{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.345 visninger | Oprettet:

Opklasse 3'er pony? {{forumTopicSubject}}

Jeg rider et sted hvor der er denne fantastiske pony, som bare springer så godt! Jeg vil rigtig gerne starte spring stævner på ham. MEN han er en 3'er pony, og jeg fylder 14 i år. Så mine 3'er ponyår er slut :S Jeg er ligesom for "gammel."

Er der nogen mulighed for at jeg kan få ham opklasset?
Min veninde sagde noget om at starte udenfor klassen? Kan jeg godt det, trods min alder?
Min veninde sagde også noget om at man kan få dispensation?
Men jeg kan ikke finde noget som helst om noget?
Er der nogle kloge hoveder der kan hjælpe? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opklasse 3'er pony?
  • #1   24. mar 2014 hvor høj er den? og hvis det er klubstævner og den er 139, så sker der ikke noget. ellers skriv til en dommer, de har styr på reglerne smiley

• #2   24. mar 2014 Hvor stor er den??

Ann-Louise: En kat. 3 pony må max være 130 smiley

• #3   24. mar 2014 Hvor stor er den?
    Til D-stævner er der ikke krav om at ponyen skal være officielt målt, så der er det op til deltageren selv at vurdere, så ligger den tæt på max-mål, kan man jo bare starte den som 2'er.
    -hvis du altså passer højdemæssigt til ponyen. For er du for stor er jeg sådan set ret ligeglad med hvor fint den springer, så mener jeg ikke du bør ride den.

Til C-stævner og op, skal ponyen være officielt målt, og er den 3'er så er der altså ikke noget at gøre. Man kan ikke opklasse 3'er og 2'erponyer, så de skal starte som det de er.

• #4   24. mar 2014 Okay tak. Jeg ved ikke helt hvor høj han er. Men kan lige spørge nogle af de andre piger derude i morgen smiley
    Michelle w - Jeg vil ikke mener jeg er for høj til ponyen, men hvis den bliver målt op, så skal jeg selvfølgelig snakke med min ridelærer om det smiley

• #5   24. mar 2014 Du kan ikke måle den op -når man måler, så måler man altså den højde ponyen har. Man kan ikke trylle den højere eller lavere.

Men ved D_stævner er der som sagt ikke krav om at den skal være mål, så der kan man starte den i de klasser man vurderer den hører til i -altså som 2'er hvis man vurderer den til at være 2'er (når den ikke er mål, kan man jo ikke være sikker smiley )

Hvis ponyen er officielt målt, så skal den starte som den kategori den er målt til -man kan IKKE måle heste op eller ned

• #7   24. mar 2014 Problemet ved at komme til Klubstævne på en pony man siger er 2'er og den egentlig er 3'er mål, er at man kan kræve den kontrolmålt, og dette kan jo gøre at du bliver udlukket fra start.

Lige med 3'er ponyer synes jeg der er alt for mange, for lange ryttere der rider dem.. Synes du skulle finde en pony at starte på, som har den kategori du må starte..

Stævner med start udenfor konkurrence kræver stadig at du overholder reglerne.. Man kan heller ikke starte en 3 års udenfor konkurrence, for den må først starte stævner når den bliver 4.

• #8   24. mar 2014 SK -Ligger ponyen lige på grænsen har jeg nu aldrig oplevet at nogen kræver måling, og da slet ikke når man ikek starter de højere klasser.
    -red selv 3'er (126 i stg, dengang skilte det ved 128) til jeg var ca 15. Jeg er så ikke ret stor, og med en lidt kraftig type, kunnejeg såmænd osse i dag ride 3'er uden at være for stor smiley

Men ellers enig i at en del kunnetrænge til at kigge lidt grundigere på dem selv, før de kravler op på deres alt for små ponyer. Særligt nu om stunder hvor mange konkurrenceponyer er meget ædle, så skal man altså ikke være ret stor før det ser voldsomt ud.

• #9   25. mar 2014 Mange tak for svarene smiley
    Jeg synes også der er alt for mange store ryttere der rider små ponyer. Men der er også forskel på at ride en lille spinkel pony på 110 cm, eller en lidt kraftigere bygget pony på 129 cm.

• #10   25. mar 2014 Hmm. Er nu ikke helt sikker på i har ret. Vi har lige haft et landstævne i pony dressur hos os , og der gik en færdig målt 3'er pony med i Pri, prt og Ecco cup kur for 2'ere .. Og det spurgte jeg TD'eren om hvordan det ku lade sig gøre og han sagde at lige såvel som man kan opklasse pony til hest så kan man også opklasse ponyerne en kategori ..

• #11   25. mar 2014 Hmm nu bliver det godt indviklet... smiley
    Jeg har selv kigget lidt på drf.dk på reglementet, men kunne ikke finde andet end at opklasse og nedklasse for hest og 1'ere og 2'ere ponyer. Der stod ikke noget om 3'ere smiley

• #12   25. mar 2014 RIkke
    Det ikke rigtig en 3 pony KAN IKKE klasses om..

Du kan starte uden for konkurrence eller som de andre skriver hvis den er lige omkring målet prøve og starte til de små stævner

• #13   25. mar 2014 Okay tak smiley

• #14   25. mar 2014 Rikke: Nej man kan ikke klasse en kat 3 pony op til kat 2, men i dressur kan man starte en kat 3 sammen med kat 2, hvis den er kvalificeret til det. Men den er stadig en kat 3 pony selvom den går kat 2 klasserne

• #15   26. mar 2014 Så sig mig lige hvorfor en kategori 3 pony har gået i alle 2'er pony klasser til landstævne hos os ?

• #16   26. mar 2014 Rikke: det kan være fordi den rytter der har siddet på ryggen ikke har været over 13 år. Og dermed har måtte starte 3'er pony, men stillet op i 2'er pony klasser.

Kommentér på:
Opklasse 3'er pony?

Annonce