{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

Hvem skulle ha' troet... {{forumTopicSubject}}


At en så lille ting, som hvilket slags underlag der er på banen kan have så stor betydning.

Min pony begyndte i november/december og blive sur under rytter på banen. Hun ville ikke i galop på den ene volte, nægtede trav efter hun havde været i skridt efter første trav omgang. Hendes svar til alt dette var at stoppe op, ryste med hovedet, sparke ud efter mine ben, bukke så meget man nu kan fra skridt og for fuld styrke i trav/galop hvis hun blev presset. En enkelt gang stejlede hun fordi jeg ville se hvad hun sagde til at blive presset frem med pisk, i tilfælde af at det var mig der bare havde været for sød og ikke sagt stop.

Hun ville slet ikke galop på den ene volte. Denne volte havde hun også meget samlede bagben på i galop, hvis man endelig fik hende frem.

Hesten fik fys i januar der fandt 117 ting og konstaterede et bækken ( som hun fik rettet i maj ) nok var ret ødelagt som havde hun haft en svær fødsel - har hun dog ikke, kun gået rideskole tre år som kunne gøre det.

Det blev frost og jeg kunne ikke tjekke om det var fint igen i longen eller på banen. Der har under forløbet ikke været nogen sure miner på tur. Tænkte det var pga. der ikke var noget med volter der.

Det blev tøvejr, jeg fik mulighed for at se i longen og problemet var der stadig. Og stadig det samme under rytter - nu faktisk endnu værre.

Vi er nu flyttet opstaldningssted af flere årsager. Og wupti, hesten kunne igår trave fuldstændig afslappet i longen, med hovedet helt ned - ikke sket før på den anden bane. Og galopere på den "dårlige" volte, godt nok overgearet med halen i vejret, men det var galop.

I dag efter en lang god skridt tur som opvarmning, ville jeg prøve med sadel på banen. Først præstere hun trav uden og blive sur eller stoppe. Så galop på den gode volte uden og blive sur. Så forsøgte jeg på den dårlige uden nogen forventninger til det. Troede hun ville sætte i forkert galop eller nægte.
Men nix, hesten var promte i galop med lidt spændninger. Andet forsøg var helt uden.

Mig som ellers havde tanker om gigt, spat, kissing spines, et for ødelagt bækken, aflivning hvis hun ikke kunne "ordnes", kæmpe dyrlæge regninger og jeg ved ikke hvad.

Også er det så simpelt; skift opstaldningssted til et sted med anden bund.

Meget langt indlæg - men hvor er jeg bare GLAD! Nu ser det hele pt. lysere ud hvis fremskridtene forsætter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem skulle ha' troet...
Kommentér på:
Hvem skulle ha' troet...

Annonce