vinteren. I sommerperioden går de på døgnfold.
- opstalderne skal udover udmugning sørge for at veje wrap af og stille krybbefoder frem
- på stedet er oplyst ridebane, roundpen, 1,3 km til ridehus, rytterstue/sadelrum med varme, toilet, vaskemaskine

Prisen inkluderer træpiller, wrap og spisehalm på fold og i boks.
Pris vinter 1375 kr. sommer 650 kr.


Hvad er godt og skidt og hvad kunne ændres ved vores opstaldning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er det folk vilhave
  • #1   7. dec 2013 hmm, for mig lyder det egentlig rigtig godt!
    Syntes ikke det er vildt dyrt der.
    men kan det måske ikke være fordi at folk i nærheden måske har den hvor der er ridehus? Eller evt. At der ikke er så mange der ikke har hest der ude omkring, det kender jeg selvfølgelig ikke til(-:


  • #2   7. dec 2013 Det med hallen kan være et af jeres problemer. Jeg ved mange vil have hal på stedet. Ellers lyder det til at være super dejligt sted, ,ed en overkommelig pris.

  • #3   7. dec 2013 Tak til jer begge.
    Jeg er klar over mange gerne vil have ridehal. Men hvis vi skal bygge hal ville det koste 800 kr. ekstra pr boks om måneden. Det tror jeg ikke der er mange der vil betale desværre.



  • #4   7. dec 2013 lyder som et fint sted, men måske wrap på folden i stedet for halm. og så er mange heste ejere dovne og vil ikke selv passe ders heste. så måske sætte prisen op, og så drop weekend vagterne.

  • #5   7. dec 2013 tja jeg er typen der vil have ridehus på stedet og vil have muget ud hver dag samt foder med i prisen og at jeg ikke SKAL ud til min hest hver dag for fx at veje wrap af osv det "gider" jeg ikke smiley

    jeg står et sted der betaler jeg 1450 kr om måneden der er 20x40 ridehus jeg får muget ud og strøet ved min hest hver dag og ellers det samme som i kan tilbyde skal lige siges at der er rigtig mange steder der mangler opstaldere for tiden og osse undre sig over hvor silvan hestene bliver af....


  • #6   7. dec 2013 Altså ja jeg er jo bare blevet rigtig krævende efter mit sted.
    Jeg giver 1000 for pony og 1500 for hest. Inkl foder, udmugning, ind/udlukning alle ugens 7 dage, ridehal 20x60, stor skov, 2 udendørs ridebaner, store bokser lyse bukser med hvert deres vindue, opvarmet saddelrum + toilet + lejlighed som vi bruger som rytterstue og vandspiltov.

    Men jeg ved så også godt jeg er lidt små heldig.


    Personligt ville det med at man har weekendvagter skræmme mig væk (for det at der ingen hal er er jo ikke bare til at lave om), hvis jeg skal sætte en finger på noget smiley


  • #7   7. dec 2013 Hm altså alle tingene lyder rigtig godt og prisen er fornuftig men fordi der ikke er hal på stedet "eller i baghaven" så ville jeg personligt ikke betale mere end 1000kr.
    Vi har selv hestene hjemme og en opstaldet her er følg.
    - halm
    - wrap
    - foder
    - løsdrift på folden (integreret i stalden - svært at forklare)
    - det eneste man selv skal er at muge ud
    - jeg ordner: foder fodring wrap halm ind luk ud luk og ja alt på nær udmugning og der vælger man selv hvordan man vil køre det - vi muger hver dag.
    - vi har ridebane med lys og køre selv til ridehal hvor man kan køre med

    Hos os giver hun 800kr om måneden ink alt..
    Om sommeren 400kr


  • #10   7. dec 2013 parenteserne er hvad jeg syntes

    - hestene står på træpiller og man skal selv muge (ingen erfaring med træpiller så vil sige okay)

    - der fodres med strå tre gange om dagen og krybbefoder to gange (strå på folden hele dagen = fri adgang)

    - hestene går på fold alle døgnets lyse timer. Vi lukker ind og ud i hverdagene. Weekendvagter deles af opstalderne. Der er adgang til halm på foldene om vinteren. I sommerperioden går de på døgnfold. (ud og ind luk også i weekenderne)

    - opstalderne skal udover udmugning sørge for at veje wrap af og stille krybbefoder frem (wrap og krybbe fodder bliver taget frem og blandet af stald ejer)

