{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

Forsikring vs lægge penge til siden {{forumTopicSubject}}

Jeg skal her til Marts betale for min hesteforsikring for tredje gang. Den dækker alt og koster 4200 kr. der er ingen selvrisiko på, men den dækker så også kun 60% af dyrlægeregninger.
Jeg har i de 2 år jeg har haft den, kun brugt den 2 gange og det var til 2 penicillin kure. Som "kun" kostede omkring 1200 kr.
Jeg er lidt i tvivl.. jeg plejer at betale forsikringen med mine feriepenge, men tænkte over hvor mange af jer herinde, der ikke har forsikring, men i stedet så lægger nogle penge til side hver måned?
Det er trods alt 8000 kr lige ud af vinduet jeg har kastet smiley
Hvad taler for og i mod? Jeg kan godt se, at hvis hesten skal opereres for tarmslyng er det fedt med en forsikring. Eller hvis den skal indlægges og det kommer op og koster 10.000 kr.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring vs lægge penge til siden
  • #1   31. jan 2014 Jeg har forsikring. Og har skulle bruge den 2 gange. den 1 gang fik vi en regning på 26.000 kr. og den anden regning venter jeg stadig på.
    Så lige meget hvad vil jeg ALDRIG fjerne min forsikring


  • #2   31. jan 2014 Vi har ikke forsikret nogen af vores men vi ligger i stedet penge til side hver måned. Hvis min hest skulle forsikres ville det koster 10.000 hvis ikke mere da han skal forsikres for hans værdi mv. Vi har indtil nu på 1 år brugt 15000 på dyrlæge (længere historie) er han ikke syg det næste år hvilket vi selvfølgelig ikke regner med har vi allerede sparet pengene + forsikringen betaler jo ikke alt på regningerne smiley

    SÅ vi ligger penge til side hver måned. smiley


  • #3   31. jan 2014 Jeg har tre heste uden forsikring pt - to er for gamle til at det kan betale sig (synes jeg - også af andre årsager) men min unghest på knapt 3 vil (og skal!) jeg havde forsikring på snarrest.

    Som du selv siger er det ikke småtingene - vacciner, en hovbyld, et mindre kolikanfald osv der betyder noget, det er de større ting. Skal hesten opereres eller står den med en kronisk halthed, så er det rart med lidt økonomisk back-up. Min store har lige kostet mig måske 10.000 kr i kiropraktor mv og min dyrlæge sagde at havde jeg haft en forsikring havde de dækket stort set alt - mega bummern må jeg indrømme, kunne godt have brugt lidt hjælp til de regninger.

    Men ja om man ligger penge til side eller har forsikring giver nok lidt det samme - jeg tør ikke selv "nøjes" med opsparing til min unghest - jeg kan ikke nå at spare 20.000 kr op bare lige - som det ser ud nu ville det tage mig rigtig mange år - og hvem siger at hesten ikke får brug for pengene inden jeg har sparet dem sammen?

    Jeg ville dog være ked af at opsige en forsikring som jeg havde betalt til - ØV hvis hesten så bliver syg om 6 måneder. Så har du betalt til en forsikring som kunne have været i brug men som så er opsagt :S

    ... Tror det er en rigtig god ting at have uanset hvad.


  • #4   31. jan 2014 Kommer også an på værdien af hesten, går ud fra du har en livsforsikring med i også. Hvis hesten dør for du jo så penge, det gør du ikke hvis den ikke er forsikret.
    Jeg har ikke mine forsikret, syntes også jeg ville blive ruineret når jeg har 3 heste. Mine heste har ingen høj værdi. Hvis jeg en dag skulle være så uheldig at en af dem skulle akut opereres, så står jeg selvfølgelig med et hårdt valg, om den skal aflives eller om jeg kan finde de penge..


