Ungheste, hvor meget træning {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Hvad og hvor meget træner i med jeres ungheste? (Både hvad i laver sammen, og hvor længe ad gangen, kan i finde på at træne kortere perioder men flere gange om dagen fx?)
Og nu tænker jeg ungheste, inden de skal tilrides.
Har selv unghest, som jeg nok har ude 3-4 gange i ugen (og resten helt fri dage- kun strigledag måske) hvor vi træner forskellige signaler, stop, gå pænt mm. Med klikkertræning, har lært ham et par tricks og ellers lidt bomtræning, gå ture og miljøtræning. Startede da han var lige knap 2 (da vi flyttede fra hingste folden) indtil da har han bare været ude og gå lidt, og så det bacale som løfte ben, igen gå pænt alt det der. Og så bare hygget sig på hingste fold.
Og tænker om det for meget for en hest på tre? Eller er det ok? Han virker nu glad og tilfreds nok, men hvor meget kan deres baby hjerner karpere?
Han skal i hvertfald ikke tilrides før han er 4, og måske endda 5, hvis han ikke er vokset ordentlig til. Det tager vi til den tid.
maj 2013
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 317
maj 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 44 Svar: 755
Sådan gør jeg her. Hesten er klar og kan gå med sadel og trense vinteren inden den bliver 3
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 349 Svar: 1.131
3 år = 3 dage i ugen
4 år = 4 dage i ugen
og selvfælgelig er det ikke ens betydning med at man i året hvor den er 3 ikke godt må træne den 4 gange i ugen indimellem.
Men i tilridningsperioden er der mange der arbejder med dem næsten hver dag.
dec 2008
Følger: 128 Følgere: 125 Heste: 2 Emner: 192 Svar: 1.073
jul 2010
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 65 Svar: 770
Ungheste, hvor meget træning