{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mug.
  • #1   15. okt 2014 baby pudder og zink salve

  • #2   15. okt 2014 Vask med sæbespåner og læg skinheler på efter men husk også at giv det luft og hold det rent

  • #3   15. okt 2014 og tør det godt inden skinheler

  • #4   15. okt 2014 Er du først gået i gang med behandling nu?!

    Der findes mange muligheder, det afhænger af hvilken jordbakterie det er.
    Honning, Skinhealer, VirkonS, Zinksalve, Jodomslag osv.
    Noget har virket på noget, andet ikke.


  • #5   15. okt 2014 Baby puder, zink salve, sæbespåner og skinheler er prøvet og havde ikke effekt.
    Sorte Bandit - Nej? Jeg har haft behandlet hele dette her år, men uden held.


  • #6   15. okt 2014 har den meget hov skæg


  • #7   15. okt 2014 Hun har intet hovskæg smiley bliver trimmet når det bliver forlangt

  • #8   15. okt 2014 Har du haft dyrlægen ude.
    Jeg har måtte gøre det 2 gange, fordi jeg simpelthen ik ku bekæmpe det.
    Brugte lang tid på det hver dag, men intet skete.
    Det virkede heldigvis.

    Min hest har lige fået muk - 4 hvide sokker - og jeg starter med honning i morgen.
    Da det er det billigste, virker det ik, går vi videre.
    Først VirconS og så honning på.
    Det er sån nogle åbne revnede sår, med gult snask.


  • #9   15. okt 2014 Du tager et tørt håndklæde og gnider let på mug indtil flager er væk og så gnider du skinhealer (det der er blåt) godt ind i det. Det skal være fuldstændig tørt og lad endelig være med at bruge vand, sæbe og andre ting at vaske med. Har lige haft det ved en af mine ponyer og en lille uge efter var det næsten væk. Hvis det er meget slemt kan du godt starte med at bløde det op med vand, tørre det meget grundigt og så gøre som ovenstående indtil det er væk.

  • #10   15. okt 2014 Sorte Bandit - Nej det har vi ikke endnu. Men vi har haft det i tankerne. Det var faktisk ved at være helt væk, men her i går opdagede jeg at hun havde et åbent revende sår som var kommet igen.. Det er simpelhen øv.
    Hvad brugte din dyrlæge til at bekæmpe det med?
    Hvad for noget honning bruger du? Det jeg har haft brugt virkede slet ikke.


  • #11   15. okt 2014 Jeg havde dyrlæge ud fra 3 dage siden:

    Mulighed 1:

    1) Lav en blanding blå biotex i varmt/lunkent vand
    2) Dyp et afrevet håndklæde eller vat i blandingen og læg det omkring sårene, forbind det med en bandage.
    3) Hæld blandingen over bandagen, så det holder sig vådt.
    4) Lad hesten stå med det 1 time 2 gange dagligt.
    5) Nuldre på såret hver gang det er bløddet op en time. (forvent ikke at alt ryger af med det samme - der skal måske flere gange til)

    Mulighed 2

    1) Lav en blanding blå biotex i varmt/lunkent vand
    2) Dyp et afrevet håndklæde eller vat i blandingen og læg det omkring sårene, forbind det med en bandage.
    3) Læg to indkøbsposer sammen og pak hoven ind i dem. Sæt dem fast med gaffatape eller bandage omkring piben.
    4) Lad hesten stå med det 1 time 2 gange dagligt.
    5) Nuldre på såret hver gang det er bløddet op en time. (forvent ikke at alt ryger af med det samme - der skal måske flere gange til)

    Forklaring: hvis du hiver såret af, går et skide ondt OG såret dannes lynhurtigt igen, fordi kroppen tror der er sket mere skade. Bløder du såret op, snyder du kroppen til at tro at det er kroppen selv der heler op.

    Blå biotex har en god enzym sammensætning og derfor "æder" det såret. Du kan også bruge alm. sæbespåner eller brun sæbe, ikke sulfo.

    Smør herefter såret med en eller anden creme mod muk, dyrlægen anbefalede selv EquiLine MK salve, som jeg bruger.

    ANDET: foderet skal have så lidt stivelse som muligt. Min foderforhandler mærkede tydeligt forskel på hendes heste, da hun skiftede til foder med mindre stivelse.


  • #12   15. okt 2014 Jeg ville først og fremmest behandle indefra, en kur med microvital er altid godt, også for andet end bare muk.

    Derudover er et zink-tilskud i foderet hjælpsomt, og reparerer også indefra.

    Udefra behandler jeg med noget der hedder Prob Creme, som er fremstillet uden kemiske ting og sager.

    Er faktisk generelt glad for Ekholms produkter.
    Link: http://www.prob.dk/prob-creme-14.html

    Mht. foderet som Karoline nævner, måske det ændrer noget for nogle, men jeg har fodret 100% stivelsesfrit (eller så tæt som man kan komme det), og fodrer nu med Naturmuslien fra Hippolyt til min frieser, og jeg har ikke oplevet ændringer i mukkens udbredelse.


  • #13   15. okt 2014 Du er vel heller ikke gået fra et højt sukkerniveau, til et lavt? Det er min foderforhandler, så vidt jeg kunne forstå - men så kan man måske forestille sig at mukken blev værre, hvis du gav mere stivelse.

  • #14   16. okt 2014 Jeg ved ik hva han sprøjtede ind, men det virkede.
    Mins sår gør ondt når jeg dupper, fordi det er de der revnede sår.
    Jeg har indtil videre bare brugt de billige honninger.
    Men har oplevet det ik virkede, hvor det endte med dyrlægen.


  • #15   16. okt 2014 Min havde sidste år rigtig slem mug langt op af benene, det var intet der hjalp, men så havde jeg dyrlæge ude, det var dog fordi at han stod skadet og syg med feber, ikke spiste osv, nå men dyrlægen gav ham laser akupunktur på alle 4 ben og en uge senere var han fri for mug.



  • #16   16. okt 2014 Prøv kovaline, det er en sæbe og den er fantastisk!

  • #17   16. okt 2014 Jeg fik sådan nogle øredråber til hund af dyrlægen - så også fordi min hest var halt, med hævet bagben, efter at have været i hegnet.. Men det tog altså muggen, og nu har jeg en mug fri hest smiley

  • #18   16. okt 2014 Jeg havde inden forsøgt med skinhealer, men det hjalp ikke smiley

  • #20   16. okt 2014 Karoline: Det ved jeg ikke. Hun er opvokset op Havens Coolmix med 23,9% stivelse mener jeg det var. Tidligere ejer har ikke fortalt om hun har været plaget af muk, så det kan jeg ikke udtale mig om.

    Men den første vinter jeg havde hende fodrede jeg med Simple Balance, og havde muk-problemer.
    Sidste vinter fodrede jeg med Salvanamineraler og roepiller, tror jeg det var, og havde muk-problemer.

    I år er hun på Naturmuslien og har muk. Men som sagt, om hun havde muk ved tidligere ejer, det ved jeg ikke, kan kun svare for de 2 år jeg har haft hende smiley


  • #21   16. okt 2014 Jeg har prøvet tre forskellige salver på min hest - og kontaktede dyrlægen tilsidst...
    Købte deres Kova-Line til 250kr og har vasket hende 2 gange i det - og det er allerede blevet SÅ fint !
    Der står på flasken hvordan...
    Meget effektivt på min hest i hvert fald ...:0)


Kommentér på:
Mug.

Annonce