{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import af hest fra Tyskland
  • #1   29. jun 2014 Jeps, jeg fik min hest hjem for 3 uger siden. Du skal oprettes som importør, det kan du lige så godt få gjort med det samme, da det er gratis, men kan tage op til 10 dage. Derudover vil jeg anbefale dig at få hesten forsikret før den transporteres nogen steder, og inden du får lavet handelsundersøgelsen med røntgen skal du klargøre over for den tyske dyrlæge PRÆCIS hvilke billeder du skal bruge (dem forsikringen kræver og din dyrlæge anbefaler), da der kan være stor forskel på, hvilke billeder der bliver taget. Du bør for din egen skyld bede om en international version af den kliniske undersøgelse/røngtenundersøgelsen, så bliver der heller ingen problemer ift. at forsikringen eller din dyrlæge ikke kan forstå det skrevne.
    Skal du selv ned og hente eller får du hesten transporteret af et firma? Der er en del ting man skal have styr på, men for mig gik det meget smertefrit, og jeg vil meget gerne hjælpe, så du forhåbentlig også får en god oplevelse med det smiley

• #2   29. jun 2014 Men de fleste danske forsikringer tager tyske undersøgelser (i hvert fald hvis du har en international version)

• #3   30. jun 2014 Jeg har lige tjekket med mit forsikringsselskab. De kræver den internationale dyrlægeerklæring. Vil snakke med min dyrlæge om røntgenbillederne.
    Tænker lidt, at når jeg finder hesten og den går gennem tjek, vil vi også få lavet sundhestattest osv osv, således vi har 48 timer til at hente den og få forsikringen på plads.
    Vi vil selv hente den, da vi kun kigger i Nordtyskland, så det er ikke så langt.
    Synes at kunne læse, at man også skal henvende sig i tolden, når man kommer til grænsen. Er der nogen, der ved det? Ellers må jeg lige ringe til fødevarestyrelsen.

Jeg har ansøgt om at blive importør.
    Er der andet, som jeg mangler?
    For at gøre det hele lidt sværere for mig selv, er det højest sandsynligt en PRE, jeg køber, så der bliver også en farlig masse papirarbejde der, men mon ikke at det er besværet værd smiley
    Skal ned for at kigge på en masse skønheder i weekenden. Glæder mig smiley

• #4   30. jun 2014 Forresten Drømmen, Håbet - Og Virkeligheden. Tusind tak fordi du vil hjælpe lidt (meget). Det er lidt en jungle...

• #5   1. jul 2014 Jeg hentede også selv, vi henvendte os ingen steder smiley vi tog dog færgen, da jeg bor på Sjælland. Godkendelsen af kredsdyrlægen inden de 48 timer til transport er udover en almindelig sundhedsundersøgelse. Dvs du får lavet sundheds-/klinisk undersøgelse på hesten inden, så du kan tjekke at alt er i orden. Når det er på plads får man kredsdyrlægen ud, som skal tjekke køretøj samt at hesten er i orden til at blive transporteret - dvs du skal selv være til stede med transportmidlet under besøget.
    Jeg gjorde det at jeg fik min forsikret så snart jeg havde tjekket at den var ok i røntgen og handelsundersøgelse, og jeg havde betalt for ham (den del kan man selvfølgelig vente med hvis man vil). Du har jo 14 dages fortrydelsesret på forsikringen såfremt hesten bliver godkendt og du får policen sendt. Så er du sikker på at hesten er forsikret under transporten.

• #6   1. jul 2014 Det var skam så lidt, det var virkelig også svært for mig, så det vil jeg hellere end gerne smiley

• #7   2. jul 2014 Perfekt smiley Så tror jeg, at jeg har styr på det smiley Så mangler jeg bare at finde drømmehesten smiley Skal derned i weekenden.

• #8   3. apr 2019 Fandt du drømmehesten? Fik du den hjem fra Tyskland? smiley

Kommentér på:
Import af hest fra Tyskland

Annonce