17. apr 2010 Følger: 23 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 58 Svar: 271
Stor sten i min hestens hov {{forumTopicSubject}}
Hej min hest har haft en stor sten i hoven jeg ikke har opdaget
Han haltede ret længe og havde dyrelæge 2 gange og han fandt ingen ting tilsidst bestemte jeg mig for at han skulle ha ordnet sine hove og så kunne jeg snakke med smeden om hans halten vi snakker så lidt om det og det ender med han finder en sten i hoven/ spidsen af strålen det hjalp og jeg havde dyrelæge for at se om det nu også var derfor han haltede og vi blev enige om det nok var det og hvis det ikke var ovre inden for 2 uger så skulle han ha rønteenfotograferet sin hov men han blev ret hurtig pæn gående igen (efter et par dage) så jeg ca. 4-5 uger senere halter han stadig ikke men hullet i hoven er blevet noget bredere det er stadig dyb hvad kan jeg gøre for at få set til at gele hurtigere det er jo stadig også lidt øm
Jeg har været ude for at kone nogle gode boots og han får det vasket i lunken sæbevand
Hvad mere kan jeg gøre? Og er det normalt det bliver bredere eller er det fordi det heler inde fra?
Nogle der Har et gæt på hvor lang tid det tager inden det er helet
apr 2010
Følger: 23 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 58 Svar: 271
apr 2010
jan 2006
Følgere: 162 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.506
Sådan har jeg gjort med de hovbylder som Rony har haft, og det holder virkelig al skidt og snavs væk og bliver siddende på.
apr 2010
okt 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 45
sep 2019
Følger: 13 Følgere: 1 Svar: 1
aug 2017
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 6 Svar: 464
Har den en sten i hoven, er det smeden du skal tage fat i.
En stor del af selve hoven heler ikke, den er død, men er det den bløde del, er antibakterielt godt, men smed smed smed
Stor sten i min hestens hov