    - på stedet er oplyst ridebane, roundpen, 1,3 km til ridehus, rytterstue/sadelrum med varme, toilet, vaskemaskine (fint)

    Prisen inkluderer træpiller, wrap og spisehalm på fold og i boks.
    Pris vinter 1375 kr. sommer 650 kr. (prisen skal være alt inkluderet og så syntes jeg det lyder dyrt for vinter perioden)


  • #11   7. dec 2013 For 1000 kr. kan det slet ikke løbe rundt. Først skal der betales moms af beløbet. Forbrug af strøelse, strå og et fornuftigt foder koster ca 750 kr. pr. måned og så skal der betales el, vand, forsikring samt vedligehold og pasning af marker.

    Løsningen med at vi gør det hele duer desværre ikke, da jeg har dårligt helbred, så jeg kan ikke muge hos ti heste hver dag. Vi har overvejet at sætte dem på halm og tilbyde at strø, så opstalderne kun skal muge ud, men der er bare mange der gerne vil have hestene stående på træpiller.

    Wrap på foldene er overvejet, men fravalgt, da vi primært har haft trivelige heste stående, som ikke kunne tåle at få wrap ad lib på folden. Og at slæbe det derud hver dag klarer helbredet desværre ikke.

    Jeg fornemmer på jeres svar, at der måske ikke er så mange længere, der gerne selv vil passe deres hest (og være nødt til at komme hver dag). Det gør jo så, at markedet for det vi kan tilbyde bliver minimal.

    Hvordan er jeres holdning til at man selv skal medbringe foder (eller bestille sammen med vi andre)? vores nuværende opstaldere er lykkelige for det, fordi de selv kan vælge foder, men måske er der ikke mange der tænker sådan?



  • #13   7. dec 2013 Mette - Det er ikke ligefrem alle der kan komme hver evig eneste dag og muge ud ved sin hest eller lukke ud og ind.. Desuden kan opstalderne bo.. hvad, 20 måske 30 km vær og derfor ikke har muligheden for at kommer derud hver dag..

    Jeg har 17,5 km ud til mine heste og jeg kan skam godt indrømme at nu hvor det er så langt væk så kommer jeg også kun 2-3 gange i ugen alt efter hvad jeg skal i ugens løb m.m.

    Desuden vælger jeg altid opstaldningssteder fra hvor man selv skal muge ud, medbringe foder og der ingen ridehal er.. For så kan man ligeså godt have hypperne et andet sted eller derhjemme..

    hvis det var mig der var ude og kigge på dit sted havde jeg også klart valgt det fra da man kan få mange flere fasciliteter andre steder til endda billigere penge.. Jeg synes vinterperioden er meget dyr når der ingen ridehal er..

    Håber lidt konstruktiv kritik hjalp lidt fra mig af smiley


  • #14   7. dec 2013 Heste er jo til tider en ekstrem dyr hobby og det er ikke ligefrem alle der har pengene til at køre ca 50-60 km hver dag for at passe sin hest smiley Jeg synes det er rimeligt hvis man bor meget tæt på men at skulle køre 60 km hver dag for at hesten skulle have noget at spise er lige lovlig meget.. smiley

  • #15   7. dec 2013 Jeg syntes det lyder rigtig fint ved jer smiley
    Jeg er dog ikke til halm på folden, hellere hø el. wrap. Og over 700 syntes jeg er dyrt for foder, hvis det udelukkende er krybbefoder, uden hø .
    At man selv kan vælge foder syntes jeg er super dejligt smiley

    For mig er det vigtige masser af foldtid (vi har løsdrift), at jeg selv bestemmer hvilket foder mine heste skal have, at mine heste aldrig går uden noget at æde i mere end 4 timer (helst at de har noget hele tiden), at der er rent vand smiley

    At der ikke er ridehal er ikke et problem for mig - jeg vil hellere ride ude smiley Jeg er nok generelt til selv at komme til mine heste hver dag - så for mig lyder jeres sted rigtig fint smiley



  • #17   7. dec 2013 Tak endnu en gang for jeres input.

    Anita R: jeg tror du har en god pointe med ridehal

    Stald Limira: i min verden har man ikke hest så langt fra hvor man bor, og jeg troede faktisk ikke det var normalt. Men i sådan et tilfælde vil man selvfølgelig vælge et sted man ikke behøver komme hver dag. At du syntes det er dyrt fordi der ikke er hal, er jo din holdning. Det gør bare ikke vores omkostninger lavere, vi har brugt rigtig mange penge på rytterfaciliteter, lade til opbevaring og en drænet ridebane med lys. De penge skal jo ind på en måde.

