{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

- Snakker du med din hest ? {{forumTopicSubject}}

- <i>Kommer til at tænke på </i>..
Tit når jeg har været over ved hestene uden jeg ved af det går jeg rundt og plapre løs med dem som om det var et menneske.. Som om hesten svarer igen xD
Men får da heldigvis aldrig et dumt svar tilbage med alt det tossede snak man siger. Det jo helt flovt når man kommer til at tænke over hvordan man snakker med hestene. ( <i> Sys jeg i hvert fald </i>

Selv under ridning kan jeg give mig til at snakke løs med Robin f.eks.. Det har jeg det nu hyggeligt med og aldrig føler man alene, når man er sammen med hesten ..

<b> Er det virkelig kun mig der har det sådan med hestene ? xD

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  - Snakker du med din hest ?
  • #1   23. jan 2007 Jeg snakker da også tit med hestene. xD
    Det er hyggeligt. Især med Tulle.
    Hende SKAL man snakke med når man rider hende, ellers stopper hun bare, og nægter at gå frem.
    Man skal rose hende for hvert 3. skridt. ^^,

• #2   23. jan 2007 Jeg bliver nød til at snakke med fiola, for hun er meget nervøs efter vores styrt i sommers og det hjælper meget. Hun er også en utrolig usikker hest, så når man roser hende, "vokser" hun helt og gør sit bedste for at tilfredsstille en...

• #3   23. jan 2007 Til ridning gør jeg det ikke så tit men nogle gange kan jeg godt finde pået eller anden fis med f.eks.: "Er du fin? Ja, du er så dygtig Cassie! Dygtig lille musseeee, uuuh du er bare så fin Cassie! Er du fin? Er du fin? Ja du er fiin!" Eller sådan noget, og så self. ros og sådan til hende i ridning. På staldgangen snakker jeg MEGET med hend e smiley

• #4   23. jan 2007 jeg har tit sat mig ind til isabella når jeg har været ked.. og siddet og grædt og snakket med hende om mine problemer.. og så har hun bare puffet til mig med mulen som om hun ville sige, det skal nok gå mor smiley

• #5   23. jan 2007 Jeg snakker også med Polle
    Men min kæreste bliver ved med at gøre mig opmærksom på det virker dumt, hesten forstår mig jo ikke og svarer mig heller ikke.
    og alligevel vil min kæreste ikke have jeg kalder ham Polle, han hedder Apollo af Iglsø, gider jeg da ikke at sige.
    Jeg må heller ikke kalde ham for tykke eller grimme, det er åbenbart også synd, på trods af kæresten siger hesten ikke forstår mig smiley

• #6   23. jan 2007 CTA '
    Sådan en hest lånte jeg af mine veninde for nogle år siden, jeg kunne sagtens springe baner på 1.45 på hende, men hvis jeg ikke roste hende efter HVERT spring til stævne, så gik hun ingen vejne!

• #7   23. jan 2007 Jeg taler med mline, og bruger meget kropssprog, det virker fint, hvis ikke lige et føl er stukket af, så får jeg lyst til at banke den smiley
    He He, sådan er vores verden.
    Anita W

• #8   23. jan 2007 Jeg får tit afvide at jeg snakker ufatteligt meget til min hest ! smiley jeg spørger den ogs om alt ;P jeg er sær :b

• #9   23. jan 2007 mline= mine

• #10   23. jan 2007 jeg snakker da også meget med kashmir, når jeg omgås ham smiley

• #13   23. jan 2007 - Prøv at blive filmet når man er ude ved hestene .. Min mor havde filmet mig, uden jeg vidste af det .. Og så det så bagefter, da hun viste det . Hvor flovt, alt den snak jeg fik med hestene .. smiley

• #14   23. jan 2007 Molle - Møggaflen

Sådan kan jeg os sagtens snakke med Robin når vi er selv på tur xD

• #15   23. jan 2007 Jeg fører også længere samtaler om alt mellem himmel og jord med Baldur. Dvs. det var nok mest da jeg ikke var så gammel, for jeg synes ikke jeg gør det så meget mere... Men, jo. Han har godtnok måttet høre på meget snak fra mig af... får helt ondt af ham.. Snakker også med hønsene og køerne. Og især med kalvene, for så vokser de hurtigere smiley

Og det er nok meget godt dyrene ikke forstår det vi siger til dem, for hvis de gjorde det, ville de bare sladre til deres dyrevenner eller værre endnu. Eller de ville blive godt og grundigt fornærmede når vi kaldte dem grimme, fede og klamme. Ja, kære børn har mange navne.

Nøj, det ville være sjovt, hvis krikken, hønen eller koen ligepludseligt svarede igen... =)

Kropssprog; ja, det bruger jeg også.

• #16   24. jan 2007 Jeg snakker da til mine heste...

Jeg fører ikke direkte samtaler med dem, men siger da "hej tøser" når jeg kommer ind i stalden og "godnat og kan I nu sove godt" når jeg går igen..

Snakker da også til dem når jeg ordner dem og også når jeg rider..
    Men under ridning er det nu mest hvis der er noget de ikke fatter - så kan de lige få en spydig kommentar med på vejen..

Når jeg longere derimod bruger jeg min stemme meget - der er stemmen jo den eneste mulighed man har for at rose dem..
    Kalista adlyder perfekt for stemmen i en longe fordi jeg har arbejdet så meget med hende i longe..
    Når jeg siger galop gør hun det, skridt så gør hun det osv..

• #17   24. jan 2007 Jeg snakker osse med Disgo, jeg har det sådan at hun forstår mig fuldstændig...;P

• #19   24. jan 2007 nej, alting foregår i pinlig tavshed

he he... nej selvfølgelig snakker jeg med hestene... Jeg fortæller dem godt nok ikke så mange ting, men mest hyggesnak... "hej tulle, gider du flytte dig lidt til siden? tak skal du have. Hvis du står stille, så henter jeg lige sadlen"

Den slags. smiley

• #20   24. jan 2007 selvfølgelig, det har en vis beroligende evne på de fleste,især Chafa som er en nervøs dame smiley

• #21   24. jan 2007 ' Nej, du er ikke den eneste! Jeg snakker enorm meget med mine, når jeg strigler og rider. Roser den rigtig meget, hvis den gør noget godt. smiley
    - Hvis de f.eks. står på staldgangen og ser sure ud, så plejer jeg at spørge, om de er sure og så stå og ae dem, og så får de tit deres små ører frem. (: smiley

• #22   24. jan 2007 Ja snakker med Cassie xD

• #23   24. jan 2007 Jeg snakker også meget med mine... bare det med et roligt stemmeleje og et roligt kropssprog.
    Det hjælper også at snakke med dem synes jeg.... jeg bliver i godt humør og de slapper af når det hele foregår i et roligt men opmuntrende tonefald.... jeg blev faktisk altid mobbet med jeg snakkede med mine heste smiley

Kommentér på:
- Snakker du med din hest ?

Annonce