{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.293 visninger | Oprettet:

Forsikring/handelsesundersøgelse på hest til 20-25.000 {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg står i den situation, at jeg skal til og anskaffe hest.

Jeg har kig på lidt forskellige i alderen 5-12 år og fra 1.55-1.68 cm. Hesten skal bruges til skovture, dressur (ca, LA niveau) og stævner. Jeg er dog lidt i tvivl ang. forsikringer og handelses-/røntgenundersøgelse.

Som skrevet i overskriften, så er det en "billig" hest til 20.000-25.000 kr. Nogen mener, at det er "spild" af penge, at ofre penge på de forskellige forsikringer (liv-, uanvendelighed- og sygeforsikring) samtidig mener nogen også, at det er "spild" af penge og bruge på handelses-/røntgenundersøgelse og bøjprøve, når det er en billig hest - mens andre aldrig kunne drømme om ikke, at foretage disse undersøgelser og forsikre hesten for divs. ting.

Hvad ville du personligt gøre, hvis du købte en hest i dette prisleje?
Hvilke forsikring ville du tage til sådan en hest?

På forhånd tak for hjælpen - god weekend smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring/handelsesundersøgelse på hest til 20-25.000
  • #1   25. apr 2014 Det er altid en god idé med forsikring og handelsundersøgelse! I hvert fald efter min mening... smiley

• #3   25. apr 2014 Om hesten så koster 10000 så ville jeg altid forsikre og på handelsundersøgelse på den. smiley

• #4   25. apr 2014 Jeg ville få lavet både handelsundersøgelse og røntgen, så ved du hvad du har, og det er jo ikke så dyrt mere .
    Eller jo, det er dyrt, men set i forhold til hvis hesten har en skade og du skal bruge en hulens masse penge på kiropraktor/massør osv. og så i sidste ende alligevel røntgen .

• #5   25. apr 2014 alm klinisk undersøgelse (bøjeprøve) men ikke røntgen - ikke når den ikke er dyrere...

• #6   25. apr 2014 Vent lige lidt...
    En hest til 20-25.000 er... billig? Jamen undskyld alle ikke liiige har 50-60.000 til en hest altså... --'

• #7   25. apr 2014 hvis det er mig du henvender dig til - så har jeg ikke skrevet den var billig - jeg har skrevet jeg ikke ville andet end klinisk undersøgelse dvs. bøjeprøve og alm tjek af tænder osv. men ikke røntgen....det ville jeg hvis jeg skulle have en hest der kostede mere - men så ville jeg også have den forsikret.

• #9   25. apr 2014 Jeg synes nu 20 - 25.000 er mange penge for en hest, men nu gav jeg heller ikke så meget for min, da han har spat, men han fungere helt fint. Jeg fik handelsundersøgelse på ham, og han er livs forsikret.

Jeg står og overvejer en hoppe til 25.000, hvis det bliver til noget, så skal hun handels undersøges og muligvis i røgten. Når jeg skal lægge så mange penge, skal hun livs -, uanvendelighed - og sygeforsikres.
    Jeg har ikke råd til 2 heste der kan risikere at få kæmpe store dyrlæge regninger.
    Min pony har heldigvis kun haft et sår på benet der krævede akut dyrlæge, men selvfølgelig skulle det være en lørdag smiley

Jeg ville anbefale dig, at få de ting jeg ville gøre med hoppen også. Det er altid godt, at være sikret.
    Ved dog ikke, om du har pengetræer i haven, når du skriver 20 - 25.000 er en billig hest, så du uden problemer vil kunne betale dyrlægeregninger på 50.000 uden at gå under, for så er sygeforsikringen jo ikke så nødvendig.
    Handelsundersøgelse er en god ting, hvad nu hvis den har smerter, eller er syg?

• #11   25. apr 2014 Jeg fortryder ihvertfald at vi ikke fik lavet handelsundersøgelse på min tidl. hest Clarissa, for så havde vi vidst hun havde spat. Hun kostede 26000 og hun skulle have været min fremtidige konkurrence hest, men alle mine drømme blev knust af blot en fejltagelse.
    Så jeg vil klart anbefale at få lavet en handelsundersøgelse, så er du sikker på du ikke køber katten i sækken. Forsikring synes jeg er en smagssag. smiley

• #13   25. apr 2014 Er ret sikker på hun ikke ville kunne gå igennem en bøjeprøve da det sad i hasen og var af slem grad, desværre. smiley

• #14   25. apr 2014 Min pony med spat, gik ikke igennem bøjeprøve, også derfor en billig pris. 26.000 er for meget for en hest med spat.
    Jeg købte min pony med chance 50/50 for at han blev ridehest. Det er dog behandlet og vokset sammen ved tidl. ejer, som også havde fået taget røgten på ham.