    Team Hjortkjær: du lyder som den type opstalder vi tidligere har haft en del af. Folk som sætter pris på masser af foldtid og mulighed for selv at have indflydelse på foder. De 750 kr. var foder, strå og strøelse og det kan jeg simpelthen ikke se kan gøres billigere.

    Til jer der fravælger os, ville det gøre os mere attraktive, hvis der blev strøet og givet strå, så I bare selv skule muge 1-2 gange om ugen?

    Tror generelt Kolding er dyrt ift. nogle af de steder I står. Jeg kender kun helt små steder, hvor man kan få det til 1000 kr. inkl. alt. De fleste steder med ridehus tager nærmere 2000 hvis man regner strå og foldordning med. Men måske er folk bare villige til at betale det ekstra for at få ridehuset.



  • #18   7. dec 2013 Jeg synes faktisk det lyder som et super sted og billigt, men jeg bor så os i storkøbenhavn. Men ja er ridehal ville gøre en del smiley

  • #19   7. dec 2013 Jeg tror lidt at folk er enten eller. Ment på den måde at enten betaler folk for ALT inkl., altså også udmugning, at i sørger for foder mm. Eller også betaler de fuldstændig selvpas, altså intet med, udlukning kunne evt. være med, men intet andet, men så skal prisen selvfølgelig også være lavere, så de bare betaler boksen, og så selv bestemmer og køber alt til den.

    Godt nok har fuldpas stederne til tider også svært ved det, fx om sommeren, hvor ridehus ikke er nødvendigt. Men tror faktisk at enten vil folk betale for alt, så de ikke selv skal andet end at komme og ride, eller også vil de ikke betale for noget ud over boksen (evt. inkl. udlukning/indlukning), og at de så selv skal sørge for alt.

    Jeg tror faktisk også hellere folk vil betale 800 ekstra, og de så har ridehus.


  • #20   7. dec 2013 Jeg vælger steder fra, hvor der er weekendvagt smiley Meget simpelt, det kan jeg simpelthen ikke være afhængig af. Ikke fordi jeg ikke vil hjælpe til, men faste vagter fungerer ikke for mig. Hvis ridehal bliver for dyrt, kan man arbejde på andre faciliteter, der er billigere. Det kunne fx være skridtmaskine, bruge penge på dræn på foldene og ridebanen, solarie, vandspiltov osv.
    Det sidste jeg ellers kan komme i tanke om, er hvor centralt det ligger smiley


  • #21   7. dec 2013 Tak tak, I er rigtig gode smiley Jeres input giver inspiration til mulige ændringer.

    Total selvpas er forsøgt da vi startede, men det resulterede desværre i heste, som nærmest ikke fik strå, da ejeren ikke ville betale for det. Derfor blev strå en del af prisen, så vi slap for heste der åd alt vores inventar, fordi de ikke havde noget at tygge i.

    Men måske det skal overvejes. Selv ville jeg jo syntes det var perfekt, at strå og strøelse var på stedet, så man ikke skal ud at skaffe det. Men sådan tænker folk måske ikke?

    Ridebanen er drænet, foldene er ikke drænet, men der er kørt grus på, så mudder er minimalt, vandspiltov har vi. Skridtmaskine tror jeg helt ærlig ikke den type opstaldere vi sigter på vil betale for.

    Vagter er åbenbart også et problem for mange. Faktisk har vi også en løsning, hvor man kan betale sig fra vagterne, så det kan man jo bare vælge.



  • #22   7. dec 2013 Jeg synes det lyder som et fint sted og meget billigt!
    Nu bor jeg i Storkøbenhavn, så ville aldrig vælge stedet, men en ting der betyder meget for mig er turmuligheder og afstand til stedet! Er der f.eks. skov i nærheden? Er det nemt at komme til med offentlig transport? (ved godt det ikke er nogle ting I kan gøre noget ved, men det kan måske forklare hvorfor folk fravælger).

