{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

mærkevare, pris, kvalitet (debat) {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg sad lige og pudsede min sadel idag, da jeg kom til at tænke på hvor go den egentlig er... Jeg har haft den siden 1998, og har ALDRIG haft problemer med den... det er faktisk den bedste sadel jeg nogen sinde har haft. Og det på trods af at den er købt i, Harald Nyborg til en sølle pris af 500 kr, og nej jeg ha ikke skrevet forkert, 500 kr!! (Det her er ingen reklame, for det første så sælger de slet ikke den model mere, for det andet kan man ikke købe så billige sadler der mere.... bare lige så alle ved det) Nå men den her sadel har så heller ikke noget navn.... den hedder absolut ingenting. Og den her sadel har så aldrig fejlet noget og er bare KANON!!
Så har jeg så en anden sadel, en MEGET dyr en af slagsen, af et tysk mærke (kan ik lige huske hvad den hedder) og den er så set arveste gang LORT!! Og det på trods af at den egentlig burde og skulle være bedre end den billige sadel jeg har.... =/ ganske besynderligt! Den har både været skæv, revnet foran osv. (er lavet nu selvf.)
Min konklusion er så; Jeg ville hellere ha 2 af den til 500 end 2 af den dyre.... Så min erfaring siger mig altså, at de dyre sadler ikke nødvendigvis er de bedste, og heller ikke dem med "et navn".

Hvad er jeres mening og erfaring?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mærkevare, pris, kvalitet (debat)
  • #2   16. jan 2007 Mine erfaringer er lidt omvendt af dine.
    Den første sadel jeg havde til Sunrise var en billig no-name sadel til 1000 kr, det var virkelig noget lort !
    Så fik jeg en kieffer LEch, koster omkring 9.000 kr af ny. Den var jeg rigtig glad for. Kunne desværre ikke ligge på Filippa, så måtte jeg jo ud og invistere i en ny. Nu har jeg en Stübben Juventus til hende og er virkelig glad for den sadel. Den er rigtig rigtig god ! smiley smiley

• #3   16. jan 2007 Min er også en billig en uden navn, men den er super ;D

• #5   16. jan 2007 - vildt d:

da jeg skulle finde saddel til favorit var det MEGET svært at finde en som passede ham rigtigt. vi har haft 3 forskellige sadler faktisk? smiley men nu har jeg fået en Stubben Jupiter (: og den ligger så fint på ham smiley

• #6   16. jan 2007 Jeg har det bedst med mærkevarer. Jeg har selv en passir Grand Gilbert som koster rigtig rigtig mange penge som ny (vi købte min brugt dog kun et lille år) og den er jeg rigtig glad for ;D Den sadel jeg startede med (min Passir er 17") er en kombi 16" som vi fandt i Den Blå Avis. Den købte vi også brugt. Den var dog brugt en hel del og derfor kostede den ikke så mneget (kan ikke lige huske hvad men ikke over 3000,- Det er en Stübben. Nu bruger lillesøster den sadel til hendes 3'er pony ved navn Asterix og den skal gerne holde 5 år mere da hun så er færdig med at ride 3'er pony...
    Andre ting har jeg det bedst emd at købe mærkevarer fordi at jeg evd at det bare er i orden med kvaliteten. Jeg har det sådan at man hellere må købe noget ordentlig og være sikker på at det er ordentlig kvalitet så det ikke går i stykker med det samme. Jeg ved ikke om det bare er mig?? Men sådan har jeg det..

• #7   16. jan 2007 Mine sadler (har 4) er alle forskellige modeller af Wintecs sadler.. og er bare sygt vild med dem ..
    Synes ikke de er specielt dyre men det er jo heller ikke lædder

• #8   16. jan 2007 Jeg har også en No Name, som jeg er meget glad for, dog skal den snart have nye gjordstropper smiley

Men jeg går ikke efter mærkerne, jeg går efter hvad der er bedst for mig og min hest, uanset pris smiley

• #9   16. jan 2007 Mener bare at købe noget ordenlig kvalitet, og
    ikke bare noget sølle jeg ikkeved hvad og har været.
    Så jeg er sikker på det er godt har selv:

Stübben rex spring sadel i brun bare super god
    &&´ En Diamond et eller andet jeg for det meste bruger til dressur også en pisse lækker sadel .

• #10   16. jan 2007 Går mest efter kvalitet. Men nogle gange hænger kvalitet sammen med prisen. Jeg har Kieffer Lech Prof dressursadel til min hest. Helt tillfældigt faldt jeg over den i rideudstyrsbutikken, havde været brugt i 3 mdr, var mega god og lå rigtig godt på hesten! :O)

• #11   16. jan 2007 Jeg syntes det er så irreterene at købe noget også holder det ikke engang ordentligt! Så vil jeg hellere ofre flere penge på noget godt der er holdbart.

• #12   16. jan 2007 Har lii købt en ny JC sadel i aften ,
    den ligger perfekt , og er mega dejlig at ride i !;D: Godt køb ,
    till 5.500 kr,

• #13   16. jan 2007 Skønt =D

• #14   16. jan 2007 Stübben Siegfried smiley Den er super!
    Og Kentaur sadler også helt i top :b
    Leder selv efter en Athen :b
    Min Dressur sadel jeg har nu er vist også en Noname men men er fin nok :b Men ikke det bedste :b

• #15   16. jan 2007 Jeg går efter kvalitet, ikke mærke, hvad det angår i sadler i hvert fald!!!! Jeg har dog selv to DYRE sadler, en Bates Isabell Werth CAIR (dressur) og en Stübben Siegfried MF Special (spring)...
    Dem er jo utrolig glad for, men de har satme ogå kostet!
    Dressur sadlen (med remme, helt ny) 14.000
    Springsadlen (med remme, brugt) 6.000 ca... For ny: ca. 10.000..

• #16   17. jan 2007 Når det kommer til sadler holder jeg mig mest til kendte mærker, da det tilfældigvis er dem jeg har siddet bedst i indtil videre. Men hvis jeg fandt en no-name som jeg sad bedre i end en mærkesadel, så ville jeg vælge no-name sadlen. Jeg kan bedst lide at have meget støtte i mine sadler, og det synes jeg de kendte mærker har mest af, og det er nok derfor jeg hælder til dette.
    Når det kommer til resten af udstyret, så synes jeg ikke der rigtig er forskel på kvaliteten. Jeg er feks ret skuffet over kvaliteten på Kieffer's trenser. Til den pris synes jeg man forventer noget lignende engelsk læder (blødt og dejligt). Men til gengæld har de så mange pæne designs at jeg alligevel gerne vil give over 1000 kr pr trense smiley
    Når det kommer til underlag, så er jeg mest glad for dem fra Scan Horse, Showmaster eller Hansbo Sport (tror jeg det hedder, jeg er ikke sikker).

• #18   17. jan 2007 Jeg har haft min Caprilli Grand Prix dressursadel i snartt 10 år, har heller aldrig haft problemer med den. Min Kieffer Ludger Beerbaum Competition II har jeg heller aldrig haft problemer med, og den har jeg haft i en 5 års tid vil jeg gætte på. Jeg foretrækker nu stadig at smide de 10-12k på bordet, men jeg er så også et rigtig mærkedyr, hvad rideudstyr angår hehe

Kommentér på:
mærkevare, pris, kvalitet (debat)

Annonce