{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

Er blevet mere forskrækket end jeg troede. {{forumTopicSubject}}

I Januar sidste år (2013) sparkede min hest mig i maven.
Jeg har haft fuld tillid til ham og normalt har jeg trænet "problem" heste og har aldrig været forsigtig i min omgang med heste, jeg har før faldet af og brækket mit kraveben hvilket gjorde jeg ikke måtte ride et halvt år men ligeså snart det var groet sammen igen sprang jeg på hesten igen, der var ikke rigtig nogen stor ændring men denne her gang har det sat sig i mig.
Jeg er blevet meget mere forsigtig og bare jeg går med mine de andre heste og de kommer lidt foran mig med deres skulder bliver jeg urolig for om de sparker mig .
Jeg vil virkelig gerne have denne nervøsitet til at forsvinde så jeg kan vende tilbage til min normale træning med dem og jeg ikke skal være nervøs for at blive sparket, samt jeg underviser og der går det altså bare ikke jeg skal være urolig.

Så jeg tænkte om i har nogle gode råd til at slippe af med sin "angst" og vende tilbage til sin normale hverdag? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er blevet mere forskrækket end jeg troede.
  • #3   12. jan 2014 jeg vil sige du bare skal give det noget tid. måske tager det en måned mere, måske 2 år endnu. Det vigtige er bare at man ikke skal skynde på sig i sådanne situationer, er min erfaring i hvert fald. Det tager den tid det tager før man er tryg igen og sådan er det bare smiley

  • #4   12. jan 2014 For 1 år siden var jeg bange for at Bronco ville løbe fra mig på ture når jeg red. Så jeg tog et skarpere bid på, så følte jeg mig mere tryg, og kunne så smide det igen efter et stykke tid, og min selvtillid var steget. Så hvis jeg var dig, ville jeg tage en springvest på, kan være den skaber lidt tryghed smiley

  • #5   12. jan 2014 Desværre nej, udover noget mental træning.
    Jeg døjer selv lidt med det, efter hesten og jeg faldt på isen sidste vinter, og jeg brækkede mit kraveben. Jeg skammer mig over at sige det, men kan tage mig selv i at reagere for voldsomt når jeg bliver bange . For eksempel går smed en mand et læs grus i sin trailer - og eftersom hverken jeg eller hesten havde set ham, men bare pludselig hørte larmen, så blev vi begge forskrækkede, og hesten løb to skridt frem, førend han standsede. Jeg reagerede ved at dreje ham for hurtigt rundt (så vi kiggede mod traileren), og vredt sige (for vrede hjælper jo altid når hesten er bange smiley ) "Dumme hest, er det måske noget at blive bange for!".
    Derpå tog jeg mig selv i det, men angsten sidder stadig i mig, så jeg overreagerer på meget små situationer smiley
    Jeg fik en træner til at hjælpe mig de første par gange, men burde nok prøve at finde een der arbejder med rytterens psyke, og det er desværre mit eneste råd, udover at omgås hesten så meget som muligt i situationer hvor du føler dig tryg smiley


  • #6   12. jan 2014 Altså, jeg havde også en grim oplevelse i sommers hvor Fox blev forskrækket og sprang til siden. han satte af fra min fod, så det gjorde bare superondt! Det er ikke så slemt som dit, men jeg gik også så langt væk med fødderne fra ham som muligt i lidt tid, men på et tidspunkt holder man op med at tænke på det, og så går det i sig selv...

  • #7   12. jan 2014 Anna - Jeg kan ikke have vest på grundet mit brækkede kraveben - Havde vest på da det skete og derfor er mit kraveben brækket lige der hvor vesten slutter (Kravebenet vokser aldrig sammen igen derfor det volder problemer) smiley
    Syntes heller ikke det nytter noget at jeg skal rende rundt med vest om morgenen og om aftenen og når jeg træner, så vil jeg jo nærmest bo i den smiley

    Camilla - tror bare ikke på at andre kan hjælpe mig men at det er noget jeg må klare med mig selv og hesten.
    Det har også været super svært for mig at skrive det her emne fordi jeg føler jeg fremstår som svag og dårlig og det er rigtig svært at indrømme at det er et problem for mig .

    Når jeg rider tur kan jeg også stadig blive sådan liidt hvis hesten bliver forskrækket (det var sådan jeg faldt af da jeg brækkede kravebenet) så jeg tror også det altid vil sidde i en men når jeg rider er det slet ikke noget stort problem bliver bare mere forskrækket end jeg normalt ville gøre så håber også det kommer til at blive sådan med det her på et tidspunkt, føler bare det her har gået meget langsomt !


  • #9   12. jan 2014 Helena - Tror ikke rigtig man kan sammenligne det smiley
    Er også blevet løbet på hvor jeg blev trådt hårdt på foden men det forsvinder lyn hurtigt for det er en "hverdags ting" man ved det vil ske mange gange i sin tid med heste hvorimod man bliver forskrækket med et større styrt smiley


  • #10   12. jan 2014 Jeg var bange for ukontroleret gallop efter hestene stak af med mig og mine veninder. Men efter jeg fik min part er det kun gået frem ad, men stadig ikke som før smiley

  • #11   12. jan 2014 hypnose :- )

Kommentér på:
Er blevet mere forskrækket end jeg troede.

Annonce