Udlån - hvad med dyrelæge regningen? {{forumTopicSubject}}
Hej
Hvad er jeres mening og erfaringer omkring udlån og dyrelæge?
I de fleste undlåns annoncer, står der at låner betaler dyrelæge.
Men det syntes jeg virkelig ikke er rimeligt? Selvfølgelig skal låner betale, hvis denne er skyld i at hesten bliver skadet. Men hvis hesten pludselig bliver syg, eller kommer noget alvorligt til, så er det vel mere rimeligt at ejer betaler? F.eks hvis hesten bliver ramt af noget så alvorligt, at det billigste vil være aflivning. Så er det vel ikke rimeligt at tvinge låner til at betale 20.000 i dyrelæge regninger?
Desuden, så var hesten jo nok blevet syg alligevel, selvom den stadig stod hos ejer.
Hvad mener i?
Blogger
Følger: 940 Følgere: 3055 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.758
Pt har jeg en lille shetter udlånt til en sød pige tæt på mig. Hun skal betale plejen, dvs vaccine, ormekur, tandlæge osv. Og så selvforskyldte dyrelæge regninger.
Andre dyrelæge regninger står jeg for.
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
Men sådan noget udspecificer man på sin kontrakt, så der derved ikke opstår kogen tvivl om hvem der nu skal betale.
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
20.000kr kommer de aldrig til at betale, da min forsikring self. skal gå ind og dække dyrelægeregningerne, der er en selvrisiko på 1090kr ca. og resten bliver dækket med 75-80% (så længe det ikke er vaccine, ormekur og de her dagligdags faste ting)..
Så ja jeg forventer faktisk at låner betaler, for de kommer til at have min hest som deres egen, udover det lige spare 3000kr pr. år, plus de ikke skal betale købesummen, og udstyr skal de heller ikke købe for det følger hesten osv osv osv.. så helt ærligt synes jeg det er ganske fair de betaler.. i den periode de låner den, er hesten deres ansvar, i medgang og i modgang
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
Jeg synes ikke rigtig jeg kan komme på nogen skader/sygdomme, der ikke er låners ansvar. Hesten er jo låners ansvar, så hvis hesten bliver syg eller skadet, i låners varetægt, må det jo også være låners ansvar.
Det eneste skulle være en skade eller sygdom, som hesten har inden den udlånes, og som så først kommer til udtryk under udlånsperioden.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 9 Heste: 12 Emner: 19 Svar: 815
maj 2012
Følger: 11 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 359
Så jeg synes det er retfærdigt, da jeg kun kom af med det årlige dyrlægetjek og ormekur-tjek.
Udlån - hvad med dyrelæge regningen?