Dansk rideforbund.. suk.. {{forumTopicSubject}}
"For at opnå en større habilitet og ensartethed i ponymålingerne samt en fleksibel administration, har hovedbestyrelsen i Dansk Ride Forbund fastlagt en ny struktur for ponymålingerne. Pr. 1. december 2014 træder den nye struktur for i kraft. Ændringen i strukturen betyder bl.a. at rekruttering og aflønning af ponymålerne og planlægning af målingerne fremover skal varetages af Dansk Ride Forbunds administration. Antallet af målerpladser vil blive reduceret, og de enkelte ponymålere får hele landet som arbejdsområde i modsætning til i dag, hvor de er tilknyttet et enkelt distrikt. Ændringen vil betyde en prisstigning for en ponymåling til 650 kr. pr. ponymåling plus 30 kr. i transaktionsgebyr. I forbindelse med den ændrede struktur er alle Distrikt 7's planlagte ponymålinger resten af året aflyst og fjernet fra DRF Go!. Nye datoer og målepladser vil blive opslået på DRF Go! i løbet af november måned."
Så lige dette opslag på DRF distrikt 7's facebookside..
Hvad er det nu for noget.. forstår ikke halvdelen af hvad der står med deres fisefornemme sprog, så hvis der er nogen der gider at forklare mig det på en lidt mere forståelig måde?..
men hvad jeg kan forstå er at ponymålingen stiger til 650 kr per ponymåling?? Jeg synes da det var dyrt nok i forvejen..
Ved ikke om der er andre der har det på denne måde, men jeg synes godt nok de vil have flere og flere penge for det hele!
Hvad synes i?
Venligst hold set i en pæn tone, tak.
jul 2009
Følger: 268 Følgere: 2185 Heste: 5 Emner: 138 Svar: 1.543
nov 2009
Følger: 75 Følgere: 73 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 1.391
jul 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 2.705
Det er for at undgå der i nogle tilfælde kommer penge under bordet, og nogen f.eks. kan få en hest over ponymål, til at være pony. Billund har f.eks. haft et ry for at måle godt ned, så man bare skulle tage der hen hvis man havde en stor pony. Det kan de ikke længere, da det efter det nye princip vil gøre at der oftest er forskellige målere på, hver eneste gang på samme sted.
Jeg synes det er en smart løsning, på et egentlig ret udbredt problem.
Dog er det nok også lidt pga. besparelser. Alle ponymålere har dog 'mistet' deres job, så de kan få ryddet op i det rod nogle har lavet. De anbefales dog til at søge igen, og vil højst sandsynligt komme ind som ponymålere igen
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
Bla ved jeg fra min ponytid at mange kørte fra Vestsjælland og til Jylland for at få målt deres ponyer, der ovre målte man ikke skoens tykkelse eller var så emsig med at gulvet var helt plan. Nogen steder kunne man sågar få lov til at sænke hovedet på ponyen.
apr 2006
Følger: 55 Følgere: 57 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 136
jul 2005
Følger: 77 Følgere: 74 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.468
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 19 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 272
Dansk rideforbund.. suk..