{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.466 visninger | Oprettet:

Min pony har haft seneskade -salg? {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg satte min pony til salg i august, en uge efter fik hun en seneskade, hun blevet taget af nettet igen.

Det hele startede med, at jeg var ude og ride på ridebanen, lige pludselig i galop, bliver hun uren.

Hun var ikke særlig halt, men hun var ikke halt fri. Hun stod stille en uge, eller jeg gik med hende hver dag i 20 min på vejen.

Efter en uge fik hun så dyrlæge, som sagde hun havde fået en lille seneskade. Hun var stadig ikke særlig halt. men vi startede genoptræning stille og roligt. En uge efter var hun rengående. men hendes ben var stadig hævet.

Vi er i dag stadig i genoptræning, men vi er snart klar igen! hun skulle være klar her til jul :))))

Men hendes ben er stadig hævet, det er blevet bedre, og hun halter ikke, men dyrlægen kan ikke sige om det har nogle konsekvenser, og om hun bliver springhest igen smiley

Men jeg har stadig ikke fået mere tid, så derfor skal jeg stadig sælge hende, men nu har hun jo haft den skade.

Så ville jeg hører jer, om i har erfaringer med det?

Hun stod til 35.000 førhen, hvor meget ville prisen falde?

Hvad vil I gøre, hvis i stod i samme situation som mig?

Håber i kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min pony har haft seneskade -salg?
  • #1   13. dec 2013 Havde selv en super lækker hest til salg for 30.000kr, hun haltede ikke, men benet var hævet, som din. Endte med kun at få 8000kr for hende ..
    Hun fik en seneskade på folden...

Så sæt dig ikke op efter ret meget.. smiley

• #2   13. dec 2013 Lyder ikke godt... smiley

• #3   13. dec 2013 Jeg har selv solgt en hest med en seneskade. Men min havde været redet hårdt 4 år efter skaden. Havde redet store jagter, military og almindelig spring og dressur på ham.
    Han havde efter skaden ikke vist et eneste tegn på skaden. Nu her 3 år efter er der stadig ikke noget.
    I kontrakten skrev vi under på at tage ham tilbage indenfor 3 år, hvis skaden skulle blive et problem.
    Der var ikke nedslag i prisen pga skaden.

Men en hest der knap er ude af genoptræning ville jeg ikke give noget særligt for.
    5.000-10.000 alt efter hvad den kunne før skaden. For at give mere skal den MINDST være 6 mdr på den anden side af genoptræning, her vil jeg stadig have afslag.

Hvis den sælges 1 år efter afsluttet genoptræning, og hesten har været udsat for hård belastning, vil jeg ikke forvente afslag i prisen, men en klausul omkring skaden i tilfælde af den skulle springe op igen.

• #4   13. dec 2013 Øv øv desværre kan du nok ikke få mere en ca. 8000,- for den. Ved nogen har brugt uanvendeligheds forsikringen , men kræver jo den bliver erklæret uanvendelig smiley

• #5   13. dec 2013 bare så ærgeligt men du får ikke meget for den desværre pt

• #6   13. dec 2013 Du kan nok desværre ikke regne med at få meget for den smiley

• #8   13. dec 2013 har du fået den scannet tænker det kunne være en gaffelbåndskade, for der hæver benet.....jeg har lige kørt min hest op til dyrlæge på næstved kaserne og jeg troede også min hest var rengående, han smilede og sagde "lad mig se den på hårdt underlag" var ved at tabe underkæben da den var stokhalt da jeg tog hende i longen på deres asfalt plads. Jeg var chokeret for den havde været rengående i lang tid i ridehuset

så er du i tvivl så det bare ud på vejen og løbe, og hvis du kan så i longen, for min var rengående når jeg skulle mønstre.

• #9   13. dec 2013 Jeg vil umiddelbart ikke betale mange penge for sådan en hest - mest fordi skaden umuligt kan være korrekt behandlet hvis der stadig er en bule på samme størrelse som da skaden skete. Det er jo arvæv der er dannet, og var skaden korrekt behandlet ville der ikke komme arvæv i så stor grad at det kan ses og dermed have en indvirkning på hestens gang/formåen.
    Var skaden korrekt behandlet ville jeg give fuld pris hvis hesten beviseligt var i stand til at holde til ridning og scannet i orden af dyrlægen - i så fald er der jo tale om en ubetydelig skade.

• #10   13. dec 2013 Det skal lige siges at hesten har været i genoptræning i 4 måneder, og vi startede med at jeg gik med hende i grime, det varede i ca 3 uger, så begyndte jeg at skridte på hende i i 3 uger.

Så begyndte vi at trave 2 min på vejen i 2 uger, det blevet så øget til 2×3 min med skridt ind i mellem

Og det er først for 4 uger siden, at vi begyndte at ride i ridehuset.

Hendes hævelse er også blevet bedre, fortil hvad den har været.

Hun skal også snart til skanning.

• #11   13. dec 2013 Hun har også gået med back on track gamacher inde i boksen, men synes ikke det hjalp, så derfor så jeg ingen grund til, at hun gik med dem :))

• #12   13. dec 2013 På med de back on track, bare fordi du ikke kan se en forskel, betder det ikke at der ikke sker en forskel. De øger blodtilførslen til benet = mindre arvæv = mindre permanent bule på benet = bedre bevægelse på hesten!

Kommentér på:
Min pony har haft seneskade -salg?

Annonce