{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.737 visninger | Oprettet:

Er det en alien? {{forumTopicSubject}}

http://pferde.bazoom.com/de/video/diverse-pferde/2904-fohlen-tritte-d

Sååå prøver vi igen. Video fra facebook bar ikke tilladt. Fra youtube sørme heller ikke. Nu HÅBER jeg sørme det er ok fra den tyske HG, eftersom det også er bazoom.

Nu tror jeg endelig på den positive blodtest, for dette her er FØRSTE gang jeg er så heldig at obsevere bevægelse i maven smiley
Hvad siger i? Det er da føl ikke sandt? smiley

Meeeeen passer det fint med at hun skal fole omkring April, når der er så megen bevægelse lige pludselig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det en alien?
  • #1   27. mar 2014 video fra youtube ikke tillladt???

  • #2   27. mar 2014 Nope. Fik en advarsel og slettet min emne grundet video fra facebook. Så smed jeg den på YT og oprettede igen. Så fik jeg en besked den var ligeledes slettet da det heller ej var tilladt.

  • #3   27. mar 2014 Ej, nu må HG sgu tage sig sammen. Må vi ikke engang linke fra youtube? Ej, come on -.-

    Og ja, det er en alien!


  • #4   27. mar 2014 Looooool xD


    Ork lille Følle! Og du tror på det nu, ikke Jasmin? xD. For ved ikke hvad vi skal gøre for at overbevise dig ellers smiley


  • #6   27. mar 2014 Der er godt nok mange der skriver til mig at de tror tvillingeføl... Håber ikke i har ret smiley

  • #7   27. mar 2014 Tsk... Hvad skal man med Zoo'er i Danmark? Man skal da bare besøge DD's gård smiley Heheh. Glæder mig til at se følle og hvis der er flere, føllerne!

  • #8   28. mar 2014 Har du slet ikke haft dyrlægen ude og kigge på hende?

  • #9   28. mar 2014 Jeg synes stadig det kunne være fedt med foling første april x)


  • #11   28. mar 2014 Jeg tror bestemt ikke, at hun venter tvillinger. Jeg tror, der er et velskabt føl, som venter på at se den store verden smiley

    Det blir spændende! Slå koldt vand i blodet. Det kommer, når det er tid. Hun kan sagtens gå 3 uger (jeg har faktisk haft en hoppe, der gik så meget over tid at dyrlægen var ude 2 gange ekstra, og alle sagde at det ikke vat muligt - aha, men et stort velskabt føl kom der).



  • #12   28. mar 2014 Hvorfor tror så mange at der skulle være mere end en? smiley

  • #13   28. mar 2014 Carajo
    Hvordan skulle jeg kunne få en blodtest uden dyrelæge?


    Louise

    Ja jeg har ikke forstand på hopper og føl, så skal ikke kunne sige det smiley
    Hun har haft mave siden sidste Maj. Det er voldsomt længe, og allerede der startede folk med 'tvillinger?'. Nu er hun enorm og ja, tanken har strejfet mig, fordi jeg syntes det var mærkeligt at der kunne sparkes sådan der på alle sider af Bella, men jeg ved det ikke. I fald af tvillinger så SKAL alle overleve. Bom.


  • #14   29. mar 2014 Det har jo selvfølgelig ikke været pga drægtighed at hun har haft "mave" siden maj - sådan fungerer det simpelthen bare ikke smiley

    Mange hopper er altså bare ekstremt store. Jeg havde selv en førstegangsfolende for nogle år tilbage, som så helt ekstrem ud, og der var altså også blot et fint, normalt og veliver enormt store.

    Tvillingefødsler er forholdsvis sjældne (læg mærke til "forholdsvis"), og sparkene er virkelig ikke til at regne med - ind imellem kan det ligne at nogen har sluppet en hel sæk lopper løs I maven på de kære hopper, sådan som der er aktivitet smiley

    Jeg er spændt på at se hvad du langt om længe får - ved at din ventetid har været længere end en almindelig drægtigheds-periode smiley


  • #15   29. mar 2014 Jeg aner ikke hvad maven siden Maj ellers skulle være. For der var ikke orm og hun var heller ej tyk. Og lige siden der er den blev større hver måned xD
    Vi troede der allerede hun skulle have føl til sommer men næææææ. Har faktisk en video her inde hvor folk sagde det var spark fra sidste sommer, måske du kan være behjælpelig der? Du lyder til at have styr på det her smiley

    Glæder mig også til at se hvad det er. Vente det kan jeg ikke mere xD


  • #16   29. mar 2014 Åh, det ved jeg nu ikke om jeg har - mine hopper snyder mig altid smiley

    Jeg kan godt se, at det kunne se ud som liv i den video fra juli, men hvis din hoppe er ifolet april/maj, så er et føl ikke i en foster-udvikling, hvor der er liv i form a spark etc. Ved et normalt føl (hest) siger man at føllet i fjerde drægtighedsmåned vil være omkring 20 cm (så skal du selvfølgelig lige tænke på at du har en lille-bitte pony - målene her er på et gennemsnitligt heste-føl).

    Normalt siger man også at en hoppe først lægger sig ud efter 6. måned. Din hoppe vil selvfølgelig (ligesom mennesker) ikke se drægtig ud samme månede eller to efter befrugtningen.

    Har du overvejet om hun kan have kastet et føl og efterfølgende være blevet bedækket igen? (Nu ved jeg ikke om hoppe og hingst har gået sammen efterfølgende)



  • #17   29. mar 2014 Jeg har haft tanken jo. Men burde jeg ikke havde fundet et føl så?

    Jeg skilte hende og hingsten fra hinanden i Maj 2013 fordi vi troede hun var ifol der. Men da det aldrig kom noget, satte jeg dem sammen i September igen. Dog har jeg siden da ikkr set hende være i brunst eller blive bedækket.

    smiley


  • #18   29. mar 2014 Nogle kan de bedække en enkelt gang uden at man ser det, og så er det det - min nu aflivede ponyhoppe var til bedækning hos en hingst, blev bedækket en gang, slut, og med gevinst.

    Du kan ikke altid finde et foster, rovdyr kan sagtens tage dem ret hurtigt smiley Men altefter hvor langt din hoppe har været henne, ville du måske have set det på hende (men det kommer jo igen an på flere faktorer).

    Men tiden vil give dig en del svar . når føllet melder sin ankomst, så kan du regne ud, hvordan og hvorledes. Hvornår har du SET hende bunste og blive bedækket?


  • #19   29. mar 2014 Jeg så hende i brunst sidste gang i April 2013. Og der så jeg ligeledes sidste gang en fuldendt bedækning. smiley

Kommentér på:
Er det en alien?

Annonce