• #15   25. apr 2014 Josefine&Merlin, jeg blev snydt med min, derfor prisen smiley

• #16   25. apr 2014 Det er aldrig rart at blive snydt. Derfor altid få lavet en handelsundersøgelse, når man skal give penge for hesten smiley Dyrlægen der lavede handelsundersøgelse på min pony, som også havde behandlet ham for spat, mente 15.000 var alt for dyrt for en hest med spat. Heldigvis lever han i bedste velgående, og trives fint med ridning 6 gange om ugen, bare man skridter godt varm smiley

• #17   25. apr 2014 Nej det er det ikke, derfor køber jeg aldrig mere en hest uden at den mindst er blevet handelsundersøgt, for så har man et nogenlunde billede af hestens sundheds tilstand.
    Heldigvis kan de fleste heste med spat sagtens blive rideheste, men det kunne min desværre ikke. Men jeg fortryder ikke at jeg købte hende, for hun var den bedste hest jeg nogensinde har haft og kendt, det var bare rigtig ærgerligt at vi gav så mange penge for hende når hun reelt kun var slagteprisen værd. smiley

• #18   25. apr 2014 Det var nu til TS...

• #19   25. apr 2014 Min Fjordhest kostede ikke så meget og jeg hade den på prøve så vi hade smeden ude for at sige god for hove
    Og dyrlægen ude og lave en alm. handelsundersøgelse på den og hun skrev papire til forsikring med det samme.
    Jeg gik med både livrem og seler, jeg har haft 2 heste som der hade temmelige store fejl så jeg skal ikke nyde noget igen
    Hvad du vælger er op til dig men jeg tør ikke
    VH
    Annette

• #20   25. apr 2014 Og så er der de dyrlæger der laver så høj en bøjprøve at dyret bliver skæv i bagparten/ryggen og u-ridelig, men først efter den er godkendt af dyrlægen, så det er vist lidt svært hvad man skal og ikke skal. smiley

• #21   25. apr 2014 Jeg giver ikke et hak for bøjeprøven, sunde og raske heste kan ende med ikke at gå igennem og heste med skader kan gå igennem..

Og ja jeg har oplevet begge dele..

Bla. min vallak Anton ham fik jeg forsikret sidste år til 20.000kr, og valgte at få lavet en handelsundersøgelse.. han har løse led forbenene, men han gik rent igennem bøjeprøven..

Nå men til dit spørgsmål.. heller røngent end handelsundersøgelse..

og min vallak til samme værdi har jeg livsforsikret og sygeforsikret..

Jeg har det sådan med forsikring, kan man finde ud af at gemme sine penge og lave en god opsparing så ja klart så er det for nogen billigere i sidste ende ikke at have en forsikring..
    Men sådan en som jeg kan ikke finde ud af at gemme på pengene så jeg synes det er rart med en forsikring da jeg så ikke lige pludselig står og skal bruge flere tusinde på en forsikring og når han dør for jeg en sum penge i hånden jeg kan købe ny for hvis jeg ønsker det..

Han blev dog egentlig kun forsikret fordi han skulle udlånes, men nu er jeg egentlig meget glad for det, selvom han aldrig har haft dyrelæge til ham med andet end vaccine

• #22   25. apr 2014 Hvis i kigger Calippo i mit album ved i hvorfor jeg svarer som jeg gør med røntgen, hun stod til salg for 25000 kr. Det kunne lige så let være en hest TS faldt for .

Jeg kunne have forlangt tilbage bytte, men forrige ejer var, så vidt jeg ved ikke klar over problemerne, og hun var enormt ked af det, så fik den bare aflivet . Jeg glemmer aldrig den søde hest .

• #23   25. apr 2014 Jeg vil altid få lavet handelsundersøgelse og forsikring på en ridehest.
    Jeg har en gylden regel der siger, at røntgen er hvis hesten koster over 50.000.
    Jeg har liv- og sygeforsikring hos Tryg. Fravalgte uanvendelighed da jeg synes man tit hører mange problemer med den. Men jeg overvejer om jeg skel tegne den alligevel.
    Var det en meget billig hest (koster max et par tusind) som jeg skulle bruge som hyggehest, ville jeg ikke lave handelsundersøgelse eller forsikring. Husk dog at man skal have ansvar, men det er tit dækket af indboforsikringen.

• #24   25. apr 2014 Har både fået lavet handelsundersøgelse og forsikring på min. Det vil jeg til hver en tid gøre :-).

• #25   25. apr 2014 Forsikring er altid et spørgsmål om priotering... vi ligger 10 tusinde til side om året i stedet for forsikring.. smiley

Jeg ville ikke sende en så billig hest i røngten men jeg vil altid få lavet bøjprøve mv. smiley

• #26   25. apr 2014 En billig hest i indkøb kan hurtig blive rigtig dyr .

