{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.257 visninger | Oprettet:

Samlede bagben i galop eller skadet bækken {{forumTopicSubject}}


Nogen der har erfaring med heste der galopere med meget samlede bagben men kun på den ene volte? Hesten har i følge fys et bækken der er ødelagt som har hun været igennem en svær foling, af hvad jeg ved har hun bare ikke været i folet men gået rideskole i tre år som også skulle kunne gøre det.

Det ville være et tilbagevendende problem sagde hun. Hvilket jeg forstod som at det bare skulle til ses nogle gange om året.

Fyssen tager jeg slf. fat i igen.

Har en lidt dårlig video af det, forsøger at få fat i bedre.
https://www.facebook.com/photo.php?v=10201891853552758&set=vb.588707674505548&type=2&theater


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Samlede bagben i galop eller skadet bækken
  • #1   4. feb 2014 hvis hesten regeltmessigt blier behandlet med fys etc, skulle problemet gerne kunne hjælpes en del

  • #2   4. feb 2014
    Den er blevet behandlet af fys med to ugers mellem rum hvor problemet stadig var der, sidste behandling var 17 januar. Banen har så været frossen til nu, så har først kunne se hende i longe nu.


  • #3   4. feb 2014 kan være der er en dybere ting galt med hende så?
    men et ødelagt bækken er heller ikke til at spøge med. også kan en fys heller ikke rep det. er der røngen af hendes bækken?


  • #4   4. feb 2014 men skal jeg simpelthen ikke gøre mig klog, på men håber da i finder en løsning, ligner en meget godmodig og villig hyp. så mon ikke i kan finde en løsning

  • #5   4. feb 2014
    Der er ikke røgten af bækkenet nej. Kun fyssen der spurgte mig om hun havde været igennem en svær foling, da bækkenet føles som om det havde været det.

    Er lidt i vildrede. Aner ikke om pengene er bedst brugt på en fys igen, scanning af bagben eller hvad.


  • #6   4. feb 2014 Jeg ville få hesten scannet i bækken og evt bagben..

    Find ud af hvad der gemmer sig derinde..



  • #7   4. feb 2014
    Hun er ikke forsikret og ikke nogen opsparing. Så derfor overvejer jeg lidt hvad jeg skal gøre med det hele. Da jeg ikke lige står med 10.000 der står hest på, eller 10.000 overhovedet :o).

    Må vende med fys hvad hun tænker, om der skal scannes for det er også min næste tanke. Eller om bækkenet bare vil blive ved med og ryge "tilbage på plads" og skabe problemer.


  • #8   4. feb 2014
    Hun havde også problemer med korsben da fyssen var der som blev rettet, kan læse mig frem til at det er noget der ofte er tilbagevendende for folk.


  • #9   4. feb 2014 Min gør også, dog på begge og der var dyrlægen ude i noget wobbler.
    Men ifølge min fys, kunne det være forsaget af hendes lænd, der var låst.
    Men umiddelbart ville jeg også vælge røntgen, det er i hvert fald det jeg vil gøre, hvis min hest ikke bliver bedre. smiley


  • #10   4. feb 2014
    Hun er også meget sur under rytter - eller spændt. Svært ved at komme i galop på den volte med samlede bagben, men rammer man det rigtige øjeblik så kan hun godt roligt og afslappet.
    Men hun sætter pr. automatik i galop på den anden volte og har halsen krøllet tilbage som en anden svane og galopere langsomt ( men kan godt drives frem ).
    Ingenting og mærke i traven eller skridt.

    Så vi må snakke med fyssen igen.


  • #12   4. feb 2014
    End en fys? Det er en fys/osteopat der har været ude to gange i januar. I maj blev hun rettet af en anden fys/osteopat i mellem tiden har der ikke været noget.


