{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Dansk rideforbund.. suk.. {{forumTopicSubject}}

"For at opnå en større habilitet og ensartethed i ponymålingerne samt en fleksibel administration, har hovedbestyrelsen i Dansk Ride Forbund fastlagt en ny struktur for ponymålingerne. Pr. 1. december 2014 træder den nye struktur for i kraft. Ændringen i strukturen betyder bl.a. at rekruttering og aflønning af ponymålerne og planlægning af målingerne fremover skal varetages af Dansk Ride Forbunds administration. Antallet af målerpladser vil blive reduceret, og de enkelte ponymålere får hele landet som arbejdsområde i modsætning til i dag, hvor de er tilknyttet et enkelt distrikt. Ændringen vil betyde en prisstigning for en ponymåling til 650 kr. pr. ponymåling plus 30 kr. i transaktionsgebyr. I forbindelse med den ændrede struktur er alle Distrikt 7's planlagte ponymålinger resten af året aflyst og fjernet fra DRF Go!. Nye datoer og målepladser vil blive opslået på DRF Go! i løbet af november måned."

Så lige dette opslag på DRF distrikt 7's facebookside..
Hvad er det nu for noget.. forstår ikke halvdelen af hvad der står med deres fisefornemme sprog, så hvis der er nogen der gider at forklare mig det på en lidt mere forståelig måde?.. smiley
men hvad jeg kan forstå er at ponymålingen stiger til 650 kr per ponymåling?? Jeg synes da det var dyrt nok i forvejen..
Ved ikke om der er andre der har det på denne måde, men jeg synes godt nok de vil have flere og flere penge for det hele!

Hvad synes i?

Venligst hold set i en pæn tone, tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dansk rideforbund.. suk..
  • #1   8. okt 2014 De skriver egentlig bare på en fin måde at de laver besparelser på ponymåler-området. Før har en måler været tilknyttet ét distrikt, men nu skal de dække et meget større område. Desuden bliver det dyrere.

• #2   8. okt 2014 Mange tak smiley

• #3   8. okt 2014 Det er ikke derfor de har gjort det smiley

Det er for at undgå der i nogle tilfælde kommer penge under bordet, og nogen f.eks. kan få en hest over ponymål, til at være pony. Billund har f.eks. haft et ry for at måle godt ned, så man bare skulle tage der hen hvis man havde en stor pony. Det kan de ikke længere, da det efter det nye princip vil gøre at der oftest er forskellige målere på, hver eneste gang på samme sted.
    Jeg synes det er en smart løsning, på et egentlig ret udbredt problem.
    Dog er det nok også lidt pga. besparelser. Alle ponymålere har dog 'mistet' deres job, så de kan få ryddet op i det rod nogle har lavet. De anbefales dog til at søge igen, og vil højst sandsynligt komme ind som ponymålere igen smiley

• #4   9. okt 2014 Der er overhovedet ikke for at spare penge, det er fordi det har været kendt problem meget længde (selv da jeg var ponyrytter) at det var nemmere at få målt sin lidt for store pony i visse distrikter.
    Bla ved jeg fra min ponytid at mange kørte fra Vestsjælland og til Jylland for at få målt deres ponyer, der ovre målte man ikke skoens tykkelse eller var så emsig med at gulvet var helt plan. Nogen steder kunne man sågar få lov til at sænke hovedet på ponyen.

• #5   9. okt 2014 Fint at de vil ensarte ponymålingen, men ganske forkasteligt at det nu koster 650 kr!!! Hvorfor det er dyrere for at spare det fatter jeg ikke.

• #6   9. okt 2014 De ekstra penge skal jo bruges til at aflønne målerne, samt dække kørselsudgifterne.... det er jo f.eks. ikke gratis at køre fra nordjylland til kbh området for at måle, og de omkostninger skal brugerne af målingen betale....

• #7   9. okt 2014 Der er en årsag til. Som jeg har forstået det skal der fremadrettet være en dyrlæge til stedet ved alle målinger til at udtage dopingprøver. Det har været forholdsvis udbredt at give "ponyen" en "målersnaps".

Kommentér på:
Dansk rideforbund.. suk..

Annonce