Advarsel - allergisk reaktion efter sommerspray {{forumTopicSubject}}
Vil bare lige advare alle jer derude, der gerne vil hjælpe jeres firbenede venner med at undgå de møgirriterende insekter, der er så mange af for tiden.....i aftes inden rideturen ville jeg bruge en sommerspray på min hest - et mærke, jeg ikke tidligere har brugt, men som bruges af mange. Allerede mens jeg sprayer begynder min hest at hoppe rundt og vise tegn på irritation. Og kun få sekunder efter begynder han at få små hævelser/blærer over hele huden de steder, hvor jeg havde sprayet. Jeg måtte straks tage alt udstyr af ham og give ham en grundig vask - hen til vaskepladsen prøvede han flere gange at smide sig i gruset, så ondt gjorde det på ham! Tror I lige, jeg havde dårlig samvittighed?
Vi har brugt andre mærker mange gange, men denne her er åbenbart en tand for skrap til min sarte fuldblodsbasse.
Fra nu af køber jeg KUN naturlige sprays uden giftige kemikalier.
I øvrigt ved jeg ikke, om jeg må skrive navnet på produktet, eller om det er udhængning. Så jeg undlader det og vil blot bede jer om at være forsigtige med alle de kemikalier, der er til hestebasserne derude. Det er skrappe sager, de putter i.
Kan anbefale en aloe vera-spray, som virker fornuftigt (den var jeg desværre løbet tør for i går. )
mar 2012
Følger: 22 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 66
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.254
mar 2012
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 769
Anne og Bugatti - det er den sommerpray, som sælges under mærket NETTEX.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.254
havde en hest som slog helt vildt ud af biotex. Heldigvis var der kun smurt på et lille stykke .(det var dengang det var meget populær og bruge til især muk og sådan)
mar 2012
jul 2005
Følger: 77 Følgere: 74 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.468
og dette er en lærdom du næppe glemmer efter dette, så lidt godt kom der ud af det
mar 2012
Og så lige uden for emnet: I øvrigt sindssygt mange fede terrænbilleder, du har dig - blev lige nysgerrig, da jeg selv elsker at ride terræn.
jul 2005
Følger: 77 Følgere: 74 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.468
Advarsel - allergisk reaktion efter sommerspray