• #27   25. apr 2014 Jmin tidligere hest var en 'billig' hest, bl.a. Fordi han var redet meget lidt. Men jeg fik intet lavet, og havde ingen forsikring. I løbet af et par mdr begyndte han at fejle noget. Jeg brugte rigtig mange penge på dyrlæger, røngten og kiropraktor. Altsammen havde en sygeforsikring dækket og havde jeg fået lavet handelsundersøgelse var det nok blevet opdaget.
    Derfor har min nye hest det hele. Det kan simpelthen blive alt for dyrt uden. Og jeg vil ikke stå og ik ha penge til en dyr operation, og blive nødt til at aflive eller sådan.
    Er nu nogenlunde sikret økonomisk hvis uheldet skulle være ude smiley

• #28   25. apr 2014 Pølle som jeg fik fordi hun ik sku avle mere, blev forsikret liv og dyrlæge til knap 30000, mener jeg.
    Hun blev ik handelsundersøgt, fordi jeg til hver en tid ku sende hende tilbage.
    Hun var ik redet, kun avlet.
    Desværre har hun været overvægtig meget af hendes liv, som muligvis har givet hende gigt.

Kræet fik den helt store tur til handelsundersøgelse, fordi hun lavede et stort indgreb på kontoen, så dumt at tjekke om hun ik er i stykker, inden jeg bruger så mange penge.

At man ik for lavet handelsundersøgelse, er jo et game som man må være klar på.
    Hun er forsikret liv og dyrlæge.
    Har man fået det, har man gjort sin undersøgelsespligt.

• #29   26. apr 2014 Tusind tak for svar alle sammen! smiley

Jeg vil dog lige beklage, hvis jeg har trådt nogen over tæerne med, at kalde en hest til 20.000-25.000 for en "billig" hest. For mig er 20.-25.000 ud af min opsparing et stort hug - og nej jeg har absolut ikke et pengetræ i baghaven (kun i mine gode drømme, desværre). Men 20.-25.000 kroner er bare "billigt" for en hest - hvis jeg havde pengene ville jeg da hellere købe en til 50.-60.000 kr.

Ang. jeres svar så er der vist ok enighed om, at I altid ville lave en handelsesundersøgelse - er bare lidt skeptisk da man tit høre, at divs. ting ikke altid bliver fundet såsom spat osv.

Ang. Forsikringer har jeg tit hørt, at den livsforsikting meget sjældent kan blive brugt og komme til udbetaling.
    Udadvendelig-og sygeforsikringen kan jeg godt se en god pointe i, at have - hvis uheldet er ude og ens egen "sikkerhed" mod en kæmpe dyrlæge regning, som man ville have svært ved og finde penge til. Men samtidig er jeg stadig lidt skeptisk - hvad dækker den og hvad dækken den ikke og hvornår. Synes det er en jungle. Og har hørt nogen gå og betale dyre forsikringer og når den så skal bruges, så dækker den selvfølgelig lige præcis dét ...

• #30   26. apr 2014 randi
    en spat hest kan sagtens resikere at gå igennem handelsundersøgelse, kan en hest med mus os osv..

Så vil du være sikker så få lavet røngent..

• #31   26. apr 2014 Hvis hesten viser sig at være den helt rigtige, ville jeg uanset pris få en handelsundersøgelse på den. Kan ikke forestile mig noget værre, end at man skipper handelsundersøgelsen, og kort tid efter finder ud af at der er noget helt galt med hesten, så den enden bliver skadet, ikke kan rides det, der blev forventet eller at den i værste fald skal aflives.

• #32   26. apr 2014 Hippie

Ja det er billigt for en hest, det ahr jo intet at gøre med du ikke har råd til andet, at det gør en hest billig?

TS
    Selv ville jeg først droppe den slags hvis det ikke er en ridehest jeg skal have fat i. Ellers always smiley
    Forresten er en bøjeprøve intet at holde sig i. Min hest gik igennem med et brækket ben.

• #33   26. apr 2014 Jeg har altid haft mine heste dækket for uadvenlighed
    Og i de mange år har samme forsikring taget
    Gigt
    Spat
    Hadeschaker
    Slinger
    Og sidst her en hest som viste sig at have udviklet Epelpesi
    Og forsikring har taget det uden problemer
    Vi har fået penge inden for rimelig tid efter dyrlæge hade skrevet til dem

For mig dur Alm. livs forsikring ikke
    VH
    Annette

• #34   27. apr 2014 Pepsi er forsikret. Liv + uafhængigheds + sygeforsikret. Min far, som er dyrlæge, lavede handelsundersøgelse. Pepsi fik også taget blodprøver, min fik ikke røngten. smiley han kostede 30.000 smiley

• #35   28. maj 2014 røngten er altid lidt et sats da så noget som spat fx kan kun dateres max tre uger tilbage så hesten kan være ren i røngten den ene dag også 4 uger senere ha udvikelet spat, og nogen går igennem bøje prøve men ikke røngten og nogen omvendt ... så synes man skal følge sin mave fornemmelse med hvad man har det bedst med selv..

Kommentér på:
Forsikring/handelsesundersøgelse på hest til 20-25.000

Annonce