2.913 visninger
|
Oprettet:
Import af hest fra Tyskland {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg skal til Tyskland næste weekend for at se på hest.
Er der nogen, der har prøvet at importere? Ved at man skal registreres som importør. Hvad med sådan noget som forsikring? Det bliver jo en tysk dyrlæge, der skal lave handelsundersøgelse og røntgen.
jun 2006
Følger: 106 Følgere: 101 Heste: 4 Emner: 41 Svar: 331
Skal du selv ned og hente eller får du hesten transporteret af et firma? Der er en del ting man skal have styr på, men for mig gik det meget smertefrit, og jeg vil meget gerne hjælpe, så du forhåbentlig også får en god oplevelse med det
jun 2006
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 3 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 152
Tænker lidt, at når jeg finder hesten og den går gennem tjek, vil vi også få lavet sundhestattest osv osv, således vi har 48 timer til at hente den og få forsikringen på plads.
Vi vil selv hente den, da vi kun kigger i Nordtyskland, så det er ikke så langt.
Synes at kunne læse, at man også skal henvende sig i tolden, når man kommer til grænsen. Er der nogen, der ved det? Ellers må jeg lige ringe til fødevarestyrelsen.
Jeg har ansøgt om at blive importør.
Er der andet, som jeg mangler?
For at gøre det hele lidt sværere for mig selv, er det højest sandsynligt en PRE, jeg køber, så der bliver også en farlig masse papirarbejde der, men mon ikke at det er besværet værd
Skal ned for at kigge på en masse skønheder i weekenden. Glæder mig
jun 2007
jun 2006
Jeg gjorde det at jeg fik min forsikret så snart jeg havde tjekket at den var ok i røntgen og handelsundersøgelse, og jeg havde betalt for ham (den del kan man selvfølgelig vente med hvis man vil). Du har jo 14 dages fortrydelsesret på forsikringen såfremt hesten bliver godkendt og du får policen sendt. Så er du sikker på at hesten er forsikret under transporten.
jun 2006
jun 2007
okt 2007
Følger: 80 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 253
Import af hest fra Tyskland