{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Ungheste, hvor meget træning {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Hvad og hvor meget træner i med jeres ungheste? (Både hvad i laver sammen, og hvor længe ad gangen, kan i finde på at træne kortere perioder men flere gange om dagen fx?)

Og nu tænker jeg ungheste, inden de skal tilrides.

Har selv unghest, som jeg nok har ude 3-4 gange i ugen (og resten helt fri dage- kun strigledag måske) hvor vi træner forskellige signaler, stop, gå pænt mm. Med klikkertræning, har lært ham et par tricks og ellers lidt bomtræning, gå ture og miljøtræning. Startede da han var lige knap 2 (da vi flyttede fra hingste folden) indtil da har han bare været ude og gå lidt, og så det bacale som løfte ben, igen gå pænt alt det der. Og så bare hygget sig på hingste fold.

Og tænker om det for meget for en hest på tre? Eller er det ok? Han virker nu glad og tilfreds nok, men hvor meget kan deres baby hjerner karpere?

Han skal i hvertfald ikke tilrides før han er 4, og måske endda 5, hvis han ikke er vokset ordentlig til. Det tager vi til den tid.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• To træer skal beskæres 1.800 kr.
  • Samling af seng 700 kr.
  • Tilslutning af bruse blandingsbatteri 1.500 kr.
  • Lyskontakten i lejlighedsopgangen fungerer ikke 550 kr.
  • Beskæring 2.210 kr.
  • Opgravning og bortanskaffelse af jord 3.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ungheste, hvor meget træning
  • #2   21. jan 2014 Alle de der ting, laver vi jo ikke på en gang (: og jo heller ikke flere timer af gangen. Bare hvis i skulle tro det (:

• #3   21. jan 2014 Det da helt fint. Ville også træne sadel/trense og longe arbejde, så han er klar og kan alle kommandoer inden du skal tilride ham smiley
    Sådan gør jeg her. Hesten er klar og kan gå med sadel og trense vinteren inden den bliver 3 smiley

• #4   22. jan 2014 Man plejer at sige at gå ud fra reglen om, at man ugentlig må træne hesten intenst, altså hvor den kommer op at svede lidt, ligeså mange gange som deres alder.

3 år = 3 dage i ugen
    4 år = 4 dage i ugen

og selvfælgelig er det ikke ens betydning med at man i året hvor den er 3 ikke godt må træne den 4 gange i ugen indimellem.

Men i tilridningsperioden er der mange der arbejder med dem næsten hver dag. smiley

• #5   22. jan 2014 min unghest på 3½ bliver redet 3-4 gange om ugen, 1-2 hvor han har helt fri og 1-2 dage hvor han bliver trænet fra jorden smiley

• #6   22. jan 2014 Min unghest på 4 år, som har stået skadet og har været inde i en vokseperiode, bliver redet ca. 3 gange i ugen i 10-30 min alt efter hvad vi laver (meget let dressur eller bomarbejde). De resterende dage bliver han longeret, trænet fra jorden eller bare hygget med. Dog er det altid de samme basale ting jeg øver og finpudser, så han ikke får for meget i hovedet på én gang (:

Kommentér på:
Ungheste, hvor meget træning

Annonce