{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Ryttermærke over 18 år? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen:-).
Ville bare lige høre om der er nogle herinde der kan svare mig på at når man er over 18 skal man så have sine ryttermærker? Altså 3,4 og klar - part - start.
Eller er det kun hvis man er under 18 og skal starte større stævner?
Håber nogle kan hjælpe mig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ryttermærke over 18 år?
  • #1   5. jun 2014 Hvis man ikke har de gamle ridemærker og ikke har haft licens før skal man, elendige regler. smiley

• #2   5. jun 2014 Dem skal du også tage, når du er over 18 og skal til c-stævner

• #3   5. jun 2014 Mette b - Elendige regler? Voksne kan være lige så u-erfarende som børn og børn kan være lige så erfarende som voksne! Syntes sku det i orden så ser man ikke nogle behandle deres dyr med en stor uvished om det er de gør forkert! Og hvis man mener man selv har nok erfaring kan man tage selv studie til cirka 400 kr. per mærke og tror alle mennesker kan rumme dette, hvis de har råd til og køre rundt til stævner! smiley

• #4   5. jun 2014 Ja jeg må indrømme jeg syntes det er spild af folks tid. Har undervist i både ride og ryttermærker i mange år, og syntes der er er rigtig godt tilbud til dem som ønsker basal viden i hestehold. Men jeg er også overbevist om at voksne mennesker der er klar til at ride distriktsstævner og derover allerede kender til den viden man kan tilkende sig i mærke 3 og 4.

• #5   5. jun 2014 Okay tak for svar:-) ville self tage min ryttermærker, men syntes bare det svært når det er så dyrt eller det jo ikke meget dyrt, men når man ingen penge tjener smiley

• #6   5. jun 2014 Mette b - Ja det er på en måde spild af tid, men når det gælder en gælder det alle. Og de penge man bruge til meget andet! smiley

• #7   5. jun 2014 Netop derfor burde det ikke været et krav men et tilbud. smiley

• #8   5. jun 2014 Jeg mener da os at det måske er nødvendigt for nogle med de ryttermærker, men jeg føler ikke selv jeg har brug for det, da jeg har mange års effaring med heste men ja... Nu er det jo et krav så må heller gøre det smiley

• #9   5. jun 2014 Præcis. smiley

• #10   5. jun 2014 Netop! Af og til er det bare irriterende men på en måde er det et godt krav så alle er ordentligt stillet på stævnepladserne! Men man kunne også bare forlange at folk kom til klar, parat, start og hvis de kom igennem her er ryttermærkerne jo ikke nødvendigt! smiley

• #11   5. jun 2014 Der er mange muligheder der ville være bedre, et kursus i hvad korrekt ridning er og hvad dommerne lægger vægt på i deres bedømmelse, samt hvordan der gives point ville jeg deltage i. smiley

• #12   5. jun 2014 Det ville være langt bedre! Det skal nok blive ændret engang igen, alt bliver jo ændret. Så det kan være der i fremtiden kommer noget mere praktisk. smiley

• #13   5. jun 2014 Det kan man da kun håbe. smiley

• #14   5. jun 2014 Ryttermærkerne er også lavet til børn.! Og lidt en hån mod voksne som gerne vil tage dem.
    Jeg tog ikke ryttermærker som barn af den grund at jeg ikke red stævner, og mine forældre ville ikke betale.
    Jeg er så begyndt at ride lidt stævner for nyligt og ville gerne have mulighed for at deltage i distrikt også, så meldte mig til ryttermærke undervisning i min lokale klub.
    Jeg var vel godt 20 år ældre end den ældste af børnene.! Selv underviseren spurgte mig på et tidspunkt om, hvilket barn der var mit.! Bøgerne er skrevet til børn og der står endda i forordet noget om at nu er dit barn nået så langt. Undervisningen var også centreret om børn så jeg droppede det efter et par gange. Det var pinligt, spild af tid og jeg er ikke det store børnemenneske smiley

Kommentér på:
Ryttermærke over 18 år?

Annonce