{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

ooo
ooo
Tilmeldt:
5. jan 2014
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23

Westernsadel islænder Barefoot? Bomløs! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen
Ja I må undskylde den lidt forvirrende overskrift.
Men ja jeg leder efter en westernsadel til brug på en islænder i alle gangarter (slf.). jeg håber I kan hjælpe mig.
Når man sidder i sadlen skal man være i tæt kontakt med hesten "som at side på hesten uden sadel". Må meget gerne være en reining model, overhovedet ikke et krav. skal kunne passe "stort set alle islændere" den ligges på være formbar og bomløs. Jeg er også meget i tvivl om Barefoots modeller og pålidelighed.
Giv endelig los af jeres erfaringer jeg tager meget gerne imod!;)
Jeg ønsker at der bliver holdt en pæn tone, bare hvis nogen nu havde en nødvendighed for at vide dette.;)
AN


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Westernsadel islænder Barefoot? Bomløs!
  • ooo
    ooo Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #2   4. feb 2014 Jeg skrev nu også de fleste;) Nu ved jeg at der hvor jeg går der bruger vi alle sadler på alle heste den ligger stabilt på og har plads til rygraden i og derudover ikke rykker sig frem. Har redet med 3 forskellige sadler på selv samme hest. Det skal siges at dette er helt almindelige islandske sadler der er tale om i førnævnte sammenhæng.
    Hvor lille er en lille rumpet i din verden, vil nu selv mene min er temmelig lille;)


  • #3   4. feb 2014 Jeg er rigtig glad for Zenobianen fra Klassisk-dressur. Min har passet til alle de heste jeg har prøvet den på. Den er ikke helt westernagtig og ret dyr - men bestemt pengene værd... prøv at google den smiley

  • ooo
    ooo Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #4   4. feb 2014 Jeg kan ikke huske hvad det nu er den sadeltype hedder, men den er i hvert fald lækker. Jeg har sådanset også kigget på denne type sadel. Hvor mange heste har din været på? Hvor mange heste har du redet med den på? Hvad er dine erfaringer med den? og har den været på en islænder og brugt i tølt, hvis ja hvordan var den da at side i?:)

  • #5   5. feb 2014 Hej jeg er enorm glad for min barefoot og rider i en str 1 den paser alle de islændrr jeg rider og de kan alle deres gangarter med den sadel og hverken masdør eller kiropraktor har noget og side andet end positivt dog skal det siges at mine baregoot sadler er nye og med gele paneler og original underlag både med uld og hele i

  • ooo
    ooo Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #6   5. feb 2014 Hvilken en af sadlerne rider du i?:)

  • #7   5. feb 2014 Jeg er utroligt glad for min Barefoot Cheyenne. Har aldrig oplevet bedre sadel smiley

  • #8   6. feb 2014 Svar om Zenobia: Min har, mens jeg har haft den, ligget på 5-6 heste, fra 135 i stang til 160 ( de fås også i forskellige størrelser). To af hestene var islændere, men jeg har ikke prøvet at tølte i den, jeg har kun redet med den på min varmblod, hvor jeg vil sige, at man sidder meget sikkert i den, den er lækker og blød, og meget let. Stigbøjleophænget (har en af de første, der er blevet lavet, så jeg ved ikke om det er blevet ændret nu) har jeg dog hørt godt kan irritere nogle, og det er da heller ikke helt glat, men det har ikke irriteret mig. Jeg synes at man mærker hesten rigtig godt i den smiley

  • #9   6. feb 2014 Prøv den som prøvesadel først smiley

  • ooo
    ooo Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #10   6. feb 2014 Det tænker jeg også at jeg gør ligegyldigt hvilken sadel det så nu end er;)

  • Jeanette S
    Jeanette S Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Svar: 4
    #11   9. feb 2014 Jeg har en western sadel jeg har brugt til min islænder. Nu vil jeg over og have undervisning og skal have en dressursadel.

    Derfor vil jeg sælge min westernsadel


  • ooo
    ooo Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #12   18. feb 2014 Det kommer an på om den er bomløs;)
    og pris;)


  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324
    #13   18. feb 2014 Jeg er VILDT begejstret for min Sensation Hybrid. Billig var den ikke men det er den bedste sadel jeg nogensinde har ejet. Og tro mig jeg har været igennem MANGE...;)

Kommentér på:
Westernsadel islænder Barefoot? Bomløs!

Annonce