{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

Frustreret {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Åhh altså..

Jeg er ved at købe hest, men jeg kan simpelthen bare ikke finde en? Jeg har nu prøvet omkring 9 mulige salgsheste.. Og det er bare som om, at selvom de alle er virkelig fine og søde og dygtige heste, så tør jeg bare ikke købe en? Jeg er virkelig bare skrækslagen for at komme til at købe den forkerte, så jeg lader bare altid være når jeg i er situationen.. Har pengene, har tiden og overskudet.. Men jeg er bare så skeptisk.. Og det irriterer mig, at dem der sælger heste, som jeg har været ude ved, kun lader mig prøve deres heste 1-2 gange, og så skal jeg have bestemt mig.. Det kan jeg jo ikke bare? Hvordan skal jeg kunne bedømme et levede væsen som bliver min kommende bedste ven og marker i flere år, på 1 gang jeg har set ham/hende? smiley

jeg føler bare at sælgerne presser mig, og er alt for sælgeragtige.. Hvordan skal jeg kunne bedømme hesten helt selv.. Ingen jeg kender rigtig kan hjælpe mig udover sælgeren. Og altså det går jo ikke, for de kan jo stå og sige herfra til jul, at deres heste er gode, men de vil jo gerne sælge den, så det er jo ikke altid til at stole på..

Åååh altså.. Det burde jo være en mega god ting at skulle have hest.. Men det har næsten bragt mere frustration end glæde.. Nogen der kan hjælpe eller har været i samme situation? Jeg føler ikke bare at jeg kan finde den rette og hvis jeg gør, så tør jeg ikke købe den? Hvad kan man gøre? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frustreret
  • #1   17. maj 2014 Altså... da jeg var ude at kigge på hest slog det bare 'klik' med den første. Så hende valgte jeg :O) og hun var endda ikke tilredet. Men jeg kunne bare mærke, at det var den rigtige :O)

  • #5   17. maj 2014 Det er de forkerte du leder hos så. Når jeg sælger hest skal køber da have tid til at bestemme sig, og også komme flere gange. Til gengæld er der ikke noget hos mig der hedder på prøve. Som Ditte skriver men ved når det er rigtigt, og jeg er ikke bleg for at sige om I passer sammen, idet jeg nødigt vil se mine heste som kastebold. Faktisk er det hesten der vælger da jeg kender mine heste godt nok til at se om de vil køber eller ej.
    Jeg tror bare ikke du har mødt den rigtige endnu, så ud og se nogle flere. smiley


  • #6   17. maj 2014 Syntes da godt du kan forvente at få lov at prøve flere gange, mod at du ikke kan forvente at de holder hesten tilbage hvis der pludseligt dukker en op og vil have den med i første hug:-)
    Det er da det mest skånsomme for dyret, det risikerer jo ikke i samme grad at skulle hurtigt videre hvis ikke kemien er der..
    Så stil du bare krav.. Det er god stil;-)


  • #7   17. maj 2014 Jeg brugte 1 år på at lede efter hest og jeg prøvede omkring 40 heste. Endelig en dag var drømmehesten der og jeg var ikke i tvivl. Så er du det mindste i tvivl, så er det ikke hesten. Nogen sælgere har meget travlt med at få solgt, dem ønsker jeg ikke at handle hos. Hvorfor har de så travlt, hvad skjuler de??? Hvis de ikke har tid til, at jeg prøver hesten minimum to gange, så leder jeg videre.
    Den hest jeg endte med at købe prøvede jeg dog kun 1 gang, da andre var interesseret, men kunne bare mærke på hesten, at det turde jeg godt.


  • #8   17. maj 2014 da jeg skulle købe ny hest efter min hingst var aflivet, var jeg over og se flere heste samme sted. endelig viste jeg godt hvilken jeg skulle have, men som sælger sagde det skulle jo gerne være den rigtige. Men sjovt nok var det også hende jeg klikkede sammen med med det samme
    År efter var jeg der over igen. Denne gang ville jeg så se på en ridehest. De havde to damer til salg.Men da jeg gik og snakkede med hestene, ja så kom der en vallak hen til mig snusede til min hånd, lagde sit græs og gik. Det gjorde han to gange, og så var jeg bare solgt, så han flyttede med hjem. Han var så kun 2 år, og da slet ikke tilredet, men han var bare den rigtige

    Prøv at se dine krav igennem. prøv så at se på nogle heste som på en eller anden måde ikke passer på dine krav. Bare for at se hvad der ellers er på markedet.