    Ellers ville jeg nok også fravælge pga. weekendvagterne - men kommer an på hvor ofte det er smiley


  • #23   7. dec 2013 Altså jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige det konkret, men det var bare min tanke. smiley

  • #25   7. dec 2013 Team hygge-måse: Tror måske ikke vi har helt samme opfattelse af det selv at gøre foder klar. Hos os får hver opstalder, så de kan lave foder klar til tre dage. Det klargjorte foder fodrer vi så med om morgenen og ved indlukning. Det samme gælder for strå. opstalderne vejer af og hænger klar på boksen, så vi kan give ved fodring. Er der en dag man ikke kommer har vi ekstra poser, så man kan lave strå til næste dag. Vi har også haft opstaldere som kun kom hver anden dag, og så sørgede de bare for at der var foder og strå klar.

    Det du skriver om vagter forstår jeg ikke. Du gider ikke weekendvagter, men alligevel deles I om at lukke ud og ind i weekenderne. Det er jo netop det vi også forventer af vores opstaldere, at de deles om at lukke hestene ud og ind. Fodring sørger vi stadig for i weekenderne.




  • #26   7. dec 2013 Synes prisen er ganske fin, men det med at skulle ud hver dag og ordne foder ville jeg eks slet ikke kunne. Jeg står opstaldet med mine to drenge 17,5 km fra mit hjem og kører knallert derud, der er alt med i prisen - som så er 2000 per hest vel at mærke, men jeg nyder ikke have dårlig samvittighed, hvis jeg af en eller anden årsag ikke kan nå derud - eks var jeg ikke derude hverken torsdag eller fredag i denne uge pga vejret, men jeg ved at staldejer holder øje med alle hestene og skal nok ringe hvis der skulle være noget i vejen smiley

    Ang foder, så synes jeg faktisk at det er smart at man selv skal vælge


  • #28   7. dec 2013 jeg synes nu at det er fint nok at man deles om weekenderne og ellers kan betale sig fra det hvis man ikke gider/kan, for mig er det heller ikke et problem at muge selv, så jeg synes at det lyder som et godt sted. hvis jeg boede i nærheden , så lyder det som et sted jeg godt kunne overveje (:

  • #29   8. dec 2013 Jeg har ikke læst alle indlæg, men jeg ville enten tage staldvagter eller fodre selv. Det ville være vigtig for mig, at alle hestene fodres på samme tid, for at der ikke skal blive uro og stresse dem. Jeg ville nok også vælge at lave en tilkøbs ordning. Sværere at styre, men opstalderne sammensætter selv det de vil have. En pris for træpiller, en for halm, en for kraftfoder, og hvis de skal have speciel tilskudsfoder så kommer man selv med det. En for hø, en for mugning osv. Et skilt på boksen, med menuen, og så er der en der fodrer hele stalden. Ordentlig og tør opbevaring af udstyr, som kan låses, ordentlige folde. Og så synes jeg det er ok med arbejdsdage, staldvagter mm. 1,3 km til ridehus er jo ikke langt, det kan gå som opvarmning smiley og der var jo måske en opstalder som gerne ville muge et par ekstra bokse mod billigere opstaldning.. tænker pga helbredet..

  • #30   8. dec 2013 jeg syntes det lyder fint.
    nu har jeg haft flere opstaldningssteder:
    1sted hvor jeg lavde det hele, altså lukkede alle hestene på fold hver dag, tog dem ind, og gav foder. Med i prisen var halm og wrap, og der var en lille ridebane
    pris 500 kr pr hest

    1 sted hvor der var fuldpas, der var halm i boksen, foder, frøgræs på folden, ridebane med muslinger, kort afstand til ridestier omkring søer og ca 1 km til ridehal
    Pris for to heste: 2500

    1 sted, hvor der var ridehus, små bitte folde, nye bokse, skulle betale for at få hestene lukket ud/ind - hvilket dog aldrig blev gjort, man skulle selv søger for foder, man skulle selv muger ud, og kunne købe spåner på stedet
    Pris 1000 pr hest

    jeg har også stået steder hvor man hjalp hinanden. Det er både godt og skidt. Skidt fordi der er nogen som ikke kan finde ud af at komme. godt fordi man får et samarbejde og komme til at kende hinanden. Personligt kan jeg godt lide det.

    jeg vil sige at hvis jeg skulle have hypperne ud og være igen, så skulle det være med mere eller mindre fuldpasning, men ellers er foldtiderne de vigtigste for mig. Jeg har nemlig foldbumser, så jeg har intet at bruge et ridehus til


