{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

hest med spat.returret?? Erfaringer? {{forumTopicSubject}}

jeg modtog d. 01/05-2013 en fin hest jeg fik handelsundersøgt + bøjeprøve.og der var intet

den sku stå til den var klar til tilridning.
nu er hun igang, men det har vist sig på røntgen hesten har spat.

hvordan skal jeg forholde mig til det, rent juridisk? er der returret. det er jo en skjult handelsfejl...?

nogen med erfaringer??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hest med spat.returret?? Erfaringer?
  • #1   26. jan 2014 Hvad siger jeres kontrakt? For kunne jo have fået taget røgten inden køb smiley

• #2   26. jan 2014 Hvis tidl. ejer ikke har vidst at den havde spat inde du købte den kan du ikke gøre noget.
    Har selv stået i sammen situation. Her har tidl. ejer dog bevidst skjult at hesten havde spat.

• #3   26. jan 2014 Fik du den i røntgen?

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #4   26. jan 2014 Hvorfor havde du den ikke i røntgen ved køb?

• #5   26. jan 2014 jeg spørg ikke om røntgen fra den gang. og uanset hvad, er det for sent nu..

hvordan forholder jeg mig til det ?

• #6   26. jan 2014 vil gerne høre flere med erfaringer omkring det

• #7   26. jan 2014 vi har skrevvet en gyldig kontrakt,fra hestenettet.dk, men der står ikke noget om det..

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#8   26. jan 2014 Undskyld, forkert formuleret.

Hvorfor fik du den først i røntgen efter køb? Blev hesten pludselig halt?
    Har du talt med tidl. Ejer omkring problemet?

• #9   26. jan 2014 Tja, det blir jo rigtig svært at bevise den havde det dengang?

Tror du ik bare det er unghestespat?

• #10   26. jan 2014 hvordan forholder jeg mig til ungheste spat?
    hva er forskellen og kan det ses på et billede da ? vil du ikke skrive og fortælle mig om det i en privatbesked ?

• #11   26. jan 2014 jeg snakker ikke med tidligere ejer længere.
    og jeg vil ikke lige ribbe op i noget og skabe problemer, inden jeg ved noget om hvordan jeg står osv.

• #12   26. jan 2014 Så vidt jeg ved er unghestespat noget de får i vækstperioden.

Lad den stå et års tid - løsdrift/døgnfold, og få så taget nye billeder, og sæt den i gang igen.

Hva sagde dyrlægen?

• #13   26. jan 2014 Den er lidt svær den der smiley

Eftersom det er mere end 6 mdr siden du købte hesten, er det dig som har bevisbyrden og lige netop med spat er det jo svært at bevise om det var der dengang du købte den? eller om det er kommet imens du har haft den?

Men om dyrlægen så kan vurdere ud fra billederne hvor gammelt det er, kan jo være? Men tror den er svær at hive hjem nu

Det ER altså mærkeligt herinde med at folk IKKE kan finde ud af at svare på de spørgsmål der kommer i div tråde ??
    De har altid mere travlt med at skrive om hvorfor gjorde du ikke dit ? og hvorfor ikke dat ??
    Du er selv skyld i fordi fordi fordi !! 15 svar med disse bedrevidende kommentarer kan der komme lige efter hinanden ?? nogen gange kommer der faktisk IKKE andet ? og TS får aldrig et brugbart svar!!
    Hold op hvor folk ER kloge herinde? især når det gælder andre smiley

• #14   26. jan 2014 TS skriver jo ikke noget i sit indlæg om der er tager røntgen eller ej smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#15   26. jan 2014 Dorthe: fordi nogle gange skal man bruge ekstra viden end hvad ts har skrevet for at kunne komme med reelt og brugbart svar!

• #16   26. jan 2014 tak for dit søde svar dorthe.. Jeg ved jo godt det var lidt dumt. men tog chancen da hun var så ung og tidligere generationer har været i røntgen uden fejl. ja og så gik hun igennem bøje prøve og handelsundersøgelse. jeg har bare hørt noget om at hvis man finder skjulte fejl over 2 år,og det kan bevises det altid har været der, så er der returret,,

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#17   26. jan 2014 Grethe: ved spat kan man ikke se hvor længe det har været der..

Det kan have været der siden den var 6 måneder, og først blive halt 4 år efter, og det kan komme som 4 års og blive halt med det samme.

Ved nogle heste er den aktive periode flere år, mens ved andre er det kun få uger (aktiv periode = halthed).. Og nogle til sågar aldrig halt..

Men nogle heste kan sagtens gå rent gennem røntgen med spat - har selv haft en af slagsen..

Hans spat fandt vi ud af ved en tilfældighed fordi han skulle sælges, og derfor kom i røntgen. Vi har aldrig haft den mindste ide om spat, og hesten er blevet brugt sim normal ridehest. (Min søster har ejet den fra den var 1 dag gammel)

• #18   26. jan 2014 Jeg ville tage en snak m dyrlægen om hvad han tror hestens fremtidsudsigter er smiley

• #19   26. jan 2014 Nogen gange er det jo selvfølgeligt nødvendigt med ekstra oplysning fra TS side af. smiley

Men ofte er det bebredende kommentarer der kommer til en ulykkelig ejer der står i et kæmpe problem de ikke kan se sig ud af smiley der får svar med hvorfor hvorfor hele vejen igennem trådene... som ikke har noget med ekstra info at gøre smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#20   26. jan 2014 Dorthe: syntes nu samtlige kommentarer er brugbare??og relevante

• #21   26. jan 2014 Astrid : Ikke alle smiley Men dit sidste indlæg fortæller fint hvordan spat kan "opføre" sig smiley

TS : Ja der er også 2 års returret ved skjulte fejl, men da det er over 6 mdr siden du handlede er det DIG som skal bevise fejlen var der på handelstidspunktet ? og det er svært smiley især med spat..

Men synes Astrid har skrevet et godt indlæg om at det ikke behøver være en dødsdom når hesten har det, især i så ung en alder smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#23   26. jan 2014 Vil faktisk sige at, hvis jeg blev tilbudt den rigtige hest, så ville spat ikke gøre mig noget overhovedet..
    Hvis bare den har kunne rides fast i 6 måneder uden at blive halt pga spatten smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#24   26. jan 2014 Tina j: er ikke enig.

Mange heste holder ikke, udelukkende fordi deres ejere enten bare dødsdømmer dem med det samme, eller fordi ejer ikke gider tage sig den ekstra tid for at hesten bliver klar..

• #25   26. jan 2014 passer ikke at unghestespat er noget værre møg. Nørhald dyrlægerne har lavet en omfattende undersøgelse og det var faktisk kun 17% som ikke holdte. Min fik det konstateret som 2 1/2 års i rutine inden tilridning. Han er nu ni og har aldrig haft en halt dag pga det. Jeg bruger ham som en hvilken som helst anden hest. Jeg tager ikke særlig hensyn

• #26   26. jan 2014 Men du får en meget vanskelig bevisbyrde i forhold til at få handlen til at gå retur. Man kan nemlig ikke med sikkerhed sige, hvornår det er opstået. Som andre siger er det dig som har bevisbyrden når der er gået mere end 6 måneder fra køb

Kommentér på:
hest med spat.returret?? Erfaringer?

Annonce