  • #9   17. maj 2014 Mange tak for alle svarene! Jeg har opstillet en liste med krav, og ved hvad jeg søger, og jeg har da også fundet heste med stort alle kravene, men var bare i tvivl om vi passede sammen.. Jeg har bare fundet en masse søde og gode og perfekte heste rent kravsmæssigt, men jeg har bare ikke turdet gøre mere ved det? Er så bange for at købe en forkert hest, som jeg bare ikke passer med, eller som jeg ikke ride ordentlig osv.. Det er helt vildt.. Og jeg føler virkelig at jeg er en person som har brug for tænke sig meget om. Har aldrig prøvet at være helt sikker på noget før når jeg har taget en beslutning.. Har altid været lidt i tvivl når det gjaldt beslutninger.. Og jeg tror måske at det er det samme med hestene. Og så er det også min første hest nogensinde så jeg er endnu mere skeptisk.. Åha.. Det er bare så svært, men altså jeg gider selvfølgelig ikke op, leder da videre, men har bare lidt mistet gejsten..

  • #10   17. maj 2014 Tja det er jo svært. Det lykkedes i hvert tilfæde ikke for mig... Jeg havde nemlig aldrig det berømte kærlighed ved første blik. Forstå mig ret, jeg elsker min pony, men hun er ikke den rigtige for mig.
    Jeg tror du skal blive ved. 9 heste er ikke mange og du fortryder sikkert, hvis du bare køber den første den bedste. smiley


  • #11   17. maj 2014 Ja det siger alle, men jeg fortryder faktisk virkelig meget at jeg ikke købte en hest som er solgt nu.. Så den vej kan det jo også gå smiley Men det er rigtigt som udgangspunkt så er det bedre at vente, end at være for hurtig. smiley

  • #12   17. maj 2014 må man spørger hvad du leder efter ?

  • #13   17. maj 2014 Tror når du finde Hesten - så er du ikke i tvivl smiley

  • #17   17. maj 2014 Ja altså jeg skal her efter sommerferien gå på Dansk Islandsheste College, så jeg søger mig en hest jeg kan tage med mig. Den skal være 4-gænger, have nemt ved tølten og have en god stor trav og god 3-taktet galop. Og have et godt sind, ca middel vilje, ikke nervøs anlagt, trafiksikker, uden eksem, let under hjælperne mindst 6 år.. Sådan noget, en rimlig færdig hest, men der må stadig gerne være noget at arbejde med i dressuren og sådan noget.. Men den SKAL være gangsat. Har disse krav da jeg jo skal bruge til et uddannelsesforløb, så den skal helst kunne lære mig noget også. Men altså, nu skal folk jo ikke tro at det er en annonce, for det var jo ikke meningen smiley Men nu du spørger. Cecilie: Hvor står hun henne? smiley Måske når jeg finder hesten er jeg ikke tvivl.. Men har bare aldrig fundet sådan en hest før? Og har altså redet en del.. :S

  • #19   17. maj 2014 Kender følelsen... vær glad for at du ikke bor på Bornholm, for så er det virkelig svært...

  • #20   17. maj 2014 Anja han lyder fin, ved du hvor han står? Åååhh ja det kunne jeg godt forstille mig.. Men har da set et par finde på Bornholm faktisk smiley Leder du stadig?

  • #21   17. maj 2014 Ja det gør jeg, på livet løs. Har efterhånden kigget på alt som er på øen, og det er jo ikke bare sådan lige at tage til sjælland og kigge hest smiley

  • #22   17. maj 2014 Åhhh Hvor træls.. Jeg kan evt linke nogle opslag og stutterier fra Bornholm som jeg har set? smiley Men det kunne jeg virkelig godt forestille mig var svært.. Og jeg tænker bare at det er træls at bo på Sjælland, når alle hestene er i Jylland.. smiley

  • #23   18. maj 2014 nææ desværre. De eneste islændere jeg faktisk kender er et avls sted lige her i nærheden, Hårslev højgård.
    men sad bare lige og kede mig lige, så jeg søgte lidt på ismuler, og fandt lide den fine dreng.

    men ellers så prøv at kig på stutterier, gerne hvor de har nogle stykker til salg. Snak med ejeren først, og så tager du på besøg, uden at du skal tage nogen beslutning. Måske den rette hest er der første gang,
    det er nemlig faktisk lettere hvis du har flere på et sted, at finde den rette. Det syntes jeg.
    for første gang jeg købte hest, viste jeg godt hvilken jeg skulle have. Ja han var dejlig, men alligevel var klikket det bare ikke rigtigt. Men det har det været anden gang og den sidste. Og de to gange har der være flere et sted, hvor man endelig bare skulle gå ud på folden og snakke med dme. Ikke andet. Måske kommer den grimmeste hen og er bare lige den rette.

    nå ja jeg bor så på fyns land, og alle de 3 gange jeg har købt hest, har været i Slangerup på nordsjælland og de sidste to gange i MunkeBjergby ved Sorø. Kunne simpelhen ikke finde en oldenborg på fyn.


  • #26   18. maj 2014 TS:
    Det må du da meget gerne smiley


Kommentér på:
Frustreret

Annonce