{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

Klipning af shetlænder {{forumTopicSubject}}

Overvejer at klippe min shetlænder her til vinter, da jeg har fået en part til ham, og hun skulle gerne kunne ride ham, uden han skal tage flere timer om at tørre...

Men ja, nu er jeg ikke ligefrem så vanvittigt meget for at shetlændere går med dækkener, så en fuldklip er udelukket.

Har overvejet om en bringeklipning - evt. hvor lysken er taget med - er nok, det er ikke fordi det er specielt hård ridning han bliver udsat for, men allerede NU sveder han på folden, fordi han har så tyk bamsepels allerede.

Nogen der har erfaringer med diverse klipninger?
Selv har jeg nemlig kun erfaring med jagtklipning til stor ridehest smiley

Og er der andre der har/har haft klippet deres shetlændere, pga. træning?

Hvis det gør en forskel, så skal han stå i løsdrift hele vinteren.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klipning af shetlænder
  • #1   21. sep 2014 Når vores belgiere kun skal arbejde let om vinteren, får de ikke dækken på. Ligesom shetterne sætter de voldsomt meget pels, og sveder gerne bare af at stå på stald eller hvis de løber en runde på folden.

    Så jeg klipper dem under maven (startende helt nede ved lysken), op mellem forbenene og slutter så af enten med bringen eller fortsætter med en smal stribe under halsen op til kæben (gav det mening?)

    Det fungerer fint -de kan stå uden dækken, osse i slemt vintervejr, kommer ikke til at svede når de står inde, og sveder knapt så voldsomt når de arbejder, så de er forholdsvist hurtigt tørre igen.


  • #2   21. sep 2014 Super, tak for svar Michelle - og det gav fint mening det med striben smiley

    Tænkte også det var sådan jeg ville gøre smiley


  • #4   22. sep 2014 Min irish cob hoppe sveder også bare af at være til i sin vinterpels. Hun får klippet hele halsen før skulderen og bringen Ikke andet. Det har aldrig været nødvendigt med dækken til hende og hun står i ude boks. Super go klipning da hun kan komme af med varmen via halsen hvor det er der de sveder først og mest.

Kommentér på:
Klipning af shetlænder

Annonce