{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.307 visninger | Oprettet:

Advarsel - allergisk reaktion efter sommerspray {{forumTopicSubject}}

Vil bare lige advare alle jer derude, der gerne vil hjælpe jeres firbenede venner med at undgå de møgirriterende insekter, der er så mange af for tiden.....i aftes inden rideturen ville jeg bruge en sommerspray på min hest - et mærke, jeg ikke tidligere har brugt, men som bruges af mange. Allerede mens jeg sprayer begynder min hest at hoppe rundt og vise tegn på irritation. Og kun få sekunder efter begynder han at få små hævelser/blærer over hele huden de steder, hvor jeg havde sprayet. Jeg måtte straks tage alt udstyr af ham og give ham en grundig vask - hen til vaskepladsen prøvede han flere gange at smide sig i gruset, så ondt gjorde det på ham! Tror I lige, jeg havde dårlig samvittighed?
Vi har brugt andre mærker mange gange, men denne her er åbenbart en tand for skrap til min sarte fuldblodsbasse.

Fra nu af køber jeg KUN naturlige sprays uden giftige kemikalier.

I øvrigt ved jeg ikke, om jeg må skrive navnet på produktet, eller om det er udhængning. Så jeg undlader det og vil blot bede jer om at være forsigtige med alle de kemikalier, der er til hestebasserne derude. Det er skrappe sager, de putter i.

Kan anbefale en aloe vera-spray, som virker fornuftigt (den var jeg desværre løbet tør for i går. )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Advarsel - allergisk reaktion efter sommerspray
  • #1   20. jul 2014 Det er ikke udhængning at skrive navnet på produktet smiley det er kun en hjælp hvis man har en lidt sart hest der kunne reagere på det smiley

• #2   20. jul 2014 Det er derfor man altid skal prøve de ting man sprøjter/smøre på hesten et lille sted inden man bruger det..

• #3   20. jul 2014 Ja, Camilla - det er jeg klar over. Jeg havde bare ikke forventet, at der var så stor forskel på produkterne. Det sker ikke igen.
    Anne og Bugatti - det er den sommerpray, som sælges under mærket NETTEX.

• #4   20. jul 2014 Der er desværre altid stor forskel.. Plus nogle heste bare reagere på nogle ting..
    havde en hest som slog helt vildt ud af biotex. Heldigvis var der kun smurt på et lille stykke .(det var dengang det var meget populær og bruge til især muk og sådan)

• #5   20. jul 2014 Ja, lige præcis biotex har jeg aldrig brugt, netop fordi det jo ikke er beregnet til heste eller til kontakt med huden. Men jeg ved godt, at mange har haft glæde af det. Jeg blev dog ret overrasket over, at jeg fik så voldsom en reaktion på en regulær sommerspray, og jeg vil helt sikkert holde mig fra alt med æteriske olier fremover, så min stakkels hest ikke risikerer den slags ubehag igen.

• #7   20. jul 2014 føj en ubehagelig oplevelse... kan godt forstå du sidder tilbage med dårlig samvittighed... men det er jo ikke noget du har gjort mod din hest af ond vilje, så du må ikke være for hård ved dig selv.... der er en vigtig lærdom i denne oplevelse, nemlig at det altid en god ide at tjekke et nyt produkt på et lille område, både på dyr såvel som på mennesker....
    og dette er en lærdom du næppe glemmer efter dette, så lidt godt kom der ud af det smiley :-) smiley

• #8   20. jul 2014 Det har du fuldstændig ret i, Carina O - der er mange ting, man skal tage hensyn til, især når man har fået fuldblod....den er langt mere sart end min forrige hest. smiley

Og så lige uden for emnet: I øvrigt sindssygt mange fede terrænbilleder, du har dig - blev lige nysgerrig, da jeg selv elsker at ride terræn. smiley Har du selv haft fotograf med?

• #9   20. jul 2014 Nope der har været fotografer på banen som har været så ekstremt dygtige at tage billeder af os smiley

Kommentér på:
Advarsel - allergisk reaktion efter sommerspray

Annonce