{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.716 visninger | Oprettet:

min hest har ondt i maven hver vinter? {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen.

jeg er lidt på bag bund da min hest har ondt i maven hver vinter de to vinter jeg har haft ham smiley han har ikke tynd mave og spiser som han skal, men når jeg rør ham under eller på siden af det sidst styk af maven, så bliver han sur og slå ud med benet. smiley
men jeg kan ikke se hvad der er galt med ham og han er ikke sådan om sommeren, han har dækken på om vinteren.

hvis der er nogen der har en ide om hvad det kan være eller hvad jeg kan prøve at gøre, ville mig og min hest være meget glade for jeres hjælp..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min hest har ondt i maven hver vinter?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #1   22. jan 2014 Har du ikke haft dyrlæge ind over?

• #2   22. jan 2014 Hvad siger dyrlægen??

• #3   22. jan 2014
    Står han mere inde om vinteren? Får han det samme antal kg wrap/hø om vinteren som sommer? Står han på en fold uden noget og tygge i? :o)

• #5   22. jan 2014 min dyrlæge kiggede på ham sidst vinter og sagde han skulle have dækken på, han få ikke wrap om sommeren da de gå ude hele dagen, men om vintern kommer han ind ved en 16 tiden hvor han få 10 kg wrap og morgenmad og aftensmad. han har noget at tyg i på folden hver dag.

• #6   22. jan 2014 nej han rides ike rigtigt om vinteren fordi han har det der og vil ikke han bliver ked af nå han skal have sadel på men jeg træner ham lidt fra jorden, men ikke så meget som om sommeren.

• #8   22. jan 2014 Tænker om det kan være fordi han fryser om mavsen? smiley

• #9   22. jan 2014 kan da altid prøve at træne ham mere og håber du har ret for så det let at gøre noget ved smiley

• #11   22. jan 2014 ja var også min først tanke men da han fik dækken på holdt han op med at have tynd mave og er altid varm om maven, bryst og numse, hans dækken gå lidt op over halsen så han er mere dækket.. og det var også det min dyrlæge tank men han er stadig lidt øm om maven. smiley

• #12   22. jan 2014 tak for dit råd Telepati af Fie Lynge - Limserne & Sovs. smiley håber du har ret

• #13   23. jan 2014 Bare fordi han er varm, kan han jo stadig godt fryse. smiley

Ved man kan købe dækkener med mavestykke, og har hørt om flere der havde dette problem og hos mange var det fordi hesten frøs om maven, også selv om den havde dækken på. smiley

• #14   23. jan 2014 hvor kan jeg købe sådan et? det er vær at prøve jo, alt for han få det godt, har det dårligt over han har det sådan

• #15   23. jan 2014 Men vil lige nævne, at da min havde mavestykke på, var den hurtigt fyldt med tis, og kender flere med det problem smiley

• #16   23. jan 2014 Ved desværre ikke hvor man kan købe dem.
    Min hest går uden dækken, så det er ikke lige det jeg kigger mest på. smiley

• #17   23. jan 2014 min vallak bliver også oppustet her om vinteren hvis jeg ændrer i hans motion, så ja, prøv at motionere lidt mere og se om det ikke hjælper...

• #18   23. jan 2014 Jeg tænker din hest fryser - vi har før oplevet det med en del heste faktisk indtil en massør gjorde opmærksom på at det var fordi de frøs og skulle have flere gram på.

Efter vi er gået op i gram har vi ikke længere problemet - men det betyder så også at min SKAL have 600 gram på når det er koldest for ikke at blive øm om bugen af spændinger pga kulde...

• #19   23. jan 2014 Dejligt at læse, at du er opmærksom på kulde som årsag til hendes problem.

Heste der fryser står og spænder op i alle muskler og vil specielt i maveregionen blive meget ømme.

Flere gram vil hjælpe og ellers kunne du også tage et kig på de populære BOT dækkener, som øger blodcirkulationen.

Hvis der ingen ændring er ved øgning af gram eller BOT dækken, så kan hun evt. lide af glutenallergi og derfor ikke kan tåle korn/halm - dette giver også mavesmerter. Dog er jeg ret overbevist om, at det er kulden der volder hende problemer i og med, at det hjalp da du startede med, at lægge dækken på hende.

• #20   23. jan 2014 Det kan muligvis skyldes at den æder sne, hvis i altså har sne? Det er min søsters hoppe altså dum til at gøre den første dag, så der får hun kamillethe i fodderet, hvilket har løst problemet. smiley

• #22   23. jan 2014 Mave sår smiley få det tjekket, er bare et bud

• #23   23. jan 2014 Du skal give hø eller suplere din wrap med halm.. Hvis han kun får wrap danner det for meget syre i kroppen, men fosforet i halmen neutraliserer syren (han må dog ikke stå uden wrap i længere tid, men der skal være adgang til halm også)
    Dertil kan du give ham en resium kur for at udskille de affaldsstoffer som er i kroppen på ham nu og forebyggende give magnesium.. Magnesium hjælper mod mave/tarmproblemer og kolik..

• #24   23. jan 2014 min hest, han få halm på marken og det er også det han stå på indenfor.

hvis han har glutenallergi hva kan jeg så give ham og spise?

jeg ved han ikke spiser sne for der er ikke sne på deres mark.

hvad er det der bliver fuld af tis?

• #25   23. jan 2014 Hvad får den som standartmad? Selv hvis den ikke spiser sne kan våd, lunken mad være en god idé. Hvis den nu spiser kold græs køler det stadig indeni smiley

• #27   23. jan 2014 Birkelund
    Min søsters æder åbenbart så meget sne den første dag med sne, at hun bliver syg af det. I større mængder underafkøler det jo systemet.
    Det hjalp i hvert fald med kamillethe i maden de første 2 dage med sne cirka, så det har vi fortsat med, og har ikke set et eneste tilfælde af kolik siden. smiley

• #28   23. jan 2014 jeg kan desværre ikke byt wrap til hø men det wrap han få er tørt og i god stand, plus han fik hå sidste år og der hjælp det at jeg gav ham wrap.

han få en mulsi blanding.

• #29   23. jan 2014 Hø er det bedste du kan give ham.

Mine får hø ad lib på fold - af en næringsfattig værdi, så de ikke bliver for tykke.

Ligeledes får de hø i bokstiden af god næringsværdi - de bliver så strøet i halm, da den ene af mine ikke trives med andet underlag. Men han får så meget hø, at det er meget begrænset hvor meget han nipper til halmen.
    Han har så glutenallergi desværre.

Der ud over fodres han med Lucernepiller fra Simple balance, som er udelukkende kornfrit foder. Pillerne blødes op og er gode for maven.

• #30   23. jan 2014 okay er det noget en sdyrlæge kan se om de har?

Kommentér på:
min hest har ondt i maven hver vinter?

Annonce