  • #31   8. dec 2013 ts der hvor jeg står der koster det 1000 kr for en pony i måneden og der bliver alt ordnet undtagen udmugning

    vores ridebaner har lys og de bliver saltet og ordnet efter behov

    vores står på halm

    og der bliver også betalt moms (så de får 750 kr for at passe min pony)

    hvis man er ude i stalden når der skal lukkes ind eller ud så hjælper man jo
    det koster så også 1000 kr om sommeren men når man tænker på at vores sommer ikke stopper på den og den dato men efter vejret så er det ikke nemt at sige 600 kr om sommeren


  • #32   8. dec 2013 Flere af jer skriver at fodring skal være med så alle heste fodres samtidig. Det bliver de altså også her selvom opstalderne selv skal komme med foder. Vi stiller spande med hestens navn til rådighed, så man skal bare sørge for at stille spandende klar i foderrummet så deler vi det ud. Det samme gælder for strå. Kommer man ikke en dag sørger man bare for at der er foder og strå klar, så vi kan give det.

    Vi overvejer at skifte til halm og inkludere foder i prisen. Så kan vi strø og give strå, og hesteejere kan så muge de dage de vil.

    Måske med mulighed for at vælge træpiller mod at man selv fjerner klatter dagligt.

    Ud og indlukning i weekender vil vi ikke stå for, da vi så aldrig kan sove længe eller tage hjemmefra.



  • #33   8. dec 2013 Vores heste står et sted meget lige jeres. Vi står på halm, men strør selv og muger ud. Ved forrige ejer gjorde ejer det, for samme pris vi giver nu, men det betyder ikke det store, selv om det var dejligt smiley
    Vi har frit valg om vi vil købe foder af ejer eller medbringer vores eget. Der er halm på foldene, som er store.. Der er ud/ind luk alle dage. Dvs vi har ingen vagter. Det er skønt. Vi stiller også mad i spande og hø/wrap i poser.
    Om sommeren kan man vælge om man vil have døgnfold eller hestene skal ind om natten. Hvis det sidste er tilfældet, henter man dem selv. Vi har KÆMPE folde. Men de bliver fodret og lukket ud. Vi har oplyst ridebane der er tør hele året. Og gode turmuligheder. 850 for pony + 350 mere hvis der skal foder med. Kan ikke huske hest uden foder men 1550 med foder af god kvalitet. Vi betaler selv wrap. Offentlig transport til døren undtagen weekend. Det har kostet ejer mange potentielle lejere at de ikke kan komme derud i weekenden. Og der er nok også nogen der fravælger fordi der ikke er ridehus. Vi mangler også opstaldere og der er en del udskiftning. Vi er en fast lille kerne der har været der i flere år og så er der nogen der af forskellige årsager må flytte, bla transportproblemer....


  • #36   8. dec 2013 ts det med foder det kræver jo også at man så kommer ud og gør det hver dag med mindre du vil have hele stalden fyldt med spande en til mandag en til tirsdag osv. og hvis det så bliver fodret 2 gange dagligt så bliver det 14 spande til en hest

    (self kan man blande hver anden/tredjedag men hvis jeg stod sådan et sted så ville der stå 7/14 spande til min pony)


  • #37   8. dec 2013 Ina s: Jamen en af vores opstaldere er netop rejst på ferie idag. Hun er væk til på lørdag. I foderrummet står der en stak med 12 spande foder og i en af de tomme bokse har hun klargjort 15 ikeaposer med wrap. En af de andre har så lovet at tage klatter i boksen.

    Det er slet ikke noget problem, men jeg må indrømme at jeg godt nok ikke forstår, at man har hest opstaldet ude, hvis man kun har tænkt sig at komme en gang om ugen. Jo hvis der er tale om føl/plage, men så ville en løsdrift/børnehave være mere oplagt.

    Tina J: tak for dit input og positive kommentar. Foder, strå og strøelse er bare dyrt medmindre man vil nøjes med korn og minimalt strå.



  • #38   8. dec 2013 nu kommer jeg ud mere end en gang i ugen men det der med at skulle gøre det hver 3. dag eller noget det bliver noget rod

    så ville jeg fx gør det klar hver tirsdag fordi der fik jeg undervisning alligevel og så var der styr på det om tirsdagen så er det gjort en gang i ugen fast


  • #39   8. dec 2013 Når prisen er med hø også så er de 700 kr lige pludselig ikke dyrt smiley Det koster at fodre hestene med godt stråfoder og der går alligevel en del.


Kommentér på:
Hvad er det folk vilhave

Annonce