{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.347 visninger | Oprettet:

Spark over knæet - hævet, {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen.
Her den anden dag kommer jeg ud til min hest, hvor jeg så finder ud af at han er mega hævet og varm over det ene forbens knæ. Finder et sår/flænge, på 2 cm,1½ millimeter dybt vil jeg gætte på. Jeg renser det godt med vand, putter klorhexidin pulver på og putter ham i boks. Jeg forsæt i 2 timer, hvert halve time og køle ned. Han kom ikke på fold den dag.

Næste dag kigger jeg på det,MEGET af hævelsen var faldet og ikke varmt. Havde samme temperatur som andre knæ. (af hvad jeg ku mærke) sammen med de voksne kiggede vi på det om han var halt, det var han ikke så vi vurderede at han godt kunne komme lidt på fold. Jeg renser det igen, putter klorhexidin pulver på og sætter ham på fold. Han halter ikke, og hygger sig. Viser overhovedet ikke smerte.
Da han kommer ind igen, efter 2 timer, renser jeg det igen og smørre det med lidt helosan. Vi tjekker om han er halt, det er han ikke. Han kom lidt i ridehus, gik en smule vildt for sig, da han var fuldstændigt umulig at stoppe. jeg sørgede for han var godt ''skridtet af'' inden han kom ud i stalden. Hævelsen var faldet og heller ikke varmt.
Jeg rensede og puttede klorhexidin pulver på igen.

Så kommer jeg så ud idag, ville ride ham blidt trav, men så er hævelsen der igen (også under knæet) og det er varmt, der er heldigvis kommet skorpe på såret.. han bliver ikke redet! men går en tur med ham i ridehuset på godt og vel 20 min.

Imorgen vurdere vi så om det er dyrelægetjek. Kan det være Infektion? De andre mente ikke, det var infektion.
Jeg fik fortalt, at hævelsen gik ned af, og det evt skulle være godt?? Pas..
Er helt forvirret .. Nogle der ville gå direkte til dyrelæge, eller vil det forsvinde om et par dage?

Undskyld det blev langt! men hellere detaljer, end engang møj.. smiley
God aften ! og glædelig jul.:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spark over knæet - hævet,
Kommentér på:
Spark over knæet - hævet,

Annonce