{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Forslag til lignene sadel {{forumTopicSubject}}

God aften kære HG'er smiley

Har længe gået og tænkt, og vil nu høre, hvad jeres bud er på, hvilken sadel der kunne være "mig".
Jeg ELSKER at ride i en Windsor elite da der er meget støtte i. Har også sådan en til min ene hest, men den kan ikke ligge på den anden smiley
Jeg har også en Kentaur Elektra New hængene, men den kan jeg ikke lide at ride i. Synes slet ikke, at jeg kommer nok ned om hesten, da jeg i forvejen også har meget korte ben. Snakkede med sadelmageren om det, og han fortalte også, at det var ulempen ved de nye Kentaursadler, at man ikke har den samme sædekontakt. Så den behøver i ikke at foreslå smiley

Sadlen SKAL være rimelig åben fortil, da min hest er lidt svajrygget. Så der skal være plads til manken. Derfor skal puderne også være store bagtil, så den ikke presser bagfra.
Det er derfor at Windsor Eliten ikke kan ligge på ham.

Lige nu ridder jeg med en JC Black Jack Zircon som jeg enlig er rigtig glad for, da den ligger fantastisk på ham.. Men jeg mangler bare støtte i både ben og sæde smiley
Har været ude for en ullykke og har derfor skadet ryg, ben og hofte, så jeg har brug for en del støtte. Har en nervesprængning i benet, så der må gerne være god benstøtte.

Har i et godt forslag på, hvad det kunne være for en ?

Det er ikke fordi at jeg SKAL have ny sadel, men det kunne være rart at høre alternativer, HVIS nu at der måske var en der bare var perfekt for både min hest og jeg smiley

Fortsat god aften alle sammen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forslag til lignene sadel
  • #1   16. feb 2014 Hvis din hest er lettere svajrygget dur en Kentaur i hvert fald ikke! Den har en af de allermest lige bomme. Havde hesten ikke haft høj manke, ville jeg have foreslået Windsor eller Stübben, da de har buet bom, men det dur jo heller ikke. Kieffer, Passier, Wintec/Bates dur heller ikke. Det eneste jeg lige kan komme på, er en Jeremy Rudge (ikke Fusion-modellen). Hos Jeremy Rudge laver de sadlen, så den passer den enkelte hest og tager højde for alle de små "særheder" hesten måtte have i sadellejet. Men prisen er så også derefter: ca 16.000, så vidt jeg husker.....

    Er det din sadelmager, der har godkendt Kentaur'en til din hest? Det med de store puder bagtil lyder meget mystisk i mine ører. Hvis bommens kurvatur passer til hesten, skal der bare være tilstrækkelig pude til at vægtfordele. Store puder bagtil på en hest med svajryg/buet ryg vil skabe tryk bagerst i sadellejet....


  • #4   17. feb 2014 Jeg synes at Isabell werth og Windsor elite minder lidt om hinanden på flere områder.... Den lå i øvrigt super på min meget markerede dv..

Kommentér på:
Forslag til lignene sadel

Annonce