707 visninger
|
Oprettet:
9. jun 2010 Følger: 33 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.090
Fra staldhest til løsdrift? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Min 24-årige vallak er rigtig glad for at være udendørs. Jeg har overvejet at lade ham gå i løsdrift vinteren over også grundet private årsager. Han sætter god pels og holder sig i det hele taget ret godt.
Men kan han holde til det? Jeg har ikke så meget erfaring med løsdrift, jeg vil flytte ham til nogle mere kyndige, så der er godt styr på det. Så vidt jeg ved har han været staldhest vinteren over de sidste 12 år ca, kan han så klare at stå ude?
Hvad er jeres erfaringer?
//Margrete.
dec 2008
Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 9 Emner: 24 Svar: 243
jun 2010
Følger: 33 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.090
Jeg vil sikre mig der er godt hø både ind og ude, tak for rådet!
Han må gerne have en dejlig bamsepels for min skyld
sep 2008
Følger: 140 Følgere: 139 Heste: 2 Emner: 418 Svar: 1.889
Hun var 18 år og have altid stået i boks, men det var tydeligt at hun elskede at være uden for, og var aldrig helt vild med at skulle ind.
Da stedet vi stod på lukkede, valgte vi at sætte hende i løsdrift.
Hun er bare blevet en helt anden hest. Det er en lille løsdrift med 4 heste, og det er tydeligt at de alle nyder hinandens selskab. Kan godt mærke at de til tider keder sig, men så er det bare ud på tur :).
Syntes løsdrift er det rigtige valg for ældre heste som sætter pels, og holder hul. Det er super godt imod gigt og holder hesten igang hele tiden.
Hun er 20 nu, og vil aldrig kunne finde på at sætte hende i boks igen
Ud med ham og nyd at vide at din hest ikke står lukket inde men kan gå frit omkring
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.588
jeg satte ham bar i løsdrift uden nogen problemer, han går dog med dækken i vinteren fordi han har svært ved at holde huld, men det havde han os da han var i boks så ingen ændring der
det vigtigste er bar at der altid er tørt i løsdriften så de kan ligge ned og masser af grovfoder hele tiden..
sep 2011
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 25
aug 2007
Følger: 56 Følgere: 71 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 1.314
Er tit kommet ud til en pony der stod og småfrøs ude på folden, fordi at han synes at det var vigtigere at stå midt i det hele, frem for at følge de andres eksempel og gå i ly. Jeg ville også foretrække at introducere hesten til løsdriften i forårs perioden, så man ikke kæmpede med at hesten skulle ind i flokken, og samtidig måske stod i problemer med at holde hesten i huld. Men ellers er der ingen større problemer, det er bare at smide hesten ud, og self. holde øje med at alt går som det skal ^^
sep 2008
Følger: 140 Følgere: 139 Heste: 2 Emner: 418 Svar: 1.889
Min blev "smidt" i løsdrift om vinteren og klarede sig fint.
Det er meget sjældent hun står inde i deres læskur. Oftes står alle hesten sammen nede i den ene ende med fronten imod åbenmark. De nyder at stå ude
Et dækken er guld værd
Fra staldhest til løsdrift?