  • #5   31. jan 2014 Jeg har kun livsforsikring på min, da han har spat, og dette ikke ville kunne gå ind under en sygeforsikring.
    Jeg har haft ham i 7½ år, og han har haft brug for dyrlæge 1 gang - selvfølgelig lørdag formiddag smiley
    Jeg synes ikke du skal fjerne forsikringen, den er god at have, hvis uheldet er ude.

    Jeg har jo ikke nogen forsikring på min pony, og lægger 200 fra om måneden, til det årlige dyrlægetjek (hvor jeg så har penge tilovers, så der er en lille buffer, hvis uheldet skulle være ude).


  • #6   31. jan 2014
    Jeg har pt. ingen, heller ikke en opsparing da jeg ikke har haft pengene til det.
    Men jeg spekulere stadig over om jeg skal få den forsikring når pengene er der.

    Hesten har været gratis, jeg vil aldrig byde hende boksro i længere tid - hun bliver pip gok påskeplim i hovedet, jeg vil ikke forgælde mig for en hests skyld, hun har i forvejen nogle problemer med bækken der altid vil vende tilbage og skal tjekkes jævnligt, har en mistanke om at hvis hun kommer igennem handelsundersøgelse som forsikring kræver bliver der fundet noget på benene.

    Så kan ikke helt finde ud af det med den forsikring. Det er fedt at man kan smide hesten afsted på hospitalet til 10.000 kr - men om det i længden er det bedste, tja.


  • #8   31. jan 2014 Jeg har skulle trække en hest ind fra fold, der gik på tre ben, fodi den havde lavet et brud på det ene ben. Hesten blev undersøgt af dyrlæge, fik benet pakket ind og afstivet, og så blev den ellers sendt af sted til operation.
    Det var heldigvis ikke min hest.

    Nå, men da de så har sat en metalplade og et par skruer i hesten så benet kan heale korrekt, finder de ud af at hesten er allergisk over for metallet og kødet omkring er blevet sygt. endnu en operation.
    Hetsen har det fint, men bliver så angrebet af en sygdom der stort set kun findes på hospitaler. Og den bliver behandlet igen.

    Grunden til at den blev behandlet så meget som det gjorde er tre ting:
    1. Selvfølgelig var ejerene glade for den, men det var nu ikke den væsentlige grund til at de sagde ja
    2. Det er en tysk oldeborgs hoppe med gode papier, og hun er derfor meget værd
    3. hesten var 5 år og havde mange gode år tilbage

    Nå,men da hesten kom fra hospitalet var de første næten 100.000 kr,- blevet brugt på først benet, derefter allergien og tilsidst sygdommen. Heldigvis var hesten forsikret så den blev dækket. og derefter er der også gået en hel del penge på genoptræning.

    så jeg tror de var utrolig glade for deres forsikring, og det kan jeg godt forstå smiley


  • #9   31. jan 2014 Jeg vil sige, at vi er meget glade for at vi fik forskikret vores hest da vi købte hende.
    Vi har kun haft hende i lidt over 4 måneder og 3 af dem har hun stået stille pga mindre skader som så er blevet "alvorlige".
    Det startede med en hovbyld der udviklede sig til et så der gik betændelse i. Der tror jeg vi brugte 6000 på at få hende behandlet der. Og nu har hun skåret sig på noget, og der er igen gået betændelse i, og hun skal behandles igen.
    Min far var meget i tvivl om han ville sygeforsikre den, da vi ikke før har haft en hest forsikre (den anden var 17 og ikke værd at forsikre). Men jeg tror han er rigtig glad for, at forsikringen har dækket meget af dyrlægeregningerne.
    Jeg tror vi betaler 5000 i forsikring for alt, og jeg mener det er godt givet ud.
    Men jeg føler at det kommer an på hvad hesten er værd, hvor gammel den er, hvad man kommer til at betale i forsikring og hvordan det står til med penge smiley


Kommentér på:
Forsikring vs lægge penge til siden

Annonce