1.421 visninger
|
Oprettet:
Anskaffelse af trailer? {{forumTopicSubject}}
Hej alle skønne HG'er
Nu da min søde kørepartner har fået en ekstra hest, er der desværre ikke plads til min lille hest i traileren mere, og jeg er derfor seriøst begyndt at overveje at købe min egen.
Men så var det min søde kæreste spurgte mig om jeg har råd til det - og så kom jeg til at tænke ...
Hvad koster det at anskaffe sig en trailer udover købsprisen?
Skal der specifik trailerforsikring til?
/> Ejerafgift og andre underlige udgifter?
Ved at den skal synes med jævne mellemrum, men det er vel lidt ligesom med bil?
sep 2006
Følger: 209 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.587
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 46 Heste: 2 Svar: 212
En trailer skal synes, hvis den skal ejerskiftes eller registreringen skal ændres. Den skal ikke synes periodisk. Der der visse undtagelser i syn af trailer i forbindelse med ejerskifte. Dette gælder, hvis traileren er registreret første gang indenfor 5-10 år, og traileren er godkendt til syn indenfor 2 år. Ligeledes skal traileren ikke registreringssynes ved ejerskifte, hvis traileren er registreret første gang for mere end 10 år siden, og er godkendt til syn indenfor det sidste år. Derudover skal en trailer ikke til syn ved ejerskifte, hvis den skal ejerskiftes mellem ægtefæller, registrerede partnere eller samboende.
Så det vil sige nej den skal ikke synes periodisk, og som udgangspunkt ved ejeskift med mindre undtagelserne finder anvendelse
Trailer forsikring er ikke påkrævet da det er krogens ejer (altså bilens ejer) der skal dække de skader traileren evt laver på andre. Bilens forsikring dækken ikke skade på hesten eller traileren, (jeg hr valgt en trailerforsikring som dækker skader på traileren, og igennem if koster den mig pr mdr 43 ,- var dog kampagne tilbud)
Der er vægtafgift på traileren der skal betales, for mit bedkommende er det 240,- årligt. Men priserne kan tjekkes her :
http://www.fdm.dk/boeder-afgifter/vaegtafgift-campingvogn-trailer-2013
jun 2008
har så selv valgt forsikringen som ikke er lovpligtigt så min trailer koster mig lige i underkanten af 800,- årligt incl vægtafgift
aug 2008
Følger: 80 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.247
Der er særlige regler for syn, og det er noget med, hvis den er under x antal år gammel skal den ikke synes.. Men det står der sikkert i kommentaren over mig.
Og så skal der betales en årlig afgift som ligger på omkring 200-300 kr årligt.
Vi har lige købt trailer, og den kostede os 5000 i reperationer, da der var en del på den, samt to gange syn (da den jo ikke gik igennem første gang).
Det var 6000 i alt, og fra nu af koster den intet årligt.
Vores gamle trailer kostede vist 200 kr årligt, da den er en ret gammel model.
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.212
Ved i hvad det koster at få plader på?
jun 2008
Ejerskift 340 ved skat
Andre end skat kan også gøre det, men tager typisk et gebyr
Og et trailersyn koster kun omkring de 300,- så ikke det helt store.
Også skal den godkendes til dyretransport (kan den blive ved syn)
jun 2008
Det er bare de løbende udgifter og omregistrering der lader til at være ukendte for mig
jun 2008
Men husk hvis det er en trailer med træbund at være rigtig hysterisk når du tager ud og tjekker om det skal være din trailer, det bliver nemlig ikke nødvendigvis undersøgt ved syn om bunden er rådden og din hest derfor risikere at gå igennem bunden.
Hvis budgettet tillader det så køb med aluminiumsbund, det gjorde mit budget ikke, men har valgt en trailer med glasfiber sider og top, hvilket bestemt også burde holde bedre end træsider (personlig holdning)
aug 2008
Følger: 80 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.247
En træbund kan sagtens holde. Min gamle trailer er 33 år gammel og har stået inde hele sit liv. Vi kørte den på rampen i sommers for at få tjekket bund, sider og bremser specifikt (den skulle ikke synes, da vi ikke skulle sælge den på det tidspunkt, men min mor ville gerne have den sikkerhedstjekket), og den var i tip top stand. Mekanikeren var imponeret over den
jun 2008
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.728
Men kasko er en "tillægsforsikring" og afhænger af trailerens nypris.
Jeg gir 250 i vægtafgift.
Og 510 i forsikring.
Syn er hvert 5. år og det ska man selv sørger for, altså man bliver ikke indkaldt som biler gør.
Synes nu det er vigtigt og ha styr på det, når man kører med dyr i den.
For der står meget gammelt lort rundt omkring.
Anskaffelse af trailer?