{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.901 visninger | Oprettet:

Selv lave wrap og hø? {{forumTopicSubject}}

Kæresten og jeg skal ud og have fremvisning af et hus, som vi har kigget lidt på.
Grunden er 3,6 HA, og stalden skal først genopbygges, før mine heste skal flyttes. Der er brugt minimal plads på hus/have lige pt, så det meste er mark. Den har været pløjet, og sået, med noget jeg tror/håber er græs (ved jeg efter fremvisningen).

Så her kommer en masse spørgsmål:

Hvor meget wrap (gerne minibig, så det er så økonomisk som muligt) ville man ca kunne få ud af 3,5 HA?
Hvor meget ville man ca kunne få ud af 2 HA?
Hvem bestille man til at komme og slå og wrappe, og hvad er prisen?

Vi har selv prøvet at lave hø på ca 0,5 HA jord (ikke gødet eller noget), med en gammel ferguson, som vi kørte løst ind.
Men kan man også bestille nogle til at komme og slå hø, vende og binde sammen i bundter?
Hvad er prisen så ca på det?

I øst/midtjylland, hvis det har noget at sige smiley

Håber nogle af jer har forstand på det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Selv lave wrap og hø?
  • #1   30. jan 2014 Hejsa

Vi lavede sidste år wrap for første gang selv (vi købte ejendom sidste år)... tror vi fik lavet på 1½-2 hk... Vi fik så lavet mini baller, da det bedst kan svare sig når man har et lille hestehold og gerne vil bruge wrap hele året... Vi fik omkring 100 baller mener jeg, og der er 60-70 kg i dem hver...

Men hvis i ikke har maskiner til det selv eller naboer, så er det en pebret fornøjelse at lave wrap og hø..

I skal have maskin station ud og slå det, vende det og presse og wrappe det...

Og "små ejendomme" de står sidst i køen i høj sæsonnen.. For selvfølgelig så tager maskin stationen dem med 40 hk før dem med 2 hk.. = man kan risikere at få halv dårligt wrap, fordi det ikke bliver presset på rigtigt tidspunkt... (ikke noget jeg oplevede, men noget jeg er blevet fortalt af andre med små ejendomme)...

Jeg er så så heldig at vores nabo hjalp os en del, så det eneste vi selv stod for var at få det lagt i striber inden det blev presset og pakket.. og så betalte vi maskin station for presning og pakning...

• #2   30. jan 2014 Okay, jamen spændende og mange tak! smiley
    Det var rigtig dejlig du gad at skrive alt det!
    Hvad gav i for at få en maskinstation ud og wrappe?

• #5   30. jan 2014 Det lyder skønt med landejendom Alberte. Hvis det bliver aktuelt må du gerne skrive, så har jeg nummeret på et par landmænd som måske kan hjælpe til mod at få noget af wrappen/høet smiley

• Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   24. mar 2017 Hvilke græsfrø køber du Magdalene?

Kommentér på:
Selv lave wrap og hø?

Annonce