{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.369 visninger | Oprettet:

A38 til hest? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Vi har fået et forslag om at give vores hest A38 med timian og bukkehornsfrø i. Men jeg er itvivl om det er en god ide med A38, da jeg har hørt meget forskelligt om det. Det drejer sig om en hoppe på 12, der lider meget af diarre. Der er dyrelæger på, men vi er lidt på bar bund, og vil bare give det et forsøg smiley
Så hvad er jeres erfaringer med at give hesten A38?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  A38 til hest?
  • #2   19. jan 2014 Mine fik A38 i en uges tid for dårlig mave, Han elskede det, det hjalp og er en billig løsning

• #3   19. jan 2014 Det er et fint produkt til at regulere maven med. Dog bliver det et værre svineri hvis hesten ikke kan lide det og man prøver at få det i den alligevel smiley

• #4   19. jan 2014 Bare et tip, hvis den ikke vil spise det:
    Da min hest skulle have noget pasta noget, fordi hun havde en skade, ville hun ikke have. Vi gjorde så det, at vi skar toppen af et æble, udhulede det og puttede så pastaen deri med toppen af æblet over igen, så det ligner et rigtigt æble.
    Inden jeg gav hende det, gav jeg hende et normalt æble først, så hun ikke fattede mistanke, så medicin æblet og bagefter et normalt æble igen eller nogle gidbidder, så hun kunne få det sidste medicin slugt og ikke spytte det ud smiley

• #5   19. jan 2014 Jeg har lige haft givet mit føl det i tre dage ... Det hjalp og jeg sugede det bare op i en sprøjte og gav ham det ligesom en ormekur smiley

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 782
    #6   19. jan 2014 Har ikke læst alle indlæg men har lidt erfaring i dårlig mave da min havde det i 2 måneder trods gødningsprøve fik undersøgt tarme ormekure diatkost YSy og jeg skal komme efter dig

Jeg ringede til hippolyt og de sagde max dosis Irish Mash i 14 dage altså i mins tilfælde 1200 gram om dagen fordelt på 2 måltider, inden den første uge var gået var hans mave fin og helt tør bagi.

Nu er vi ved at trappe ned til 300 gram om dagen over 14 dage og så er det meningen vi ender ud med 300 gram om dagen i 3 dage om ugen

Eftersigende er Hippolyts Irish mash den eneste mash med gærkultur i, jeg glæder mig nu hver dag over en hest der har den fineste mave
    Jeg prøvede også A38 dog uden held derimod hjalp det med 1 spsk kartoffelmel i hans foder i 2 dage i træk, men det der virkelig stoppede det var at give ham Mash fra Hippolyt

• #7   19. jan 2014 Vores føllere får a38 med most banan når de har slem dårlig mave - vores erfaring er positiv og de elsker det smiley

• #8   19. jan 2014 Du kan prøve. Jeg har god erfaring med Bio-mos fra brogården.

• #9   19. jan 2014 det stabilisere maven i hvert fald. Det er også godt når hesten skal tage på. Så gir den ikke knuder. smiley

• #10   19. jan 2014 Har faktisk aldrig prøvet det, men hvorfor ikke?
    Jeg giver loppefrøskaller med stor succes

• #11   19. jan 2014 Har du prøvet med zoolac?

• #14   20. jan 2014 tak for jeres svar. Vi har ikke prøvet zoolac. Hun får loppefrøsskaller, uden den helt store effekt. Men tror vi prøver med A38 smiley

• #15   20. jan 2014 Zoolac er bakteriemæssigt præcis det samme som i A38 men langt mere koncentreret og man kan få det i størrelser op til 600 kg.
    Der er temmelig meget A38 i en hest for at den får samme mængde bakteriekultur.

• #16   9. jan 2019 Hvor meget A38 giver I dem, i én omgang???

Kommentér på:
A38 til hest?

Annonce