{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.768 visninger | Oprettet:

Essay?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG smiley
Jeg ved godt at det ikke er heste relateret men...
Det er sådan at jeg skal skrive et essay i dansk og det skal handle om realityprogrammer men jeg aner bare ikke hvordan jeg skal starte den, jeg kan sagtens indholdet men hvordan for man startet sådan et bedst ?:)

Håber i vil hjælpe, på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Essay??
  • #1   13. sep 2014 Hmmm noget med, Realityprogrammer synes jeg er noget ***** ****** ****, men på den anden side kan det også være noget *** **** **** **** fordi man udfra det kan se ***** ***** **** smiley
    Indsæt selv dine meninger ^^
    Men jeg ville bare gå lige på og hårdt smiley


  • #2   13. sep 2014 Ok tak smiley

  • #3   13. sep 2014 Ellers så forsøg at læse andre folks essays, og få noget inspiration derfra smiley

  • #4   13. sep 2014 Ej hvor sjovt…. Sidste år skulle jeg også skrive et essay om realityprogrammer smiley
    Jeg startede med at skrive nogle spørgsmål, fx."Hvad er reality?", "Hvorfor kan mennesker så godt lide at se reality?", "Hvor kommer reality fra?" osv.
    Efter det svarede jeg så på spørgsmålende i resten af teksten smiley
    Lidt forvirrende, men håber det kan hjælpe smiley smiley


  • #5   13. sep 2014 Ja det er nemlig også det jeg har startet med, men hvordan den bedste start skal være andet jeg bare ikk smiley

  • #6   13. sep 2014 Jeg har selv siddet i samme situation den sidste uge. Jeg fandt en guide på vi-unge og den virkede super god for mig.

    http://danskundervising.wikispaces.com/file/view/FSA+skriftligmaj-juni+2002.pdf


  • #7   13. sep 2014 Essay er jo heldigvis rigtig let. Man kan jo ikke gøre det forkert, da man skal skrive sine egne meninger smiley Men Elin og Katla har ret i at det er nemmest og lave spørgsmål man besvarer i teksten smiley


  • #9   13. sep 2014 Husk ikke at komme med færdige løsninger! Du skal give læseren noget at tænke over, så sæt spørgsmål ind i teksten.

    Og dit anslag skal indlede lidt hvad reality er smiley


  • #10   13. sep 2014 Jeg synes du skulle lægge ud med, sådan helt overordnet set, forklare fænomenet. Uden at give helt gode ledetråde til hvad det er du snakker om.. Kom med nogle personlige holdninger, uden at nævne hvad det er, så når læseren er underholdt og godt forvirret, så åben op for hvad emnet er..

  • #11   13. sep 2014 Når vi skriver essays i skolen (handelsskolen, 3.G), så skal vi starte med en indledning. Hvad er emnet (f.eks. en forklaring af begrebet reality-TV), hvornår startede det, nogle små undrener om emnet og sådan noget smiley .

    Jeg skrev til min årsprøve sidste år om miljøets indvirkning på individets udvikling, med udgangspunkt i selvbiografien "Jeg er Zlatan Ibrahimovic". Min indledning var sådan her:
    I mange år har forskere og psykologer diskuteret, hvorvidt det er den sociale arv eller det sociale miljø, der definere og bestemmer hvilke mennesker vi ender med at have udviklet os til. Er det din opvækst, der har gjort dit temperament eksplosivt, eller er det dit miljø, der har været den bestemmende faktor?
    Efter 30.000 år med mennesker på jorden , burde der så ikke snart være nok præcedens for at svare på det spørgsmål?


Kommentér på:
Essay??

Annonce