{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.156 visninger | Oprettet:

Spring-farve hvad kan hesten bedst se? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Det er sådan at jeg vil til at lave et par hjemmebyggede spring.

Men, jeg vil gerne have dem malet i de farver der giver hesten bedst mulighed for at se springene.

Efter lidt søgning på google fandt jeg dette:

• Hestens farvesyn, gør at visse forhindringer kan fremstå meget vanskelige for hesten at se tydeligt, hvorfor spring bomme der er malet med stærkt adskilte signalfarver og markant skift mellem lyse og mørke farver, er lettere for hesten at se, ligesom farvevarianter der adskiller sig markant fra omgivelserne.


• Røde forhindringer volder heste store udfordringer, som man bl.a. så ved OL i London 2012, hvor mange heste fejlede på en rød forhindring der var opstillet på banen.

Så jeg tænker at jeg kan bruge farvecirklen til at lave spring der er meget synlige for heste.

Dog er der jo også nogle forsøg der viser at nogle heste kan se alle farver, men hvis jeg så har nogle der ikke kan er jeg jo godt pakket ind. smiley

Hvad er dine tanker?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spring-farve hvad kan hesten bedst se?
  • #2   28. sep 2014 Jeg har heller ikke mærket noget på mine, men jeg vil sige, at du ikke skal lave dem bundfarvede. smiley

  • #3   28. sep 2014 Blå eller grønne smiley Der er vist i en undersøgelse at heste kan genkende forskellige nuancer af blå og grøn smiley


  • #4   28. sep 2014 hvid kan være svær at se træ farvet/brune kan også være det

    men hvorfor lave lette spring hvorfor ikke gøre dem svære så det bare er nemt på stævne pladserne

    det er dumt
    hvis man nu normalt kommer til stævne hvor alle spring er blå og ens egne spring er blå og hesten bare springer perfekt men så kommer man til stævne og alle springene er blevet malet røde så fejler hesten da stort nu når den normalt kun springer blå spring og de nu pludselig er røde

    sørg for at ens egen spring bane er så svær som muligt så når man kommer ud på stævne pladserne så er det barnemad hvad angår farver og udseene og eventuelt også opstilling af banen

    (selv skal man ikke proppe jakker og blomster ved springet første gang man springer med hesten men øv da nu alle disse underlige ting)

    i stedet for at gøre det nemt der hjemme og så er det en kæmpe mundfuld når man kommer ud på stævne pladserne


  • #5   28. sep 2014 Jeg har erfaring med at rød er en dårlig idé! I hvert fald hvis man ønsker at det skal være så bekvemt for hesten som muligt smiley Jeg kan dog ikke lige huske hvad der virkede bedst ... Det er længe siden jeg selv har været med til at vælge farver! Vi havde dog nogle brun-stribede spring som min pony sprang let hen over ... Altså så var der malet de brune striber på, og resten var i lys træfarve.

Kommentér på:
Spring-farve hvad kan hesten bedst se?

Annonce