chaps - erfaringer søges {{forumTopicSubject}}
halløj..
Sidder med den overvejelse at bruge chaps i stedet for alm ridebukser og leggins..
er primært hygge dressur og tur rytter..
men min tanke er bare. er det for belastende at have på i den alm klassiske dressur ridning... på tur betyder det jo ikke alverden om det er det ene eller det andet.
har pt en kombi sadel, men den skal byttes ud med en dressur..
tænker chaps i læder, evt ruskind.. men læder ligger først på listen..
men erfaringer søges, vrider de når man rider i alm sadel, folder de, hvor stramme skal de være, kan de sidde lidt løst fra knæet og ned..??
altså tænker ikke lige store kasse chaps, showchaps, men mere noget der sidder stramt..
håber nogen har lidt erfaringer de vil dele ud af..
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 15 Heste: 4 Svar: 428
Jeg er personligt rigtig glad for mine!! Jeg går nok aldrig tilbage til alm ridestøvler. Jeg har redet med Jodhpurs og chaps i 7 år og jeg har aldrig haft problemer
Chaps: (link fjernet)
Jodhpurs: http://www.horze.dk/jodhpurs/horze-jodhpurs-%C3%B8konomisk/38001.html
(så ved du hvilke jeg taler om
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 10 Svar: 28
synes hverken de gnaver eller vrider, men da jeg red væddeløbsheste, kravlede de lidt op nede ved fødderen, men det er jo også en hel anden stilling man står i end ved alm. dressur
jun 2010
Følger: 13 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 46
Det her er Chaps :
http://www.jo-po.dk/shop/chaps-klassisk-western-649p.html
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 15 Heste: 4 Svar: 428
jun 2010
Følger: 13 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 46
Det er lige netop derfor jeg gerne vil have Chaps.. De er nemme at tage af og på. Man kan bruge de bukser man har på under til at handle i bagefter uden folk som sådan ligger mærke til påklædningen..
Men min tanke var nemlig bare at de kunne skærme lidt for vand og vind, afhængig af hvilket materiale osv..
Men havde tænkt mig selv at lave dem.. Men det er nu en helt anden snak..
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 10 Svar: 28
Mine er af russkind, som lige fik en gang imprægnering spray, så de kan holde vandet nogenlunde ude. Har aldrig oplevet at have våde lår når jeg har redet i dem i regnvejr. De er jo så bare en krig om at tørre ;P
Og alt vind holder de ude
Her de varme sommerdage er jeg så kravlet i støvler i stedet for. mine er simpelthen for varme
chaps - erfaringer søges