927 visninger
|
Oprettet:
knæskalslåsning og Back on Track {{forumTopicSubject}}
Min veninde har en hest med konstateret kraftig knæskalslåsning. Den får kiler på bag hovene, som skulle lindre det, samt daglig træning. Mit spørgsmål er dog om Back On Tracks Hasebandage ville kunne lindre det yderligere?
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 3.182
Min unge hest fik kraftige knæskalslåsninger som følge af herpes virus lammelser, og ansager/Højgård dyrehospitaler var begge enige om, at eneste foranstaltning var TRÆNING med fokus på knæ og styrke af muskulaturen, som jo styrer knæet og dets funktion.
Jeg trænede min unge hest med:
3 X ugentlig ridning i skridt/let trav ca 60 minutter ved stranden i knæhøjt vand og i sand og bakket terræn samt 2X2 minutters frisk galop ligeud
1 X ugentligt i longe ca 25 minutter med høje skridt/travbomme i langsomt tempo med klokker på baghove.
2 X ugentligt i let dressur ca 25 minutter med arbejde med masser af overgange og temposkift.
Derudover sørgede jeg for maximal frihed til bevægelse i form af 5 måneder på døgn/sommerfold og i vinterperioden fold alle de lyse timer.
I dag har min hest ingen problemer med knæene og har ikke haft meget længe
mar 2009
Følger: 49 Følgere: 34 Heste: 13 Emner: 7 Svar: 10
mar 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 84 Svar: 214
har også haft en hest med voldsom knæskals....
hesten skal være ude så meget som muligt- gerne løsdrift. Helst rides hver dag- max 1 fridag... Bare rolig, hestens ben knækker ikke når hesten er i bevægelse... Bare tid skovture og andet??
knæskalslåsning og Back on Track