{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.205 visninger | Oprettet:

Skal, Skal ikke ? køb af tidligere pony {{forumTopicSubject}}

Tænke tænke tænke..
Nu må i lige komme med jeres mening for jeg er helt derude hvor jeg ikke ved hvad jeg skal gøre..

Jeg har fået tilbudet om at få min gamle savnede pony chili hjem igen..

Chili købte jeg på et marked, hvor han lignede pis og ikke rigtig havde prøvet andet end stå på en mark, her var han ca. 2år (vides ikke præcist)..
Jeg brugte et år i den ene kamp efter den anden, han sparkede ud efter alle andre end mig, sparkede ved hovløftning, kunne ikke trækkes med og var virkelig strid..
Men et år efter kunne han trækkes rimeligt med ihvertfald var vi uden for folden og han kunne næsten løfte hovene og var faktisk blevet en ganske sød dreng som børnene kunne være i nærheden af..

Jeg valgte dog at sælge ham da jeg virkelig var træt oven i bolten for der var jo stadig lang vej endnu og havde et år bag mig med kamp..

Solgte ham så til et sted på fyn, og droppede alt kontakt, men ca. et halvt år efter var der nogen fra jylland der havde set min profil med chili herinde og det viste sig så at de havde købt ham..

Jeg blev lovet guld og grønne skove, hvis han skulle sælges hvilket han aldrig skulle blev jeg kontaktet osv osv osv..

Endnu et års tid efter var der en kvinde fra bornholm der ringede til vores hjemme telefon, det var så chilis nye ejer, hun ville bar rigtig gerne høre om hans fortid..

Herfra har jeg så fuldt ham, og før fået tilbudt at købe ham men pga. det ville løbe op i mellem 6-8000kr (pga. bla transport og salgspris) plus udstyr måtte jeg sige nej.. de beholdte ham så.. men igår fik jeg endnu en gang tilbudet, denne gang skal jeg KUN betale transporten på mellem 2-2500kr og for alt udstyr med..

Han er blevet en super børnepony, ca. 120cm og en fantastisk dreng..

Nu står jeg jo så og ved ikke om jeg skal tage ham hjem..

Jeg savner ham super meget, han ville være perfekt til alle mine niecer og nevøer (har min. 3som rider og kan passe ham nogen år endnu), vil være super til triks og leg fra jorden

Mit problem er bar at jeg har 2 rideheste i forvejen..
Og jeg drømmer om at flytte hjemmefra næste år, så det vil sige at chancen for at han skulle lånes ud fra næste år er ret stor, da jeg godt nok har råd til dem alle 3 indtil jeg flytter, men derfra med mindre jeg finder en kæreste eller finder et lille sted med egne bokse til som jeg kan lege, så vil jeg ikke have råd til 2rideheste, 1 pony og lejlighed..

Så står sådan lidt skal skal ikke, jeg kan se både plusser og minusser, og pengene er ihvertfald intet problem det næste års tid, men derfra ved jeg intet..

Savner ham bar så meget og kan næsten ikke bære at han skal have ny ejer og jeg så mister kontakten med ham smiley

Håber nogen vil komme med deres mening, men vær sød at holde det i en pæn tone


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal, Skal ikke ? køb af tidligere pony
  • #1   1. apr 2014 Jeg ville måske undersøge muligheden for at en veninde, eller måske kusiner/nevøers forældre kunne købe ham, så du ikke stod med udgifterne nu hvor du skal hjemmefra, men stadig ved hvor han er og atid kan besøge ham, måske passe ham i ferier og lignende? smiley

  • #2   1. apr 2014 Jeg syntes du skal gøre det, nu når du savner ham, og penge ikke er et problem. Det havde været helt anderledes hvis du ikke havde råd til ham! som du siger kan du jo bare hygge om ham smiley

  • #3   1. apr 2014 Køb ham hjem, for det lyder til at han er en pony der bliver en kaste bold resten af hans liv, så kan du sørge for han får en sød pige der kan låne ham men du kan altid hente ham hvis der er noget det vil give mig ro i sindet hvis det var mig smiley

  • #4   1. apr 2014 Louise H
    Er den tanke med at en anden ejer han at jeg ikke kan lide.. men udlån er skam en mulighed som skrevet, så jeg kun vil komme til at stå for en evt. forsikring..

    SKRK
    Ja pengene er ikke et problem det næste års tid, men derfra ved jeg bar ikke om jeg har råd til alle hestene så derfor ville det kræve at jeg lånte ham ud medmindre jeg jo enten finder en kæreste jeg kan bo med eller et lille landsted med plads til alle 3


  • #5   1. apr 2014 Det er denne lille dejlige sag der er snak om, billedet blev taget sidste uge..

    Bethina A
    Men er det fair over for ham at have ham hjemme et år, smide ham i udlån 1-2år, hjem igen måske i udlån igen osv osv osv (børn bliver jo hurtigt for store til ham).. er lidt det jeg tænker på..
    For ja ville elske bar at kunne tage ham hjem hvis han ikke blev behandlet ordenligt eller andet..


    profilbillede
  • #6   1. apr 2014 Det kan da også tænkes du kan finde en helpart til ham som evt. har ham som helt sin egen og betaler opstaldningen eller lignende, så har du ham stadig derhjemme og så skal han ikke flyttes så meget rundt smiley
    Men synes klart du skal købe ham hjem! Men kan godt forstå det er svært at finde ud af, hvad der er bedst, nu når du skal flytte osv.


  • #7   1. apr 2014 Katrine Nielsen
    Ja ville nok ikke lige blive her jeg bor da jeg bor på landet, men har os overvejet det med helpart..

    Ja det er super svært, for tænker jo os på ham hvad der er det bedste for ham, for ligegyldigt hvad om jeg køber ham eller ej vil han nok blive kastet rundt, men tilgengæld ved mig vil der være den mulighed at tage ham hjem når jeg engang selv for børn og så kan de jo bruge ham i mange mange år jo..


  • #8   1. apr 2014 jeg ville tage ham hjem.. Gjorde det samme med Blue der kom bare en ekstra pony med nemlig Zorro smiley

  • #10   11. maj 2014 Kunne være jeg skulle opdatere..

    Nå jeg endte med at tænke på hesten fremfor mig selv..

    Så jeg valgte at takke nej tak, men spurgte om hun ikke ville høre nye ejer om, om jeg måtte følge ham videre..
    Synes det var synd at tage ham hjem for max at have ham 1år, og så skulle han enten sælges, udlånes eller aflives for jeg vidste jeg ikke havde råd til at have ham når jeg ønskede at flytte..
    Udover det, har jeg i forvejen knap nok tid til de 2 drenge jeg har pga. arbejde/uddannelse så synes det var synd han bar skulle gå hjemme som fold bums..

    Der var mange ting der gjorde jeg sagde nej, selvom jeg savner ham og elsker den lille trold, blev jeg nød til at tænke på ham og ikke mine følelser..
    Udover det har jeg sidst i april fået konstateret lav blodprocent som gør mig enormt træt og kan ikke ret meget så ja selvom jeg sagde nej inden det blev opdaget kan jeg nu se i bakspejlet det var godt jeg sagde nej..

    Nå men Chili er blevet solgt, han bor stadig på Bornholm i nærheden af gamle ejer, og jeg har fået lov til at følge chili over facebook hvor de sætter billeder ind smiley

    Så jeg har ikke mistet min lille baby selvom jeg sagde nej tak


Kommentér på:
Skal, Skal ikke ? køb af tidligere pony

Annonce