{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Klikker-træning af heste - fordele/ulemper {{forumTopicSubject}}

hej folkens.
jeg kan godt lide at arbejde med mine heste fra jorden. og jeg har tidligere prøvet noget klikker træning med min hund. nu har jeg fået mig en lille MEGET følsom bandit. og jeg tænkte at han ville have gavn af klikkertræning.

Har i nogen gode råd? (altså folk der udøver klikkertræning)
Hvilke fordele er der?
hvilke ulemper?
noget jeg skal være særligt opmærksom på?

håber i vil give mig noget godt med på vejen smiley

Heste vrinsk her fra

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klikker-træning af heste - fordele/ulemper
  • #1   2. feb 2014 Jeg synes der er rigtig mange fordele, som andre sikkert vil skrive om (vil dog lige nævne een; man bliver super! opmærksom på sin timing, og det kan bruges i mange situationer smiley ).
    Ulemper synes jeg ikke der er....bortset fra at man altid ender med at rende rundt med 4 gulerødder skåret i skiver, og gulerodsfnuller overalt i lommerne smiley

-Vær opmærksom på din timing; beløn kun den adfærd du ønsker.
    -Når øvelsen sidder helt fast hos hesten, så stil større/andre krav; der er ingen grund til at blive ved med at give godbidder for at udføre en lille opgave, som den har forstået.
    -Klikkeren kan også bruges i ridning, der kan en elastik om håndledet fungere fint som klikker-holder, så man ikke behøver sidde med den konstant.
    -En mavetaske/mavebælte er en glimrende godbidsholder, og den kan der også rides med.
    -du har ca. 6 sekunder fra klikket lyder til godbidden skal være faldet, ellers forsvinder koblingen imellem de to ting for hesten, og man får ikke belønnet den rette adfærd.

Det var lige hvad jeg kunne komme i tanker om, men andre har sikkert en masse andre gode bud smiley

• #2   2. feb 2014 jeg syntes det er godt og min hest forstår meget bedere hvad det er han gør rigtigt

dog syntes jeg den er ret irreterende med at ma skal gå med klikkeren

• #3   2. feb 2014 Camilla: tak for dit svar smiley
    hvordan startede du? er det nemmest at starte med et "target" som den skal lære at røre? eller hvordan?

• #4   2. feb 2014
    Fordele: Som Camilla skriver er der en masse godt ved klikkertræning, men mest af alt timing.
    Ulemper: Det kan være svært at stå med tov, godbidder, klikker og skulle bruge sine hænder til at guide hesten.
    Men kan klart anbefale at læse lidt om klikkertræning først! smiley

Jeg indlærte det ved tagret hos min part. Det er simpelt og hesten syntes det er sjovt smiley

• #5   2. feb 2014 Jeg lærte min det ved jeg tog fx. longe

så gik vi igang og når han skulle have ros fik han klikogså gik jeg udmed en godbid han forstod det efter 3 klik

• #6   2. feb 2014 Jeg startede med at læse "clickertraining your horse" af .....Kurland, mener jeg forfatteren hedder smiley
    Jeg har faktisk aldrig lært min "target", jeg startede bare med at lære ham at "klik"=godbid. Derpå lærte jeg ham at kysse, og da jeg var igang med at lære ham galopanspring, så begyndte jeg at ride med den, og klikkede lige så snart han lavede et anspring. Derpå krævede jeg flere og flere galoptrin førend han fik sit klik smiley
    Der er ikke en "officiel" rækkefølge man skal lære dem tingene i, men jeg synes kysse og target er gode øvelser, da de ikke er så komplicerede og hesten som regel lynhurtigt fanger ideen, og dermed hurtigt får en succesoplevelse smiley

• #7   2. feb 2014 ja jeg har også læst lidt. men jeg synes jeg får bedre tips af at høre andre fortælle. kan man træne føl på denne måde?

• #8   2. feb 2014 Det jeg ville skrive er skrevet.
    Men udover det, så lån bogen "Klikkertræning af heste" af Alexandre Kurland så kommer du godt i gang! smiley

• #9   2. feb 2014 super smiley takker

Kommentér på:
Klikker-træning af heste - fordele/ulemper

Annonce