  • #13   4. feb 2014
    Den her video er fra maj, hvor hun en uge inden er blevet rettet for det skæve bækken og så vidt jeg kan se har hun også tendens til samlede bagben i galop der oder?

    http://www.hestegalleri.dk/video/diverse_hest/316160-longering_m__fast_chambon

    Lige pt. er det så bare værre på den ene volte, på den anden er det som på videoen.


  • #14   4. feb 2014 Og hvis hun er sur, så er der noget om det. Har hun sko på alle 4 ?

  • #15   4. feb 2014
    Forhovene pga. tynde hove og derfor tendens til hovbylder. Smeden mente ikke det var nødvendigt på baghovene.

    Men ja, når Fleur er sur, så er der noget om det.


  • #16   4. feb 2014 Men jeg synes ikke hun samler bagbenene meget der, hun har bare ingen balance, så hun er meget kort i galop.

    Min dyrlæge anbefalede sko på alle 4 til min, da hun med det skæve bækken ikke havde den korrekte ben stilling, efter hun fik sko på, står hun bedre bag til.


  • #17   4. feb 2014
    Her fra i sommers:
    https://www.facebook.com/photo.php?v=10200762654043476&set=vb.588707674505548&type=2&theater

    Ser efterhånden samlede bagben over det hele.


  • #18   4. feb 2014 Ville få taget et røntgen, af hele bagparten og bagbenene. Du har virkelig ikke haft andet end problemer smiley

  • #19   4. feb 2014
    Jeg har bare ærligt ikke penge til de ting - på nogen måde eller får i fremtiden.
    Så lige pt. overvejer jeg at forsøge med anden behandler - Tove Due, hun er også dyrlæge så måske hun kan byde ind med andet også tage den derfra. Selvom pengepungen heller ikke er fan af det.

    Men ja, der har været nogle problemer. Fik hende også gratis og vidste godt det var med nogle lig i lasten bla. at hun skulle rettes som hun blev maj. Der har så ikke været noget ind til i december.


  • #21   4. feb 2014 Nej okay. Du kan jo forsøge dig med hende, Tove Due.
    Havde det været mig - og det har det været. Jeg har nemlig stået med en on/off ikke rentgående hest, i laaang tid (Fanny på min profil). Jeg blev hele tiden fortalt at det ''bare'' var en forvridning i knæet - det var det ikke, det var faktisk fordi hun havde spat i knæet og det ikke er vokset sammen, eller hvad det nu skal. Hun har fået dommen at hun aldrig bliver en rigtig ridehest, men evt. kan rides et par gange om mdr. Lige nu går hun bare og hygger sig. Jeg er glad for at jeg fandt ud af hvad der var i vejen, så havde jeg noget at gå ud fra.
    Jeg håber du finder ud af noget med din pony! det er hårdt at være i uvished.
    Kan du ikke få noget økonomisk hjælp et eller andet sted fra? jeg syntes sådan et røntgen er guld værd!


  • #22   4. feb 2014
    Min har decideret ondt. Hun er sur under rytter, der er ingen tvivl når hun siger fra,
    Når hun er rettet så handler det om at få hende styrket på den dårlige side, det prøvede vi efter besøget i maj og det gik fint.

    Men nu er problemet her så igen. Så nu er det jeg skal finde ud af om det er noget der kan fikses eller ej.


  • #23   4. feb 2014
    Har ikke mulighed for økonomisk hjælp nej. Mine forældre har ikke råd til at hjælpe, har ikke mulighed andre steder fra. Eneste mulighed er en kassekredit, som jeg ikke er sikker på jeg ville kunne få da jeg har mastercard så det skal ændres til dankort.

    Og lige pt. står jeg og ikke ved om jeg har penge til 1 marts, fordi jeg ikke ved om jeg kommer ind på en uddannelse d. 14.

    Under alle omstændigheder må jeg holde mig på jorden den her måned eller til skridt fra ryggen af, da det først vil blive i næste måned.
    Også kommer min veninde der er uddannet massør ud og kigger i den her måned for at løsne lidt op for spændninger.


