{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Glædes indlæg :) {{forumTopicSubject}}

Vil egentlig bar dele min glæde med jer andre samt min historie med min ene hest
Det er langt men håber i vil give jer tid til at læse det, også bar for at få historien om hvorfor jeg har glidetøjle på min hest, da dette er blevet kommenteret en del gange efterhånden

Sidste år i juni måned var jeg ejer af 2 heste, Anton som jeg stadig har og har ejet i 6år, og Payback som jeg havde ejet i 2,5år på det tidspunkt..
Anton var næsten lige kommet hjem fra udlån som havde været en forfærdelig oplevelse for både hest og mig, havde fundet en part som red ham da jeg ikke havde tiden eller lysten til ham..
Min hoppe Payback var lige blevet tilredet men fordi jeg følte mig for stor til hende ville jeg ikke ride hende..
Så jeg var faktisk begyndt at overveje at stoppe med at ride og kun hygge fra jorden med hestene..

I starten af Juli måned 2013, fandt min storebror denne kæmpe store hest som han gerne ville ud og se på som skov turs og hygge hest..
Jeg tog med da det var mig der skulle prøve ham af da min bror ikke har stor forstand på heste men godt kan ride ture og sådan..

Nå ud kom vi og nøj jeg var ved at skide i mit tøj, 176cm puha han var stor, men da jeg først sad der var jeg forelsket..
vi kom ud og så ham igen en uge efter igen mig der red, min bror og jeg var begyndt at snakke om at købe ham sammen..
Efter andet besøg trak min bror sig da han ikke helt havde pengene alligevel og godt kunne mærke jeg var ret glad for kæmpen
Så jeg sagde ja til at købe ham, og ventede på at høre fra ejer om hun ville sælge til mig og det ville hun så var ude og besøg ham en gang mere og ugen efter d. 4August hentede vi Schwante og han var nu min
og kort tid efter blev Payback solgt til en 13årig pige som passer hende meget bedre i størrelsen end jeg gjorde..

Nå men under prøvningen kunne jeg ikke ride Schwante medmindre jeg havde spore på og glidetøjle var han vant til så når han ikke havde den på gik han højt med hovedet, og da jeg ikke var vant til at ride så stor en hest ville jeg heller fokusere på at ride rigtigt med kroppen og i gangarterne, end jeg ville tænke på hans hoved (samt jeg var meget mere tryg med den på).. så sporerne blev smidt og glidetøjlen blev på..

En måneds tid efter var jeg begyndt at smide den, men self. skete det Schwante blev halt, han stod heldigvis kun 5uger så blev han erklæret rask..
Vi startede igen med glidetøjlen for at være sikker da vi kun måtte ride ture..
Vinteren kom og vi red stortset ikke pga. manglende ridehus, og da foråret endelig kom blev jeg syg og var igennem et 3måneders langt sygeforløb og endnu længere tid hvor jeg var så svag i kroppen af jeg ikke kunne ride uden glidetøjle

Vi blev efter lidt tid klar til at ride ringridning d. 5Juli, vi tog mest med for hyggens skyld og for at se hvordan han tog det..
Schwante klarede det så flot selvom han var liiidt hidsig, men da dagen var ovre kunne vi kalde og vinder af unge gruppen i min by med omkring 15-20ryttere som vi vandt over..

den næste måneds tid gik med kun få gange hvor jeg fik redet..
Og her den sidste måned er vi for alvor kommet i gang igen..
Vi har for alvor smidt glidetøjlen, jeg er endelig begyndt at lære at sidde i hans kæmpe trav i nedsidning..

Og i dag skete det som gjorde at jeg lavede indlægget nemlig vores størreste succes overhovedet, og så en lille ekstra ting
Den lille ekstra ting er at jeg for første gang i den tid jeg har eget ham har sat ham i galop fra trav, ind til i dag har jeg sat ham i galop fra skridt fordi jeg ikke kunne sidde nedsidning i hans trav og derfor ikke kunne få lavet et anspring uden han farede fremad.. men i dag spillede det hele bar nedsidning i trav, anspring og den fineste korte galop blev det til

Vores succes er at vi for første gang red på tur HELT ALENE uden andre heste eller mennesker, hele 10-15min red vi rundt i skoven og jeg var ikke utryg, indtil i dag har vi kun redet uden for folden og selv det gjorde mig utryg

Jeg er så super glad for den hest, uden ham var jeg stoppet helt med at ride, han giver mig ALTID en god tur, og efter en masse nedtur med min anden hest Anton (efter et fald på hovedet for 4år siden), havde jeg virkelig brug for en hest der bar gjorde mig tryg og det har jeg bestemt fået


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Glædes indlæg :)
  • #1   23. sep 2014 Hvor er det bare skønt få dig. det er fantastisk at være hesteejer netop fordi man får en masse fantastiske øjeblikke.
    det lyder til at du nyder din nye hest og at du har truffet noget gode beslutninger undervejs.


Kommentér på:
Glædes indlæg :)

Annonce