Min pony har haft seneskade -salg? {{forumTopicSubject}}
Hej..
Jeg satte min pony til salg i august, en uge efter fik hun en seneskade, hun blevet taget af nettet igen.
Det hele startede med, at jeg var ude og ride på ridebanen, lige pludselig i galop, bliver hun uren.
Hun var ikke særlig halt, men hun var ikke halt fri. Hun stod stille en uge, eller jeg gik med hende hver dag i 20 min på vejen.
Efter en uge fik hun så dyrlæge, som sagde hun havde fået en lille seneskade. Hun var stadig ikke særlig halt. men vi startede genoptræning stille og roligt. En uge efter var hun rengående. men hendes ben var stadig hævet.
Vi er i dag stadig i genoptræning, men vi er snart klar igen! hun skulle være klar her til jul :))))
Men hendes ben er stadig hævet, det er blevet bedre, og hun halter ikke, men dyrlægen kan ikke sige om det har nogle konsekvenser, og om hun bliver springhest igen
Men jeg har stadig ikke fået mere tid, så derfor skal jeg stadig sælge hende, men nu har hun jo haft den skade.
Så ville jeg hører jer, om i har erfaringer med det?
Hun stod til 35.000 førhen, hvor meget ville prisen falde?
Hvad vil I gøre, hvis i stod i samme situation som mig?
Håber i kan hjælpe
dec 2007
Følger: 31 Følgere: 42 Heste: 12 Emner: 2 Svar: 226
Hun fik en seneskade på folden...
Så sæt dig ikke op efter ret meget..
jul 2012
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 3 Emner: 300 Svar: 323
Blogger
Følger: 157 Følgere: 175 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.560
Han havde efter skaden ikke vist et eneste tegn på skaden. Nu her 3 år efter er der stadig ikke noget.
I kontrakten skrev vi under på at tage ham tilbage indenfor 3 år, hvis skaden skulle blive et problem.
Der var ikke nedslag i prisen pga skaden.
Men en hest der knap er ude af genoptræning ville jeg ikke give noget særligt for.
5.000-10.000 alt efter hvad den kunne før skaden. For at give mere skal den MINDST være 6 mdr på den anden side af genoptræning, her vil jeg stadig have afslag.
Hvis den sælges 1 år efter afsluttet genoptræning, og hesten har været udsat for hård belastning, vil jeg ikke forvente afslag i prisen, men en klausul omkring skaden i tilfælde af den skulle springe op igen.
nov 2010
Følger: 26 Følgere: 26 Heste: 7 Emner: 75 Svar: 612
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 439
dec 2010
Følger: 126 Følgere: 140 Heste: 12 Emner: 63 Svar: 1.519
jul 2007
Følger: 42 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 19 Svar: 268
så er du i tvivl så det bare ud på vejen og løbe, og hvis du kan så i longen, for min var rengående når jeg skulle mønstre.
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 916
Var skaden korrekt behandlet ville jeg give fuld pris hvis hesten beviseligt var i stand til at holde til ridning og scannet i orden af dyrlægen - i så fald er der jo tale om en ubetydelig skade.
jul 2012
Så begyndte vi at trave 2 min på vejen i 2 uger, det blevet så øget til 2×3 min med skridt ind i mellem
Og det er først for 4 uger siden, at vi begyndte at ride i ridehuset.
Hendes hævelse er også blevet bedre, fortil hvad den har været.
Hun skal også snart til skanning.
jul 2012
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 916
Min pony har haft seneskade -salg?