  • #24   4. feb 2014 Ved godt du siger du ikke har råd..Men problemer at hvis du bliver ved med og bruge penge på evt fys eller andet kommer ud og lavet et arbejde som måske ikke nytter i længden. Så kan det gå hen og blive dyre end en scanning..
    Og måske scanningen kunne give dig svar på om din pony overhoved kan blive ridehest eller hvad den stå på og måske evt få rettet det som skal rettes hvis det er noget som kan rettes.. Det måske også mest fair for din pony og gøre det. Et eller andet sted.. Ellers hvis pengene ikke er til og gøre det for hende så måske overveje om hun skal have nyt hjem eller aflives hvis pengene ikke er der til og have hesten med alle de dyre dyrlæge regninger som der kan komme.. Du viste jo du kunne gå ind til sådan noget da du fik hende..

    Det kan nemlig gå hen og blive skide dyrt med sådan en hest.


  • #25   4. feb 2014 Og mit indlæg skal ikke forståes negativt overhoved..

  • #26   4. feb 2014
    Jeg er udmærket klar over at dyret kan ende ud i og skulle aflives - der er en grund til at jeg sidder og har en let kvalme. Da hun med hendes sind og skader på ingen måder skal sælges videre. Man sælger ikke en hest, der kræver behandling.

    Men jeg har bare stadig ikke 10.000 til en MRI scanning og får ikke. Ligesom jeg ikke har 2-3000 kr og ikke får foreløbig.

    Er udmærket godt klar over jeg har hest og det er dyrt, derfor vil hun heller aldrig blive opereret for tarmslyng til 20.000 kr.

    Derfor ville jeg få en fys ud igen og spørge om hun ser det ende med og blive godt, eller om hun mener der skal yderligere undersøgelser til også tage den derfra.


  • Lærke.
    Lærke. Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 40 Svar: 5
    #27   4. feb 2014 Min gamle pony havde det samme "problem" med at galoppere med samlede bagben, og hun blev sur, når jeg ville springe hende an i galop, især på den ene volte. Vi ville selvfølgelig have vores dyrlæge til at kigge på hende, men da kiropraktor Eva Løber(uddannet dyrlæge) alligevel skulle komme til en anden hest i stalden, valgte vi at få hende til at kigge på min pony(det kunne jo være, det "bare" var nogle spændinger). Eva fandt spændinger v. lænden, og da hun lavede bøjeprøve på min pony, var min pony meget halt på højre bagben. Hun sagde, at hun selvfølgelig ikke ville el. kunne stille nogen diagnose, men hun var næsten sikker på, at min pony havde noget igangværende spat i højre bagben, samt muligvis noget i lænden også, ud fra hvad vi havde fortalt med galoppen/ridningen, samt hvad hun havde fundet/set.
    Ugen efter var min pony i røntgen v. vores dyrlæge, og rigtig nok havde hun igangværende spat i højre bagben samt meget tætsiddende torntappe i lænden. Desværre er hun lige blevet aflivet, da spatten blev værre og værre, men det har jo ikke rigtig noget med det her at gøre..
    Kort sagt vil jeg selvfølgelig, som de andre også skriver, anbefale at du får en dyrlæge ud og kigge på din hest, men ellers kan jeg virkelig anbefale at få Eva Løber ud, hun er utrolig dygtig og meget grundig!
    Jeg håber det bedste for dig og din hest smiley


  • #28   4. feb 2014
    Spat har min veninde også nævnt, der er massør. Hun ville også gerne lave en bøjeprøve på hende - det skulle ikke undre mig hvis der er noget i benene.

    Eva Løber kommer ikke i mit område kan jeg se. Lige pt. må jeg bare afvente til næste måned og se om jeg kommer ind på uddannelsen, andet er der pt. ikke og gøre :o).


Kommentér på:
Samlede bagben i galop eller skadet bækken

Annonce