{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! :) Part eller egen pony?
  • #2   2. mar 2014 Eftersom du er i tvivl, ville jeg nok starte med en part smiley

  • #3   2. mar 2014 Jeg tror det ville være en god ting at starte med en part. Så lærer du det hele inden du står med det hele alene smiley

  • #5   2. mar 2014 Jeg red på rideskole en del år, og havde halvpart ved siden af, så stoppede jeg på rideskole, og forsatte med at have halvpart en del tid, nu har jeg så helpart og får en "lånehest" hjem er d. 15.

    Det er vist noget du skal snakke med dine forældre om, det er jo ikke ligefrem billigt at have hest.

    Men jeg vil mene at du skal starte med part, ofte når man kommer fra rideskole aner man ikke rigtig hvad man bør vide før man får egen hest.


  • #6   2. mar 2014 Jeg ville anbefale en part da det virker til du er i tvivl. Derfor kan jeg godt tvivle lidt på hvor meget affaring du har med heste.

    Du skal også overveje om du har tiden til en hest og om dine forældre har råd til det hvis hesten bliver alvorligt syg/skadet og kræver behandling

    Jeg har selv part og det er helt sikkert den bedste løsning. Jeg har lært helt vildt meget af det uden at stå alene med det. Der ud over har jeg ikke lige 8-12 timer fri i ugen til en hest så de 1-3 gange jeg er ved hesten i ugen er helt fint for mig smiley


  • #7   2. mar 2014 øhh jeg startede med at ride lidt på min søsters og skridte lidt på andres heste
    (meget minimalt at man ikke kan kalde det parter eller rigtig ridning)

    og så gik jeg hen og fik min pony og jeg vil sige jeg var nok utrolig heldig for den lille pony passer perfekt til mit humør og det klinger godt (self med lidt undtagelser som der er for alle der har fundet deres souldmate)

    men vil nok anbefale alle at de skal prøve at have parter og så låne heste/ponyer før de skal have hest/pony for jeg havde mange hestefolk til at hjælpe mig med mange ting fx spørgsmål til en masse udstyr og hvordan man gør alle mulige ting

    og det mener jeg lidt at når man har sin egen hest så burde man vide mange af de ting så jeg spurgte om smiley

    hvor det som part er lidt mere ''okay'' at have de spørgsmål for en part den passer man jo ''kun''

    og ejeren til hesten er ofte meget ind over hesten og ser hvordan hesten bliver redet og hvordan rytteren håndtere hesten =kunne springe ind i tide og rette rytteren = at rytteren får mere viden inden rytteren skal stå på ''egne'' ben med sin egen hest

    og ved at man fx har en låne pony som en anden står som ejer for så kan man se hvordan ens hverdag ser ud når man ender med at have sin egen hest vil man have tid til det (der er ofte forskel på part og egen hest der er ofte meget mere man skal stå for) hvis ikke så kan man jo ''bare'' sende hesten tilbage til ejeren

    hvis de var din egen hest så skulle du stå for at sælge den igen og der kan godt gå lang tid før den bliver solgt


  • #8   2. mar 2014 Startet med part hvilket jeg er rigtig glad for og beviste mine forældre jeg godt kunne have min egen hest, efter lidt kørte vi ud og kigge på nogle ponyer, og er glad for at have haft part først smiley

  • #9   2. mar 2014 Jeg vil nok sige part - især fordi du er i tvivl.

    Jeg er så gået lidt den anden vej rundt, jeg startede med egen hest (efter rideskole i mange år) og gik så senere over til part, da min hest blev aflivet (tæller ikke lige de to små shetter med her). Og jeg vil nok foretrække part, indtil ens liv er lidt mere stabilt - økonomi og tidsmæssigt smiley
    - Så jeg skal personligt først have en ridehest igen, når børn, hus, arbejde osv er på plads, indtil da bliver det part.


  • idafossa
    idafossa Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 59
    #10   2. mar 2014 Enig - Vil også sige det er bedst at starte med en part smiley Hvis du vil ride stævner, skal du også huske, at hvis du køber en pony nu, så er du nødt til at sælge den når du bliver 16 (hvis du vil fortsætte stævnerne, for det er dyrt at have både den nye hest og din gamle pony stående), og det er hårdt... Kan næsten ikke tænke på det smiley
    Men ja, start med en part smiley


  • #11   2. mar 2014 Tak for alle de svar det var skønt smiley

  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #12   2. mar 2014 Hvis du har forældreopbakning, så synes jeg klart, det er bedst med sin egen pony. Det lærer man meget mere af og man kan jo altid få hjælp af de andre i stalden. smiley

  • #13   2. mar 2014 hvis man ikke rigtig har haft noget med heste at gøre (andet end 1 gangs ridning i ugen eller mindre)

    så er det lige meget hvor meget forældre opbakning man har fra forældrene

    man har ikke den erfaring til at vide hvilken type hest der passer til en selv og hvis man bare får lov til at få en hest så kan man ende med at stå og skulle sælge rimelig hurtig fordi den ikke passer til dig

    hvis du fx får en part og siger shit den er ''kedelig'' (den kan alt du kan ikke lære den noget) så kan du skifte parten og så kan du prøve en ny tilredet hest og så kan det være du siger fuck det skal jeg ikke det er for stor en mundfuld
    så kan du finde en ny part og finde en ældre hest som ikke er helt uddannet efter hvor gammel den er og den kan måske være helt perfekt for dig fordi den er rolig men den skal lære noget

    når du så har haft den som part i et stykke tid og tænker yes det er bare den type hest jeg skal have så kan du kigge efter det og så er der nok mindre chance for at du skal sælge lige om lidt igen fordi den fx er for vågen eller ''kedelig''


  • #14   2. mar 2014 Jeg startede med at have halvpart smiley de vil jeg også anbefale til at starte så du ikke har ansvaret for hesten alene hvis du skulle ombestemme dig smiley det er jo et stort ansvar at have sin egen;)

Kommentér på:
Hjælp! :) Part eller egen pony?

Annonce